Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز رضوی در رادیو فرهنگ با مقتل خوانی کتاب « نفس المهموم» روایتگر داستان امان حسین علیه السلام و مسافران کاروان کربلا می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، شبکه رادیویی فرهنگ  به پخش برنامه « نفس المهموم»در قالب مقتل خوانی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «نفس المهموم» یکی از آثار شیخ عباس قمی که به شرح تفصیلی زندگانی امام حسین (ع) می‌پردازدو در برنامه ای با همین نام ازشب اول محرم هر بامداد ساعت۲:۳۰ بخش هایی از این مقتل توسط بهروز رضوی خوانده می شود.

«نَفَسُ المَهموم فی مصیبة سیدنا الحسین المظلوم»، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن است که از ولادت امام حسین (ع) آغاز و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد.

برنامه «نفس المهموم» هر بامداد از ساعت ۲:۳۰ پیرامون فضایل و مناقب امام حسین علیه‌السلام، برخی وقایع تاریخی مرتبط با قیام عاشورا، قصایدی در رثای امام حسین علیه‌السلام، فضیلت گریه بر آن حضرت و ... در ۱۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای روی موج اف. ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز می‌رود.

«در کربلا چه گذشت» ترجمه کتاب «نفس المهموم» است که از زبان عربی به فارسی برگردانده شده و در این برگرداندن سعی شده ترجمه کلمه به کلمه باشد و از تعابیر و تفسیر و ترجمه‌های کلمات نزدیک به هم خودداری شود.

در مناقب حسین (ع) و ثواب گریستن بر آن حضرت ؛ لعن بر کشندگان او و اخباری که در شهادت حضرت وارد شده؛ ذکر وقایع پس از بیعت مردم با یزید بن معاویه تا هنگام شهادت بر حضرت سید الشهداء ؛ قتل مسلم بن عقیل؛ وقایع پس از شهادت؛ ذکر وقایع عاشورا و صف آرایی لشکر از دو جانب و احتجاج امام بر اهل کوفه؛ در دفن مولانا الحسین؛ ورود اهل بیت به کوفه؛ در آنچه ظاهر شد پس از شهادت حضرت ابی عبدالله الحسین از گریستن آسمانها و زمین و.. ذکر فرزندان حسین و اهل حرم ؛ فضیلت زیارت حضرت و ستم خلفاء بر قبر شریف و همچنین شرح حال توابین و خروج مختار و کشتن قاتلین حسین علیه السلام از موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محرم بهروز رضوی رادیو فرهنگ حسین علیه السلام نفس المهموم امام حسین حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فرمانده فراجا در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضوع عفاف و حجاب را یک رویارویی دقیق، مفصل و توام با برنامه از سوی دشمنان علیه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در این نبرد فرهنگی و هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ و عفاف جامعه هر طرفی که برنده شود تعیین کننده برای یک مکتب خواهد بود.

سردار رادان با تاکید بر اینکه در سه دهه گذشته رهبر انقلاب تاکید و هشدار مداومی برای مراقبت از عرصه فرهنگی کشور در برابر هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی دشمن در کشور داشتند گفت: با وجود تمام هشدار‌ها کسانی در کشور دربرابر این هجمه فرهنگی دشمن تنها در حد یک تابلو و بنر اقدام کردند و تنها در حد همان تابلو و بنر به این هشدار‌ها نگاه کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال ۹۵ بر مقابله با ترویج گناه در جامعه تاکید کردند و مسئله امنیت اخلاقی در جامعه مهم است و باید به مسئله ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه توجه کرد.

دیگر خبرها

  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه