Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@06:01:08 GMT

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۰۹۹۰

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، ناصر کنعانی در این ارتباط افزود: مسئولان دولت بایدن مکرراً سیاست فشار حداکثری ترامپ را یک سیاست شکست خورده و بی‌نتیجه خوانده‌اند اما در عمل، خود ادامه دهنده و حتی گسترش دهنده این سیاست شکست خورده بوده‌اند، تا جایی که حتی در روند تلاش‌های جاری برای از سرگیری مذاکرات به منظور بازگشت به توافق نیز، از این اقدام بی‌ثمر و مخرب دست برنمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اولا در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع و محکم و فوری نشان خواهد داد و ثانیا همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سوء احتمالی این قبیل تحریم‌ها بر تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان تصریح کرد: این تحریم‌ها درست همزمان با شرایطی که مردم ایران در اثر سیل متحمل خسارات جانی و مالی فراوان شده‌اند، به روشنی ماهیت مزورانه و تسلیت نمایشی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را آشکار ساخته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم سخنگوی وزارت امورخارجه ناصر کنعانی تحریم های جدید آمریکا محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است

مدیر کنسرسیوم توسعه ریلی ایران و افغانستان با بیان اینکه کریدور ریلی خواف ـ هرات، افغانستان را از محاصره خشکی بیرون می‌آورد و به شبکه ریلی ایران متصل می‌کند، گفت: این کریدور علاوه‌بر برنامه‌ریزی‌هایی‌ که دولت‌های متخاصم برای حذف آن داشتند، مانند بسیاری از موضوعات درگیر تحریم داخلی است.

به گزارش ایسنا، مصطفی رضایی اظهار کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ کریدورها و سهم‌خواهی از کریدورهای منطقه‌ای و ترانزیت بین‌الملل است، کریدور ریلی خواف ـ هرات، کریدوری استراتژیک که افغانستان را از محاصره خشکی بیرون می‌آورد. این تعبیر را هیئت حاکمه افغانسان برای این کریدور به کار می‌برند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این کریدور، افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل می‌شود،‌ گفت: این کریدور گلوگاهی است که می‌تواند تجارت یک‌سویه ایران و افغانستان را که اکنون تنها به صادرات به افغانستان محدود است،‌ به یک تجارت دوسویه تبدیل کند.

مدیر کنسرسیوم توسعه ریلی ادامه ادامه داد: این کریدور علاوه‌بر برنامه‌ریزی‌هایی‌ که دولت‌های متخاصم برای حذف آن داشتند، مانند بسیاری از موضوعات درگیر تحریم داخلی هم است. مشابه کریدرو شلمچه - بصره که سه سال پیش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال آغاز بهره‌برداری بود اما با لغو قرارداد توسط مدیریت راه‌آهن، متوقف شد و الان هم بهره‌برداری از آن متوقف است و چشم‌انداز مثبتی در حوزه ایفای نقش در حمل‌ونقل ترانزیت کالا ندارد.

بیشتر بخوانید راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند

رضایی با بیان اینکه این کریدور هم با مقاومت‌های شدید در مدیریت راه‌آهن مواجه شد، افزود: اما این بار تصمیم وزارت راه و دولت بر این بود که کارهای برون‌مرزی کریدور خواف - هرات توسط کنسرسیوم انجام شود که با موفقیت هم این اتفاق افتاد.

وی درباره اظهارات مسئولان راه‌آهن مبنی‌بر بی‌اطلاعی نسبت به ترانزیت کالا از افغانستان بیان کرد: من به شدت تکذیب می‌کنم که مسئولان راه‌آهن می‌گوید با آنها هماهنگی صورت نگرفته است. به جز مکاتبات متعددی که از جانب دستگاه‌های دولتی با راه‌آهن شده، مورخ ۲۰ فروردین‌ماه نامه‌ای در مکاتبات خود راه‌آهن است که یکی از مدیران کل به معاون بهره‌برداری نوشته که کنسرسیوم بنا به اعلام استانداری خراسان رضوی، قطار وارد کشور می‌کند.

مدیر کنسرسیوم توسعه ریلی ادامه داد:‌ یعنی از ۱۰ روز قبل مکاتبات راه‌آهن این را نشان می‌دهد. این مکاتبه داخلی هم به همان دستگاه‌های متولی مرز ارجاع شده‌ است. چطور می‌شود به ادعای راه‌آهن، قطاری بدون هماهنگی وارد کشور شده باشد، مرزبانی و گمرک آن را پذیرش کرده باشند و تنها در انتظار تاییدیه راه‌آهن باشد؟

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه به خاک ایران منتشر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است