Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان اسلامی حکمت ملی عراق در سخنانی از دعوت طرف‌های عراقی به گفت‌وگو توسط نخست‌وزیر این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الفرات نیوز، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر کشورش درباره تظاهرات در بغداد اظهار کرد: ما حمایت خود را از آنچه در بیانیه مصطفی الکاظمی درباره حوادث اخیر در کشور بیان شده اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ما بسیاری از مفاد این بیانیه به ویژه نشستن بر سر میز گفت‌وگو را چندین بار مطرح کرده‌ایم تا شرایط به سمت عواقب و پیامدهای غیر قابل تصور پیش نرود.

وی تاکید کرد: ما همچنین از درخواست وی از همه تظاهرکنندگان برای  پایبندی به تظاهرات مسالمت‌آمیز، احترام و تخلیه نهادهای دولتی، حفظ اموال عمومی و خصوصی و همکاری با نیروهای امنیتی برای حفظ نظم و عدم نقض قانون حمایت می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دوشنبه شب در سخنانی پس از پایان تظاهرات طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان و هواداران جریان صدر اعلام کرد که نیروهای امنیتی باید از اموال و دارایی‌های خصوصی و عمومی و نهادهای رسمی دفاع و مانع هرگونه آسیب رساندن به آنها شوند.

وی همچنین از تظاهرات کنندگان خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری کنند و به نهادهای دولتی احترام بگذارند و نظم عمومی را رعایت کنند.

نخست وزیر عراق افزود: من از همه طرف‌ها می‌خواهم که برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای بحران کنونی، پشت میز گفتگوی ملی بنشینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عمار الحکیم مصطفی الکاظمی بن بست سیاسی در عراق تظاهرات عراق نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند