Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:38:02 GMT

خطر تکرار فاجعه متروپل در پارک جنگلی ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۲۲۶۳

خطر تکرار فاجعه متروپل در پارک جنگلی ارومیه

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص رانش زمین در منطقه پارک جنگلی این شهر و خطرات آن، گفت: در صورت اقدام نکردن فوری، فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار منازل قولنامه‌ای که توسط سودجویان دلال با حفاری در دامنه کوهپایه‌های جبهه جنوب شرقی پارک جنگلی ساخته شده است، خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقی کریمی امروز _سه‌شنبه یازدهم مردادماه_ در هشتادمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص رانش زمین در منطقه پارک جنگلی و خطرات آن، اظهار کرد: در صورت اقدام نکردن فوری فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار منازل قولنامه‌ای که توسط سودجویان با حفاری در دامنه کوهپایه‌های جبهه جنوب شرقی پارک جنگلی ارومیه ساخته شده است، خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میلیون‌ها تن خاک لغزشی در بالادست خانه‌های قولنامه‌ای پارک جنگلی ارومیه که در پایین دست این منطقه واقع شده است، قرار دارد و در صورت حرکت، تمام منطقه را به تلی از خاک تبدیل خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خانه‌های قولنامه‌ای واقع در محدوده خطر باید هرچه سریع‌تر با هماهنگی مسئولان و مراجع قضائی تخلیه شود.

وی افزود: شهرداری باید با تمام توان فنی و مهندسی و ماشین‌آلات سنگین خود در تثبیت اراضی رانشی پارک جنگلی اقدام کند تا از بروز خطرات احتمالی جانی و مالی جلوگیری شود. هر چه سریع‌تر باید طی عقد قراردادی با مهندس مشاور مربوطه، طرح تثبیت لایه‌های لغزشی تهیه و برای رفع مشکل اقدام شود. اطلاع‌رسانی اولین وظیفه شورای اسلامی شهر و شهرداری به شهروندان ساکن در محدوده خطر است.

کریمی با اشاره به مشکلات شهروندان در حوزه زمین‌های قولنامه‌ای پارک جنگلی و ضرورت برون‌رفت از شرایط موجود، خاطرنشان کرد: هیئتی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری با سفر به سایر شهرهایی که این مشکل را رفع کرده‌اند تشکیل و اقدامات مشابه در خصوص زمین‌های قولنامه‌ای در ارومیه پیاده‌سازی شود.

کد خبر 593115

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری رییس شورای شهر اروميه رعايت حقوق شهروندان کلانشهر ارومیه متروپل پارک جنگلی ارومیه رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه شورای اسلامی شهر ارومیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر قولنامه ای پارک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند گفت:  ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالاب‌ها بوده است.

سعید شهند با بیان اینکه امسال پس از ۲۰ سال تالاب‌های طالقان، قوپی باباعلی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب‌ها هستیم، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالاب‌ها در زمره زنده‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالاب‌ها هستیم.

این مقام زیست محیطی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی‌برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با رهاسازی حقابه تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه هم اکنون این تالاب‌ها از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند، به عنوان نمونه بسیار موفقی در سطح کشور به شمار می‌آیند.

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی در قالب تور رسانه‌ای از تالاب‌های حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده بازدید کردند.

شهریستان نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های درگه‌سنگی یا سیران گولی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست‌محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه