Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:58:55 GMT

برگزاری رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام»

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۲۳۶۹

برگزاری رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام»

ایسنا/اصفهان رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای او، ازسوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

این رویداد در دو بخش مسابقه ادبی و نمایشگاه با محور شخصیت حضرت اباالفضل العباس(ع) با تدبر در سوره مبارکه کافرون برگزار می‌شود و هدف از این رویداد، استفاده از زبان هنر در راستای تقویت مناسبات و تعاملات هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان با محوریت قرآن کریم و سیره زندگانی معصومین(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مسابقه ادبی رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» شامل دو بخش شعر(کلاسیک، سپید و نیمایی) و داستان کوتاه است که در بخش شعر نو شاخص‌هایی مانند فرم، زبان، تصویرپردازی، نظم ارگانیکی، اندیشه، تکنیک و خلاقیت موردتوجه است و در بخش داستان کوتاه نیز، موضوع و تم، طرح، شخصیت‌پردازی، گفتگو، فضاسازی، پرداخت، لحن داستان و زاویه دید مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه شرکت‌کنندگان در هر دو بخش شعر یا داستان کوتاه می‌توانند حداکثر ۵ اثر که پیش‌ از این در کتابی منتشر نشده و برنده جایزه ملی نیز نشده باشند را به این مسابقه ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در نمایشگاه هنرهای تجسمی رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» نیز می‌توانند آثار خود را در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، تایپوگرافی و نقاشی ارائه کنند که به‌غیراز رشته نقاشی، موضوع سایر رشته‌ها سوره مبارکه کافرون است. در این بخش نیز هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ اثر برای شرکت در نمایشگاه ارائه کند و حجم آثار ارسالی باید کمتر از ۲ مگابایت باشد.

شرکت‌کنندگان در هر دو بخش مسابقه ادبی و نمایشگاه رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» تا هفتم شهریورماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند. برگزیدگان این رویداد مهرماه سال جاری اعلام و از آن‌ها تجلیل خواهدشد.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مسابقه ادبی و نمایشگاه رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» می‌توانند به نشانی isqa.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم امام حسين ع محرم و شهادت امام حسین ع شهادت امام حسین استانی فرهنگی و هنری رویداد فرهنگی هنری مسابقه ادبی ماه تمام دو بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در تهران چیست؟
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • «ایران‌ اکسپو» ۵ کنسرت تهران را لغو کرد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر