Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در چهل و چهارمین سالگرد شهادت شهید شیخ ابوتراب عاشوری افزود: در استان بوشهر با وجود علمای برجسته و سرشناس اما جایگاه این قشر برای مردم این منطقه ناشناخته است.

وی تاکید کرد: برخی از علمای استان بوشهر ازجمله آیت الله بلادی، مجتهد اهرمی و سایر علمای مطرح دیگر با وجود اینکه از استادان و مراجع مشهور معاصر بوده و کتاب آنها مرجعیت داشته اما همچنان ناشناخته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر ادامه داد: شهید عاشوری در شهر نجف و در قم به عنوان یک چهره عالم و آگاه معروف بودند و بر مسائل علمی تسلط کامل داشتند و اگر عشق به وطن، احساس تکلیف و خدمت به مردم را در اولویت قرار نمی دادند امروز به عنوان یکی از بزرگان حوزه نجف و قم بودند.

صفایی بوشهری اظهار کرد:

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهید عاشوری در خدمت اسلام، مسلمانان و مکتب اهل بیت (ع) بود، اظهار کرد: منزل شهید عاشوری مامن انقلابیون، افراد مستضعف و بی‌بضاعت بود.

وی ادامه داد: شهید عاشوری درحالی که در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و تحت فشار ساواک بود ولی یک لحظه از هدف خود عقب‌نشینی نکرد تا به درجه الهی رسید چنین افرادی در هیچ زمانی از خاطره ها پنهان نمی شوند و هر سال یادبود و سالگرد آنان باشکوه تر از قبل برگزار می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: شهید عاشوری اهل ایمان به معنای دقیق و علم بود و جایگاه آن نزد پروردگار بسیار رفیع و والا است.

شهید آیت الله شیخ حاج ابوتراب عاشوری فرزند شیخ عباس متولد ۱۳۱۲ هجری شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است.

وی تحصیلات حوزوی را در نجف و قم تا درجه اجتهاد ادامه داد و برای تبلیغات مذهبی به بوشهر آمد و در این شهر مقدمات تاسیس مدرسه علمیه را فراهم کرد و به فعالیت علیه نظام شاهنشاهی پرداخت.

شهید عاشوری در سال ۱۳۵۷ شمسی مورد تعرض و اذیت ماموران پهلوی قرار گرفت و سرانجام در ۱۳ آذرماه ۱۳۵۷شمسی به دست ماموران رژیم پهلوی در بوشهر به ضرب گلوله عوامل طاغوت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رژیم پهلوی اجازه نداد مراسم تشییع جنازه و کفن و دفن این شهید در بوشهر انجام شود به همین دلیل پیکر وی به روستای 'چغادک' در نزدیکی بوشهر که هم اکنون به شهر تبدیل شده منتقل و در حسینیه‌ای که خودش بنیان نهاده بود، به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها بوشهر شهید امام جمعه بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شهید امام جمعه بوشهر بوشهر شهید امام جمعه بوشهر امام جمعه بوشهر شهید عاشوری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) آئین‌های ویژه ای در سراسر استان بوشهر از سوی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی تدارک دیده شد که در حال برگزاری است.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین استان بوشهر در سراسر این شهرستان همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) با حضور در این آئین‌های ویژه در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و عشق و و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

به همین مناسبت آئین ویژه سخنرانی و عزاداری صبح شنبه در دفتر امام جمعه گناوه با حضور مسئولان شهرستان و دیگر اقشار مردم برگزار شد.

حجت الاسلام محمودی یکی از روحانیون و اساتید حوزه صبح شنبه در این آئین ویژه و معنوی سخنرانی کرد و همچنین با حضور شرکت کنندگان روضه خوانی و عزاداری برگزار شد.

بعد از ظهر امروز نیز مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مصلی جمعه برگزار و سپس آئین تشییع پیکر مطهر شهید انجام خواهد شد.

کد خبر 6096146

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست