Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@05:32:33 GMT

آمادگی کامل کربلا برای مراسم عاشورا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۱۹۸۸

آمادگی کامل کربلا برای مراسم عاشورا

استاندار کربلا با اشاره به اقدامات به عمل آمده در زمینه امنیتی و بهداشتی و خدماتی، از آماده بودن شرایط برای برگزاری مراسم عاشورا حسینی(ع) خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، استاندار کربلا از پایان آماده سازی شرایط زیارت روز عاشورای حسینی و تشدید تدابیر امنیتی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نصیف الخطابی»، استاندار کربلا گفت: استانداری در تمامی سطوح بهداشتی، خدماتی و امنیتی برای زیارت روز عاشورا آمادگی کامل دارد و برنامه‌ای متفاوت از سال‌های گذشته در زمینه ورود زائران و ورودی‌های شهر تدوین کرده است. طرح خدمات رسانی به زائران با بسیج کلیه کارکنان شهرداری کربلا و در تمامی محورها خواهد بود.

او گفت: طرح حمل و نقل توسط استانداری با همکاری وزارت حمل و نقل و شرکت حمل و نقل عمومی و همچنین تمامی ادارات پشتیبان تهیه شده است تا زائران را گروه بندی کرده و از کربلا به استان‌های خود منتقل کنند.

استاندار کربلا تاکید کرد: واضح است که هماهنگی سطح بالایی بین دولت محلی و وزارت برق به منظور افزایش ساعات برق رسانی به شهر در روزهای زیارتی وجود دارد.

«علی الهاشمی»، فرمانده عملیات کربلا، به نوبه خود تاکید کرد که کربلا یک طرح امنیتی ویژه را پیش از انجام عملیات پیشگیرانه برای ایمن سازی تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تهیه کرده است که منجر به دستگیری تعدادی از افراد تحت تعقیب در جنایی و پرونده‌های قضایی و همچنین تامین امنیت صحرای کربلا شد.

فرمانده عملیات کربلا از حضور بخش‌هایی از نیروی هوایی ارتش، پلیس فدرال و الحشد الشعبی در تامین امنیت زیارت تاسوعا و عاشورا خبر داد.

هلاکت دو تروریست در سامراء

فرماندهی پلیس فدرال عراق از به هلاکت رساندن دو تروریست در شهر سامرا استان صلاح الدین خبر داد.

فرماندهی پلیس فدرال عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بنابر داده‌های اطلاعاتی دقیق، نیروهای پلیس فدرال عراق با همکاری با نیروهای الحشد الشعبی در سامراء از طریق عملیاتی پیش دستانه و با پشتیبانی اطلاعاتی، دو تروریست از اعضای گروه داعش را در سامراء به هلاکت رساندند.

این عملیات پس از تلاش‌های میدانی و اطلاعاتی مستمر برای تقویت امنیت و ثبات در سامراء انجام شد.

نگرانی از تحرکات داعش در سایه بی‌ثباتی سیاسی عراق

از سوی دیگر المدی در گزارشی آورده است: کارشناسان و ناظران امنیتی معتقدند اوضاع سیاسی بی ثبات عراق، تاثیرات منفی به خصوص در زمینه امنیتی خواهد داشت و باید منتظر تلاش‌های داعش برای سوء استفاده از این شرایط برای انجام عملیات تروریستی بود.

«احمد الشریفی»، کارشناس عراقی مسائل امنیتی گفت: وضعیت سیاسی کنونی مطمئنا تاثیرات منفی پررنگی بر پرونده امنیتی و حتی اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت همانطور که اکنون شاهد کشیده شدن دایره اختلافات سیاسی به خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم.

الشریفی تصریح کرد: تکرار حملات داعش به مراکز امنیتی به خاطر اختلافات سیاسی است، درگیری سیاسی یکی از دلایل اصلی کاهش امنیت و بروز حملات گاه و بی گاه داعش است.

وی هشدار داد: گروه تروریستی داعش بدون شک از منازعات سیاسی و اختلافات برای ایجاد شکاف و انجام تحرکات و حملات علیه نیروهای امنیتی یا شهروندان غیر نظامی سوء استفاده خواهد کرد لذا همه باید نسبت به این امر هوشیار باشند.

یادآور می‌شود که نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

14 رهبر داعش در عراق دستگیر شدند3خطر تهدید کننده امنیت بغداد از نگاه کارشناس عراقیکشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق بر اثر نیش زنبور

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و برخی مناطق دیگر فعالیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق استاندار کربلا پلیس فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه استان در تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: معلم باید احترام شود. نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست.

آیت الله آل هاشم افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد. دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست. اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند.

وی با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد.

وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیروهای مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

کد خبر 6094126

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه