Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز سه شنبه در آیین تقدیر از کارکنان آموزش فنی و حرفه ای و مدال آوران مسابقات ملی مهارت افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر باید نسبت به تقویت رشته‌های صنعتی، کشاورزی، صنایع دریایی و خدماتی اقدام شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان بوشهر وجود دارد که می‌تواند حلقه مکمل رشد و توسعه اقتصادی استان باشد و به همین دلیل باید زمینه برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باستین اضافه کرد: توسعه پایدار در جامعه با تقویت مهارت آموزی تحقق می‌یابد و لازم است در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین آموزش‌های مهارتی تقویت شوند چون این حوزه با افزایش توان ملی رابطه مستقیم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بر انسجام ارائه مسائل آموزشی بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تأکید کرد و گفت: برای توانمندسازی نیروی کار ماهر و توسعه اشتغال نیاز به توسعه مهارت‌آموزی  بر اساس ظرفیت های استان بوشهر داریم.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی تجربی، غیر علمی و اصولی در محیط های کسب و کار آسیب زا است، افزود: نقش سازمان فنی‌وحرفه‌ای با ارائه و برگزاری دوره های آموزشی فشرده و دقیق در بالابردن توانمندی افراد و کیفیت مشاغل در جامعه بسیار موثر است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: مهارت آموزی راهگشای اشتغال و توسعه این استان است و در این مسیر ۵۳۰ حرفه مهارت آموزی تدوین و عملیاتی شده است.

عبدالمجید دراهکی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار موردنیاز در بخش‌های مختلف جامعه و افزایش توانایی نیروی جوان و متخصص است، اضافه کرد: وجود ۲۰۰ مربی توانمند و ماهر در بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای زمینه را برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار استان بوشهر مهیا کرده که باید همه با هم جوانان استان را به سمت این ظرفیت عظیم سوق دهیم.

وی با تاکید بر توسعه اشتغال پایدار در استان بوشهر با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس گفت: با توجه به تفاهم انجام شده با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افرادی که در حرفه های ۱۰ گانه مورد نیاز صنایع جنوب استان توانمند شوند در شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی جذب می شوند.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای بوشهر تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف‌پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی استان و نیز آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال و کاهش بیکاری جوانان این استان دارد.

دراهکی با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی، اظهارکرد: در منطقه پارس جنوبی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده این درحالی است که طرح‌های مهم دیگری از جمله ۱۸ مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دست ساخت است و با این ظرفیت زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تاسیسات دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال‌ باشند و باید در راستای توسعه اشتغال پایدار بر اساس نیاز صنعت، جوانان استان بوشهر مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: نیاز به آموزش و داشتن مهارت در بین همه افراد جامعه بویژه مددجویان بهزیستی قابل لمس بوده و شرایط اقتصادی و وضعیت موجود کشور حکم می‌کند که گذراندن دوره های مهارتی و داشتن حمایت‌های لازم برای ورود به بازار کار لازم و ضروری است و بهزیستی استان دراین راستا نهایت استفاده را از ظرفیت آموزشی فنی و حرفه ای استان خواهد برد.

حسین اسدی راد با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی مددجویان امری دارای اولویت در این نهاد حمایتی است اضافه کرد: با همکاری و تعامل در آموزش، مهارت آموزی و توانمندسازی مددجویان می‌توان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه قانون‌گذار بهزیستی را موظف کرده هرسال ۱۰ درصد از مددجویان را توانمند و از چرخه حمایت‌های مستمر خارج کند، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با توانایی ذاتی افراد و همچنین نیاز جامعه باشد.

مدیر کل بهزیستی بوشهر با بیان اینکه تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف بهزیستی در استان بوشهر  تا پایان سال بطور کامل پوشش داده خواهد شد، افزود: با همکاری آموزش فنی و حرفه ای این استان تا پایان سال جاری بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان بهزیستی با آموزش‌های مهارتی توانمند خواهند شد.

برچسب‌ها بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشتغال زایی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشتغال زایی بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشتغال زایی مهارت اموزی آموزش فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان بوشهر مهارت آموزی مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی‌شدن شهر مولد در سواحل خبر داد و گفت: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم