Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:10:35 GMT

مشکل آب اهالی کرگان میناب کی حل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۱۷۳

مشکل آب اهالی کرگان میناب کی حل می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آبفا هرمزگان در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، پیرامون پروژه‌های آبرسانی شهر میناب و روستاهای این شهرستان بحث و گفت و گو کرد.

حمزه پور در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندارهرمزگان و همراهی فرماندار میناب در تحقق  پروژه‌های آبرسانی این شهرستان، توسعه آبرسانی به این شهرستان به ویژه روستاهای آن را یکی از اولویت‌های آبفا بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حاشیه این دیدار، فرماندار ویژه و معاون استاندارهرمزگان و مدیرعامل آبفا استان از پروژه آب شیرین کن کرگان میناب  بازدید کردند.

مجید سلحشور فرماندار میناب نیز در این بازدید بر راه انداری آب شیرین کن کرگان با توجه به نیاز مبرم مردم منطقه به آب آشامیدنی، تاکید کرد.

مدیرعامل آبفا استان هرمزگان نیز درخصوص جزییات این پروژه گفت: آب شیرین کن کرگان با ظرفیت اسمی 3 هزار مترمکعب در شبانه روز و با هدف کاهش فشار به  منابع آبی میناب و تامین آب شرب مورد نیاز 12 روستای این شهرستان در حال احداث است.

به گفته حمزه پور، این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و برای جمعیتی حدود  19 هزار نفر در افق طرح، اجرایی شده است.

وی افزود: هزینه سرمایه گذاری این آب شیرین کن 500 میلیارد ریال است.

مدیرعامل آبفا استان اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 50 درصد بوده و پیش بینی می شود زمستان امسال به بهره برداری برسد.  

به گفته وی؛ هم اکنون تامین آب شرب اهالی بندر کرگان از مجتمع آبرسانی زهوکی است که با بهره برداری از آبشیرین کن کرگان، مشکل کم آبی در 12 روستا برطرف می شود.

 وی در پایان، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تسریع روند اجرای پروژه آب شیرین کن کرگان و پیمانکاران پروژه های آبرسانی این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: حمزه پور آبفای هرمزگان آبشیرین کن کرگان بندرعباس مدیرعامل آبفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی به ۹۰ روستای استان خبر داد و گفت: این اقدام با کار جهادی و مشترک دولت و بسیج سازندگی به سرانجام رسید. - اخبار استانها -

سیدعلی احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: آبرسانی به 90 روستای کهگیلویه و بویراحمد در مدت زمان کمتر از دو سال با کار جهادی و مشترک دولت و بسیج سازندگی کلنگ‌زنی، اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در حوزه راهسازی به‌ویژه احداث و اصلاح راه‌های روستایی اقدامات چشمگیری شده است، عنوان کرد: در گذشته بسیاری از روستاهای استان با اولین بارش برای چندین ماه ارتباط آن‌ها با مرکز شهرستان و استان قطع می‌شد، ولی در این دولت مشکلات به حداقل ممکن رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده مسئولان استانی و همچنین با نگاه ویژه دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی به مناطق روستایی و کمتربرخوردار، پروژه‌های راه روستایی زیادی در استان اجرا و به سرانجام رسیده است تا جایی که روستاهایی در شهرستان مارگون  بویژه بخش زیلایی شامل سادات، پوله، موشمی و مورد زرد هم اکنون مشکلات آنها به حداقل رسیده است. همچنین در زمینه روکش آسفالت جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی نیز کارهای بزرگی انجام شده که به نوعی رضایت نسبی مردم را به همراه داشته است. برای جاده دشت‌روم_سرفاریاب معروف به باغچه سادات که از منطقه سادات امامزاده علی(ع) می‌گذرد اعتبارات در نظر گرفتیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی همچنین از ابلاغ 14 هزار میلیارد اعتبارات تخصیصی از سفر دوم رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: واقعیت امر در تمامی استان‌ها تخصیص‌های سفر دوم رئیس‌جمهور شروع شده و پول زیادی به استان سرازیر خواهد شد و تمام وعده‌هایی که به مردم دادیم را دوباره آغاز می‌کنیم، مردم تصور نکنند که به آن‌ها تعهد و قول داده‌ایم و آن را ر‌ها کردیم، بلکه منتظر تخصیصات ریالی بودیم و ان‌شاء‌الله این قول‌ها به سرانجام می‌رسند. پیش‌بینی می‌کنیم به زودی در چند شاخص از محرومیت جاده‌های روستایی خارج می‌شویم و این در این دولت انجام می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه در بسیاری از روستا‌ها تنش آب آشامیدنی داریم، ادامه داد: با بودجه 14 هزار میلیاردی بسیاری از تنش‌ها مرتفع و برداشته می‌شود و البته بیش از 400 میلیارد تومان تعهد دولت برای تأمین آب شرب است. بسیاری از مناطق شهر یاسوج کمبود آب آشامیدنی داشت که بخش زیادی از مشکلات بخش فرسوده شهر بازسازی و لوله‌گذاری شد و بخش دیگر در حال اجرا بوده و در واقع پروژه‌های نیمه‌تمام شهر گچساران و دهدشت که ر‌ها شده بود دوباره از سرگرفته خواهد شد و دولت همه‌ این پروژه‌های مهم را دیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • نشت آب در خیابان الزهرا شهر قوشچی از زبان شهروند خبرنگار + فیلم
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان