Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:37:40 GMT

گسترش تعاملات حمل و نقلی بین المللی با کشورهای CIS

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۶۹۳۶

گسترش تعاملات حمل و نقلی بین المللی با کشورهای CIS

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان ملاقات امروز بوری کریم اف رئیس شورای بین دولتی مدیریت راه کشورهای مشترک المنافع (CIS) با دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، طرفین پیرامون زمینه‌های مختلف همکاری‌های چندجانبه اقتصادی و حمل و نقلی گفتگو کردند.

کریم اف (از تاجیکستان) به عنوان رئیس شورای مذکور در کشورهایCIS در این ملاقات به فرصتهای جذاب همکاری حمل و نقلی کشورهای مشترک المنافع با کشورمان در قالب کریدورهای حمل و نقلی مختلف از جمله کریدور شمال-جنوب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از سفر خود به ایران را توسعه مناسبات بین کشورهای CIS و جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

کریم اف با اشاره به ظرفیت شورای بین دولتی مدیریت راه‌ها و عضویت برخی شرکتهای خصوصی در آن، بر لزوم تبادل تجربیات بین شرکتهای عضو آن شورا و همتایان ایرانی خود تأکید کرد.

دکتر صفری نیز ضمن تأکید بر اهمیت گسترش تعاملات حمل و نقلی بین المللی با کشورهای CIS، از پیشنهادات کریم اف در مورد ملاقات‌ها و تبادل بازدیدها از ظرفیت‌های حمل و نقلی یکدیگر استقبال کرد.

شایان ذکر است که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ سازمان کشورهای مشترک المنافع موسوم به cis متشکل از ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قزقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد.

توسعه مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه مذکور جزو اولویت‌های کشور بوده و همکاری‌های فی مابین در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با این کشورها به ویژه بعد از تحولات ژئوپولیتیک اخیر، در راستای منافع مشترک از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

کد خبر 5553578

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی صفری تعاملات اقتصادی دیپلماسی اقتصادی سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس محمد مخبر مجلس شورای اسلامی پیام تسلیت حسین امیرعبداللهیان مجمع تشخیص مصلحت نظام عادل آذر دولت سیزدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محرم 1401 زلزله برنامه هفتم توسعه حمل و نقلی کریم اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

بنا به گزارش ایسنا، وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز است، تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند حضور بازیگران فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجراست، چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899980

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه