Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:12:32 GMT

علت کوتاهی پای برخی کودکان چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۸۹۷۱

علت کوتاهی پای برخی کودکان چیست؟

ایسنا/زنجان فوق‌تخصص جراحی لگن، ران، زانو و تعویض مفاصل گفت: شکستگی یا سایر جراحات، التهاب مغزاستخوان یا سایر بیماری‌های استخوانی و فلج مغزی و دیگر مشکلات عصبی ماهیچه‌ای، از جمله علل کوتاهی پا در کودکان است.

سید میرمنصور موذن‌جمشیدی در گفت͏‌وگو با ایسنا، در رابطه با کوتاهی پا در کودکان، اظهار کرد: اختلاف اندازه دو پا زمانی ایجاد می͏‌شود که اندازه پاهای کودک در هنگام تولد با هم برابر نباشند یا  درشت‌نی قوس داشته باشد که در اکثر موارد هیچ دلیل شناخته شده‌ای برای کوتاهی پا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کوتاهی پا می‌تواند در پی یک مشکل مادرزادی رخ دهد و منجر به مطابقت نداشتن ران͏‌ها مانند درون خمیدگی لگن یا از جا دررفتگی مفصل ران شود، افزود: شکستگی یا سایر جراحات، التهاب مغزاستخوان یا سایر بیماری‌های استخوانی و فلج مغزی و دیگر مشکلات عصبی ماهیچه‌ای، از جمله علل کوتاهی پا در کودکان است.

این پزشک در رابطه با شکستگی یا سایر جراحات، تصریح کرد: هر گونه آسیبی که به استخوان یک پا وارد شود، می‌تواند رشد آن را مختل کند، حال آنکه استخوان دیگر به طور طبیعی به رشد خود ادامه دهد. البته برخی شکستگی‌ها می‌تواند منجر به رشد بیش از حد استخوان در مرحله التیام شود و این مسئله در خصوص آسیب استخوان ران رایج است.

فوق‌تخصص جراحی لگن، ران، زانو و تعویض مفاصل در رابطه با التهاب مغزاستخوان یا سایر بیماری‌های استخوانی، ادامه داد: این مسئله می‌تواند به رشد استخوان آسیب برساند و به مرور زمان باعث کوتاه شدن پا شود. همچنین سرطان استخوان و درمان آن می‌تواند بر رشد استخوان تاثیر بگذارد.

موذن‌جمشیدی  در رابطه با فلج مغزی و سایر مشکلات عصبی ماهیچه‌ای، خاطرنشان کرد: این شرایط می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در وضعیت بدن شود و به اختلالات حرکتی ختم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان بيماري سلامت پا فلج مغزی کوتاهی پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان

به گزارش جام جم آنلاین،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، این حالت به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد وشکستگی ناشی از آن از هر ۳ زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می کند.
 دکتر مهدی زنگنه، افزود: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه شهرستان زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد