Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل ایروانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نهبندان یکی از شهرستان‌های خاص خراسان جنوبی است، اظهار کرد: این شهرستان از قطب‌های معدنی استان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۶ معدن در شهرستان نهبندان وجود دارد، بیان داشت: در حال حاضر ۷۰ معدن فعال و ۷۶ معدن غیر فعال است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: پیش بینی اشتغال معادن شهرستان بیش از یک هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایروانی ذخایر قطعی معادن شهرستان را حدود ۱۱۸ میلیون تن برآورد کرد و افزود: نهبندان بیش از ۵۰ درصد از معادن استان را دارد و متفاوت از شهرستان‌های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ نوع معدن در شهرستان داریم، گفت: نهبندان به عنوان قطب معدن و عسلویه معدنی شرق کشور محسوب شود.

ایروانی ادامه داد: آهن، گرانیت، طلا و محصولات فلزی و غیرفلزی از جمله ماده‌های معدنی شهرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و مشکلات اساسی معادن تأمین برق مورد نیاز است، گفت: در سفر نیکزاد، نایب رئیس مجلس به نهبندان احداث پست ۴۰۰ کیلو وات نهبندان مصوب شد که با اجرای آن مشکل برق معادن مرتفع می‌شود.

تامین برق معادن شاهکوه

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه در حوزه شاهکوه ۳۷ معدن گرانیت وجود دارد، بیان داشت: ۱۲ تن از معدن‌های ما هم در منطقه دهسلم و هیرد قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای تأمین برق معادن شاهکوه در اواخر سال ۹۹ توافقنامه‌هایی با ایمیدرو امضا شد، گفت: بر اساس این توافقنامه در فاز اول ۶۰ کیلومتر را تأمین می‌کند که در مرحله اجرای این طرح هستیم.

ایروانی با بیان اینکه این انتقال که قرار است با ۱۸۵ دکل برق را منتقل کند پیشرفت ۷۳ درصدی دارد، اظهار کرد: امیدواریم این پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: در راستای این پروژه در حال حاضر ۱۲۵ دکل نصب شده که امیدواریم در مهر ماه شاهد نصب تمامی دکل‌ها باشیم.

ایروانی اظهار داشت: فاز دوم پروژه تأمین برق به طور قطعی هنوز اعلام نشده که بر اساس تفاهم نامه باید اول این برق به منطقه دهسلم و هیرد برسد.

وی اظهار داشت: در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز معادن دپارتمان ملی معدن راه اندازی شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بر اساس بازدید ودهگردشی که از روستای دهک انجام شد، درخواست مردم دهک تبدیل از روستا به شهر شدن بود، گفت: باید زیرساخت‌های جمعیتی فراهم شود که در صورت تحقق مشکلات مردم را کمتر خواهد کرد.

کد خبر 5553706

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری نهبندان معدن نهبندان سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا بارش باران سیل کرمان کرمانشاه مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری مشهد همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند به همراه مدیر اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران شهرستان با حضور در معدن ذغالسنگ داربیدخون ضمن تبریک هفته کار و کارگر، با اهدای گل به كارگران سختکوش این معدن، روز كارگر را به آنها تبريک گفت.

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند با بيان اينكه سخت ترین حرفه دنیا کار در معدن است، گفت: متاسفانه صنعت زغال‌سنگ با توجه به پیشینه ای که در ایران، استان کرمان و شهرستان زرند دارد در این چند ساله با رکود روبرو شده است و متولیان این مجموعه معدنی باید با یک چاره اندیشی اصولی به فکر برون رفت از این بحران باشند. 

وی افزود: کارگران معادن به عنوان پيشانی توليد، نقش مهمی در چرخه اقتصاد و توليد كشور دارند؛ اما در برخی از معادن شاهد کم توجهی به این قشر زحمتکش و سختکوش در دریافت مطالبات به حق آن ها هستیم که در این خصوص تذکرات لازم به پیمانکاران مربوطه یادآور شده است و قطعا در صورت ادامه روند تخلفات برخورد لازم و قاطع صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه