Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@23:19:45 GMT

الزام تولیدکنندگان به کاهش قیمت روغن خوراکی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۰۱۳۷

الزام تولیدکنندگان به کاهش قیمت روغن خوراکی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد مهدی برادران در مورد الزام تولیدکنندگان به کاهش قیمت روغن خوراکی، اظهار داشت: با توجه به کاهش نرخ جهانی و حقوق گمرکی دستورالعمل کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت انواع روغن خوارکی به کارخانجات ابلاغ شده و از روز شنبه ۸ مرداد لازم‌الاجرا شده است. 

بیشتر بخوانید:

قیمت روغن کاهشی می‌شود؟

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان داشت: در بازار رقابتی همانطور که با افزایش قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند باید با کاهش قیمت‌ مواد اولیه نیز قیمت تولیدات خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بعد از حذف ارزترجیحی قیمت‌ها روغن خوراکی افزایش یافت به عنوان مثال قیمت یک بطری روغن خوراکی از ۱۳ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسید و تولیدکنندگان بلافاصله این افزایش قیمت‌ها را اعمال کردند بنابراین اکنون نیز با کاهش جهانی قیمت مواد اولیه باید قیمت تولیدات خود را کاهش دهند. تولید کنندگان در آن برهه زمانی با افزایش قیمت سود کردند اکنون نیز که قیمت‌ مواد اولیه کاهش یافته، بازار رقابتی ایجاب می‌کند که قیمت‌ها را کاهش دهند. 

برادران در پاسخ به این سوال که تولیدات قبلی کارخانجات اکنون که قیمت‌ها کاهش یافته باید با چه قیمتی عرضه شود؟ گفت: برای اینکه روغن با کاهش قیمت ۱۰ تا ۲۵ درصدی به دست مصرف کنندگان برسد تولیدات قبلی در  فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف عرضه می‌شود، به طوری که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره ای روغن خوراکی با تخفیف بیش از ۱۰ درصد و حتی با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

وی بیان داشت: در بازار رقابتی اگر تولیدکنندگان روغن خوراکی، این محصول را با قیمت‌های جدید عرضه نکنند بازار خود را از دست می‌دهند. 

معاون وزیر صمت اظهار داشت: در حال حاضر در کارخانه‌ها قیمت‌های جدید بر روی محصولات درج می‌شود و در بازدیدی که خط تولید برخی کارخانه‌ها داشتم این موضوع رصد شده است. 

معاون صنایع عمومی وزیر صمت درباره درخواست انجمن روغن برای به تعویق انداختن درج قیمت‌های جدید گفت: موافقت با این درخواست به ضرر مصرف کننده بود و روزانه چند هزار میلیارد تومان به مصرف کننده ضرر می‌زد بنابراین با درخواست آنها موافقت نشده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1149529 برچسب‌ها قیمت کالا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیمت کالا روغن خوراکی مواد اولیه کاهش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی الیگودرز از کشف چهار تن روغن خوراکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون عبوری از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اسدالهی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی خمه شهرستان الیگودرز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند، در بازرسی از این خودرو چهار تن روغن خوراکی قاچاق کشف شد. ارزش این محموله توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

او با تاکید به لزوم برخورد قاطعانه با قاچاق کالا، افزود: قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود.

اسدالهی تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟