Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر لزوم تدوین شیوه‌نامه و اجرایی شدن انتقال سه واحد صنعتی بزرگ خوزستان به خارج از حریم شهری تاکید کرد.

محمدجواد اشرفی در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا و تدوین انتقال واحدهای آلاینده صنعتی به خارج از حریم شهرها ضمن تاکید بر لزوم خارج شدن صنایع آلاینده از حریم شهرها اظهار کرد: بحث خارج کردن کارخانه کربن ایران از محدوده شهر اهواز یکی از مهمترین اقدامات در زمینه کاهش آلودگی صنعتی کلانشهر اهواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی از مسئولان شهرک صنعتی خواست تا در زمینه جابجایی این واحد همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست یکی از عوامل مهم در خارج کردن این صنایع از حریم شهری است و باید تلاش کنیم تا در راستای کاهش آلودگی و همچنین عواملی چون جلوگیری از تردد خودروهای سنگین و ترافیک و از منظر  زیبای شهر  بتوانیم  این صنایع را به خارج از حریم شهر انتقال دهیم.

 اشرفی ادامه داد: ما باید در این نشست نسبت به تدوین شیوه‌نامه و اجرایی شدن انتقال سه واحد صنعتی بزرگ شامل شرکت کربن ایران، لوله‌سازی اهواز و آسفالت شادگان به خارج از حریم شهری برنامه‌ریزی کنیم تا هرچه سریعتر زمینه خروج فراهم شود.

 وی گفت: با توجه به جابه‌جایی و جانمایی جدید شرکت کربن ایران در شهرک صنعتی شماره ۵  از مسئولان شهرک صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان می‌خواهیم که زمینه انتقال را فراهم آورند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در برنامه جابه‌جایی این صنایع باید سلامت مردم و حفظ محیط زیست بر منافع سازمانی و دیگر موارد ترجیح داده شود زیرا اولویت با سلامت هم‌استان‌ها است.

اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار سرعت بخشیدن به روند پروژه‌های جمع‌آوری گاز فلرهای نفتی و کاهش مشعل‌سوزی شد و گفت: باید جلوی سرمایه‌سوزی و هدررفت انرژی در این حوزه گرفته شود.

در ادامه این نشست محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و احاطه شهر اهواز  توسط صنایع،  زندگی در شهر اهواز و خیلی از شهرهای استان خوزستان  مشکل و برای مردم سخت شده است.

وی در خصوص برنامه جمع‌آوری گازهای همراه نفت و جلوگیری از مشعل‌سوزی گفت که باید نگاهی جهادی پیگیر اجرای این پروژه‌ها شود و خواستار شتاب‌بخشی  و جبران  عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه شد  .

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص جابه‌جایی شرکت کربن ایران و فراهم کردن تسهیل در این جابه‌جایی گفت: باید در یک جلسه جداگانه و تخصصی، پروژه این انتقال بررسی و اجرایی شود.

وی از مسئولان شرکت کربن ایران خواست که با توجه به عدم توجیه‌پذیری جانمایی این واحد صنعتی در دل شهر اهواز، با جدیت بیشتر پروژه انتقال را پیگیری و از مسئولان شهرک صنعتی نیز همکاری در اجرای این پروژه را خواستار شد.

خانچی در خصوص جابه‌جایی صنایع گفت: جابه‌جایی باید بر اساس رعایت دستورالعمل‌های زیست محیطی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در برنامه‌ سفرهای استانی ریاست جمهور، آغاز کار جابه‌جایی شرکت کربن ایران نیز جزو پروژه‌ها قرار گیرد.

در این جلسه مسئولان شرکت کربن ایران، شرکت لوله‌سازی اهواز و مسئولین مناطق نفت‌خیز جنوب گزارشی از اقدامات خود در جابه‌جایی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست آلودگی هوا صنایع آلاینده خارج از حریم شهر شرکت کربن ایران شهرک صنعتی شهر اهواز محیط زیست جابه جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳