Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:13:03 GMT

فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۰۷۸۰

فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: ۳ میلیون واحد صنفی با ۹ میلیون اشتغال و سهم ۲۰ درصدی در بخش تولید بدون  خسارت به محیط‌زیست در کشور مشغول به کار هستند.

محمود موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقش اصناف در فعالیت‌های عام‌المنفعه و فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: فعالیت‌های اصناف از بطن جامعه در تعامل متقابل با نیاز  و تقاضای مردم بوده و نقش موثری در معیشت، تقویت و یا تضعیف اعتماد اجتماعی آحاد جامعه داشته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با بیان اینکه عملکرد اصناف تاثیرگذار بر نگرش، باور و قضاوت مردم بر حاکمیت و دولت خواهد بود، افزود: حالا که وارد جنگ تمام‌عیار اقتصادی شده‌ایم باید حواس‌مان به مشاغل خرد و کوچک که بیشترین آسیب را دیده است، باشد.

وی با بیان اینکه حوزه اصناف از حمایت دولت مغفول مانده است، ادامه داد: ۴۰ هزار واحد صنفی آن مربوط به استان زنجان بوده و از این تعداد ۲۳ هزار واحد صنفی در مرکز مستقر است.

موسوی با بیان اینکه ظرفیت آموزش در حوزه اصناف مورد غفلت قرار گرفته است، از مسئولان و برنامه‌ریزان خواست تا در تربیت نیروهای کار روی اصناف حساب باز کنند و اضافه کرد: همه ساله برای امر آموزش هزینه‌های آنچنانی پرداخت می‌شود. دانشجویان این مملکت علی‌رغم مدت زمان صرف شده برای آموزش در مراکز دانشگاهی و فنی حرفه‌ای، سال‌ها به دنبال شغلی حتی غیرمرتبط با رشته خود می‌گردند، در حالی که یک واحد صنفی ظرفیت آموزش و اشتغال‌آفرینی کارآموزان را دارد.

وی با بیان اینکه اگر آموزش در اصناف ارائه شود، سریع‌تر به بار خواهد نشست، ابراز کرد: متاسفانه هیچ ارزش و بهایی به آموزش در اصناف داده نمی‌شود، این در حالی است که وقتی یک کارآموز وارد یک واحد صنفی شده، از روز اول برایش بیمه و حقوق واریز شده و مشمول قانون کار خواهد بود؛ این افراد توانایی یک واحد مجزا و کارآفرینی در سال‌های آینده را خواهند داشت ولی در مقابل اکثر افرادی که در یک کارخانه معتبر مشغول هستند، بعد از سپری شدن ۳۰ سال امکان ایجاد اشتغال ندارند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه اصناف برای مطالبه و خواسته‌های بر حق‌شان با تجمع آب بر آسیاب دشمن نریختند، بیان کرد: اصناف در برابر مشکلات و معضلات دندان بر جگر گذاشتند و در سال گذشته که مصادف با ایام سخت اقتصادی و کرونا بود، حدود ۲۰۰۰ پروانه کسب با احتساب هر پروانه ۳ نفر اشتغال‌زایی که در نهایت ۶۰۰۰ نفر را پوشش می‌دهد، صادر شد.

وی با بیان اینکه مجوزهای موازی، برخورد متفاوت و نبود حمایت موجب آزرده‌خاطری اصناف شده است، عنوان کرد: تفاوت و تبغیض صدور مجوز از اصناف و سایر ارگان‌ها به وضوح دیده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ برخی از مشاغل تحت حمایت دولت درآمدند و تقریباً ۳۷ دسته شغلی از حمایت  بیمه‌ای برخوردار هستند، تصریح کرد: برخی مشاغل گذشته منسوخ شده و ما خواهان این هستیم که مشاغل جدید تحت پوشش حمایت و بیمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جوانان طالب شغل‌های پشت میزی هستند و لباس کار پوشیدن در نگاه بعضی افراد در جامعه عار و ننگ است، تشریح کرد: در کشور برای حفظ بقای جانوران که البته لازم است بودجه تخصیص داده می‌شود اما برای بقای برخی از مشاغل و حمایت از اصناف جدید کاری نمی‌کنند؛ از این رو باید تعریف کار در جامعه عوض شود.

موسوی با تاکید بر اهمیت آموزش برخی اصناف که سینه به سینه بدون کتاب واحد رواج داشته است، خاطرنشان کرد: روز به روز حلقه واسط بین تولید تا مصرف و بازار باریک‌تر شده و ما نگرانیم به خاطر حمایت نکردن دولت از اصناف این حلقه پاره شود، از طرفی طبق تبصره ۱۱ ماده ۷۲ قانون جرایمی که از پرونده‌هایی که به تعزیرات ارائه می‌شد یک‌سوم آن باید به اصناف برمی‌گشت، این در حالی است که هفت سال دریافتی از این مسئله نداشتیم و انتظار داریم با توجه به پویا و زنده نگه‌داری بازرسی‌ها، هزینه‌های حداقلی آن را پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصناف مشاغل اشتغالزايي بازرسی و نظارت زنجان استانی اقتصادی استان زنجان واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در یکی از محلات شهرستان فلاورجان در خصوص فروش غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ با اقدامات میدانی خود از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف مقادیری شربت و هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091004

دیگر خبرها

  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر