Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت استاندارد‌ها در تولیدات صنعتی، ضایعات را کاهش داده و باعث ارتقای کیفیت کالا و خدمات خواهد شد «مهدی اسلام‌پناه» در آیین افتتاح طرح دانش‌بنیان ملی چمبر الکترومغناطیس خودرو‌های سواری و فوق سنگین در مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک افزود: امروز نقش استاندارد‌ها به قدری گسترده شده که بدون رعایت آن‌ها زندگی و حرکت اجتماعی به سرعت متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، توسعه را روندی پیوسته و همیشگی دانست و گفت: در این میان استاندارد‌ها در فضای پایدار همواره دستخوش تغییراتی در راستای بهینه سازی خواهند بود که بی‌توجهی به آن در روند شتابان دگرگونی قرن برای صنایع از جمله صنعت خودروسازی به مثابه زنگ خطری است که به گوش می‌رسد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه جهان مدرن نمی‌تواند بدون رعایت استاندارد‌ها شکل بگیرد، اظهارداشت: استاندارد‌ها به نوعی در همه جنبه‌های زندگی مدرن وجود دارد که از استاندارد‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تا استاندارد‌های کیفیت محصولات و خدمات را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سود حاصل از رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است، خاطرنشان‌کرد: با اجرای قوانین و مقررات استاندارد، هزینه‌های انبارداری و ساخت ابزارآلات کاهش می‌یابد، فرایند تولید منظم می‌شود و آرایش عملکرد کارخانه‌ها به صورت متعادلی تنظیم می‌شود.

دبیر شورای عالی استاندارد، استاندارد‌ها را جزء جدایی‌ناپذیر زندگی و جامعه بشری دانست و گفت: استاندارد‌ها امروزه روش‌های علمی در تولید و خدمات را جایگزین شیوه‌های سنتی کرده است.

اسلام‌پناه در این آیین با بیان اینکه کیفیت خواسته و میلی زودگذر و تبلیغاتی نیست، خاطرنشان‌کرد: امروز نقش استاندارد‌ها به قدری گسترده شده که بدون رعایت آن‌ها زندگی و حرکت اجتماعی به سرعت متوقف خواهد شد.

وی اظهار داشت: کیفیت زندگی با ارتقای سطح کیفیت کالا و خدمات در کشور افزایش می‌یابد، به‌طوریکه برای برخورداری از یک زندگی مناسب به‌کارگیری استاندارد‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: این سازمان با توجه به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نقش حاکمیتی برای کنترل محصولات دارد و در انجام وظایف خود کوتاه نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، باید امین سازمان ملی استاندارد و واحد‌های تولیدی باشند، گفت: آزمایشگاه همکار استاندارد باید در رعایت معیار‌ها و الزامات استاندارد‌های مربوط به فضا‌های آزمایشگاهی و روش‌های آزمون التزام حداکثری داشته باشد.

اسلام‌پناه ادامه‌داد: سازمان ملی استاندارد ایران با بهره‌گیری از قابلیت پژوهشگاه استاندارد نیز با دقت بیشتری فعالیت‌های این آزمایشگاه‌ها را پایش خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مهدی اسلام پناه افتتاح طرح دانش بنیان ملی استاندارد ها صنعت خودروسازی سازمان ملی استاندارد ایران استاندارد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است