Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه این ناوگان متعلق به تمام شهروندان است، اعلام کرد: اتوبوسی به نام اتوبوس اختصاصی بانوان یا اتوبوس اختصاصی آقایان در تهران نداریم.

به گزارش ایران اکونومیست، شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: موضوع تفکیک فضای در اختیار آقایان و بانوان در اتوبوس‌ها به عنوان موضوعی پذیرفته شده، چند دهه است که در ناوگان اتوبوسرانی تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور و حتی در بعضی از شهرهای جهان اجرا می‌شود اما در تهران، موضوعی تحت عنوان اتوبوس اختصاصی بانوان یا آقایان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه، تفکیک فیزیکی موجود که سال‌هاست در ناوگان اتوبوسرانی تهران اعمال می‌شود، بر اساس میزان نیاز و میزان تقاضای آقایان و بانوان سهم‌بندی شده و لزوماً به نسبت مساوی نیست و در برخی اتوبوس‌ها و خطوط و در بعضی ایام و ساعات، ممکن است این سهم نسبت به فضای ثابت پیش‌بینی شده متغیر باشد.

این اطلاعیه می‌ افزاید: نیروهای بهره‌برداری شرکت واحد که از طریق نظارت به صورت هوشمند و همچنین کنترل میدانی، ایستگاه‌ها و خطوط را رصد می‌کنند، بر اساس تراکم مسافر و تقاضای سفر در برخی ساعات، تعدادی از اتوبوس‌ها را به صورت کامل به آقایان و در بعضی ساعات به طور کامل به بانوان اختصاص می‌دهند تا با توجه به تعداد مسافران در ایستگاه‌ها، نسبت به برداشت بخشی از مسافران و ایجاد تعادل و توازن در خطوط اقدام کنند.

شرکت واحد در پایان اطلاعیه خود تأکید کرده است: اساساً موضوعی به نام اتوبوس اختصاصی بانوان یا اتوبوس اختصاصی آقایان در تهران وجود ندارد و ناوگان اتوبوسرانی تهران بر اساس رسالت و مأموریت خود در خدمت تمام شهروندان گرانقدری است که با وجود همه کاستی‌ها و کمبودهای موجود، اتوبوس را به عنوان وسیله رفت و آمد خود در سطح شهر انتخاب کرده‌ اند.

اصلاح هندسی مسیر ورودی کندروی بزرگراه آزادگان شرق از بزرگراه شهید کاظمی

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از توزیع متناسب ترافیک با اصلاح هندسی مسیر ورود به کندروی بزرگراه آزادگان شرق از بزرگراه شهید کاظمی مسیر شمال به جنوب در راستای کاهش بار تداخلی و تسهیل در عبور و مرور در این بزرگراه خبر داد.

علیرضا جعفری در خصوص ایجاد دسترسی به مسیر کندروی بزرگراه آزادگان شرق گفت: بزرگراه آزادگان به عنوان یکی از کریدورهای مهم ارتباطی پهنه جنوبی پایتخت در توزیع متناسب بار ترافیک درون شهری و برون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا برای کاهش بار تداخلی و تسهیل در تردد وسائل نقلیه در بزرگراه شهید کاظمی ورودی به بزرگراه آزادگان شرق عملیات خاکبرداری، زیرسازی، پخش قلوه سنگ، جدول گذاری، بتن ریزی و صرف ۳۰۰ تن آسفالت در این معبر به طول ۲۶۰ متر و عرض هشت متر و بیست سانتی متر به اتمام رسیده و پس از نصب علائم و تجهیزات ترافیکی دسترسی به این مسیر ایجاد خواهد شد.

به گفته جعفری همچنین مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید کاظمی ورودی آزادگان غرب با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی با نظارت راهور منطقه با نیوجرسی مسدود و با نصب بنر، علائم ترافیکی و چراغ چشمک زن ایمن سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی در عبور و مرور شهروندان و وسایل نقلیه تقاطع های بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید تندگویان در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در تمامی لوپ ها مرمت و نصب گاردریل انجام شد.

جشنواره گذر کودکی در بوستان طرشت برگزار شد

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی  شهرداری منطقه دو به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و ارتقای معرفت حسینی در «اولین تابستان قرن» اقدام  به برپایی گذر کودکی در بوستان طرشت کرد.

سرپرست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو با اشاره به اینکه جشنوار گذر کودکی با بهره گیری از ظرفیت کانون های آموزش شهروندی کودک اجرا شد، گفت: این جشنواره  با رویکرد ارتقای معرفت حسینی وشناخت ارزش های محرم  همراه با افزایش نشاط و سرگرمی ویژه کودکان برگزار شد  و بدین منظور برنامه های متنوع و خلاقانه ای  با مشارکت کانون های آموزش شهروندی کودک محلات ناحیه پنج اجرا شد.

وی افزود: اجرای گروه سرود نوجوانان شمیم یاس، اجرای گروه دمام زنی بیت الزهراء، دست نگاره عاشورایی، قصص قرانی، نگارش شعار حسینی با شابلون، آموزش های شهروندی در قالب نقاشی، کاردستی و ... با موضوع مدیریت بحران، تفکیک پسماند، حفظ محیط زیست، بازی های بومی ومحلی، اجرای مسابقات فرهنگی و آیینی از مهم ترین برنامه های این جشنواره بود.

طرح ضربتی ساماندهی مشاغل و صنوف در منطقه ۱۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۴ اعلام کرد: طرح ضربتی ساماندهی صنایع و مشاغل این منطقه در کوتاه ترین بازه زمانی اجرا شد و بیش از۶۰۰ مورد شامل اصناف مزاحم و ساختمان های خطرساز و کیوسک های مطبوعاتی پایش و ساماندهی شد.

علیرضا برزگر مرادی در این باره گفت: با توجه به این مهم که خسارات ناشی از انتشار آلاینده ها در تهدید سلامت و بهداشت انسانها از اهمیت زیادی برخوردار است و این  میان مشاغل آلاینده و مزاحم نیز علاوه بر آلودگی دیداری و شنیداری به مبلمان شهری آسیب می رساند، ساماندهی این مشاغل و صنوف همچنین ایمن سازی سازی سازی ساختمان ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای این منظور نسبت به اخطار و بازدید اصناف دارای رائ کمیسیون بند۲۰ در سطح منطقه و شناسایی ۷۹ مورد مشاغل مزاحم و رفع مشکلاتشان همچنین بازدید از ۸۱ کیوسک های مطبوعات اقدام لازم صورت گرفت.

برزگر مرادی همچنین با اشاره به اهمیت زیباسازی منظر شهری، از نظافت مستمر کیوسک های مطبوعاتی و یکپارچه سازی تبلیغات برای تمامی ۲۷ در سطح نواحی خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب از دیگر فعالیت های حوزه شهری است که به درخواست شهروندان و به منظور تامین امنیت در رفت و آمد در نواحی  مورد نظر انجام گرفت به همین منظور تیم های زنده گیری سگ در منطقه مستقر است تا  پس از زنده گیری آنها به بیرون از بافت شهری و مراکز نگهداری این حیوانات انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه طعمه گذاری حیوانات موذی از دیگر برنامه های اداره ساماندهی شهرداری منطقه است، افزود: با اجرای این طرح تاکنون ۱۷۰ نقطه از ۲۱ محله منطقه مورد طعمه گذاری قرار گرفت ؛ همچنین ۱۵۰ عدد تله چسبی، فیزیکی حیوانات موذی نیز در اختیار شهروندان قرار گرفته است.  

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته ایمنی جهت برطرف شدن مشکلات ساختمان های نا ایمن و همکاری هرچه بیشتر آنها با سازمان آتش‌نشانی به صورت ماهانه ، یاداور شد: شهروندان می توانند مسائل مربوط به این موضوع همچنین جانواران موذی، سگ های بلاصاحب و سد معبر را با اطلاع به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

اجرای عملیات ریل برداری و شاسی گذاری حریم راه آهن تهران-اهواز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ در خصوص این عملیات گفت: با اجرای طرح جمع‌آوری ریل خط آهن تهران-اهواز در محور جنوبی منطقه، پروژه ساخت سه زیرگذر سواره رو وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

محمدامین مرتضوی در خصوص پروژه ساخت سه زیرگذر سواره رو گفت: با اجرای طرح جمع‌آوری ریل خط آهن تهران-اهواز در محور جنوبی منطقه، پروژه ساخت سه زیرگذر سواره‌رو در محدوده محله‌های زمزم و زهتابی در محور شمالی و همچنین محله‌های گلچین، مقدم، امام‌سجاد(ع)، وصفنارد و یافت‌آباد در محورجنوبی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی به مردم منطقه ۱۷، در سنوات گذشته طرح عمرانی-ترافیکی با عنوان زیرگذرهای مسیر راه آهن تهران-اهواز تصویب شده بود. این طرح شامل سه زیرگذر است که دو زیرگذر به صورت دوربرگردان در مسیر شرقی و دیگری هم در مسیر غربیِ زیر محور راه‌آهن تهران-اهواز خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۷ تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح سال گذشته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ آغاز و رفع معارضان و اجرای شمع ها انجام شده است. روزهای اخیر مرحله جمع‌آوری ریل‌ها و عملیات شاسی‌گذاری خط آهن اجرا شده است و ریل‌ها دوباره در محل نصب می‌شوند تا خدمات شرکت راه‌آهن تهران برای مسافران ریلی تداوم پیدا کند.

مرتضوی با بیان اینکه این پروژه بسیار حساس و کلیدی است، گفت: پس از دریافت مجوزهای لازم از راه آهن استان تهران، مجوز مسدود کردن روزانه هر کدام از خطوط راه آهن تهران – اهواز گرفته شده و مقررشده با توجه به آغاز این طرح و جهت تامین امنیت در محل، مسئولان راه آهن تهران طرح کاهش سرعت برای قطارهای عبوری در این نقاط را در نظر بگیرند تا از بروز حوادث مختلف جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: پس از برداشتن ریل‌ها، شاسی‌گذاری و انجام حفاری تا قسمتی که برای ایجاد کوله‌های اصلی لازم داشتیم، ریل‌ها مجدد در جای خود قرار می گیرند تا بتوانیم طی روزهای آینده کوله شرقی این پروژه و زیرگذر را احداث کنیم. مرحله بعدی نصب تیرهای فرعی است که توسط پیمانکار به صورت پیش ساخته، تولید شده و آماده نصب است تا بتوانیم در مرحله آخر، حفاری زیرتونل و اجرای رمپ های ورودی و خروجی را انجام دهیم و پروژه را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

واکسیناسیون شهروندان در ۸ پایگاه بهداشت منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ اعلام کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و لزوم کنترل بیماری و تزریق دوز چهارم واکسن کووید ۱۹، مراکز بهداشت منطقه ۹ آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: با هماهنگی مرکز بهداشت غرب، واکسیناسیون شهروندان در هشت پایگاه فعال جهت تزریق دوز یادآور(چهارم) انجام می شود.

وی افزود: به این منظور مسئولین خانه های سلامت در محلات منطقه ۹ طی بازدید از مراکز بهداشت، آدرس و نشانی مورد نظر را در گروه ها و کانال های سرای محلات برای دسترسی آسان شهروندان بارگذاری کرده اند.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: تمامی خانه ها و پایگاه های بهداشت تحت پوشش مرکز بهداشت غرب(مرکز والفجر) نسبت به تزریق واکسن در محلات فعال است.

تشریح پروژه های پایلوت سال ۱۴۰۱ در جلسه کمیته مناسب سازی

شهردار منطقه ۱۳ از تشکیل اولین جلسه کمیته مناسب سازی این منطقه خبر داد و افزود: با بررسی برنامه جامع اقدامات مناسب سازی سال گذشته، پیشرفت و روند اجرایی پروژه‌های پایلوت سال ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

محمد هادی علی‌احمدی، با اشاره به ارائه گزارش پروژه های پایلوت سال ۱۴۰۱ در نخستین جلسه کمیته مناسب سازی گفت: پروژه های پایلوت سال ۱۴۰۱ شامل مناسب سازی محدوده بوستان های سیمرغ، حافظ، خیابان و میدان امامت، خیابان پنجم نیروی هوایی، میدان اول و دوم، خیابان پیروزی، پیاده راه دوران و سرویس های بهداشتی بوستان جنگلی سرخه‌حصار است .

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ و ۸۰ درصدی مناسب سازی دو بوستان حافظ و سیمرغ افزود: عملیات احداث سرویس های بهداشتی، تصحیح ورودی و مسیر نابینایان ، اتصال وسایل ورزشی معلولان، نصب صندلی و آبخوری مختص معلولین در بوستان سیمرغ و مرمت مسیر بساوایی،  تصحیح سرویس بهداشتی و دسترسی به وسایل ورزشی در دستور کار قرار دارد.  

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه عملیات مناسب سازی پیاده راه دوران و خیابان امامت تکمیل شده، ادامه داد: مرمت مسیر بساوایی و رمپ های موجود دو طرف خیابان پنجم نیروی با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

وی، تکمیل احداث مسیر بساوایی در محل ملک های عقب نشینی شده و مرمت مسیر موجود و احداث و مناسب سازی پنج چشمه سرویس بهداشتی مختص معلولان از دیگر اقدامات منطقه در پروژه‌های پایلوت ۱۴۰۱ برشمرد.

علی احمدی در خصوص عملکرد مناسب سازی راه و بند نواحی چهارگانه ادامه داد:  بیش از یک هزار و ۲۳۵ متر طول و سه هزار و ۷۱  متر مربع معبر ویژه نابینایان و معلولان مناسب سازی شده و ۱۵۹ عدد همسطح سازی و نصب ۳۰ دستک پل و جدا کننده یو شکل و ویلچر رو، تصحیح ۲۲ عدد رمپ و نصب تابلو های معلولان از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری است .

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری منطقه نوزده تهران ، شهرداری منطقه دو تهران ، شهرداری منطقه چهارده تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران بزرگراه آزادگان شرق راه آهن تهران اهواز بزرگراه شهید کاظمی اتوبوس اختصاصی شهرداری منطقه شهردار منطقه مناسب سازی شرکت واحد قرار گرفت سه زیرگذر منطقه ۱۷ جمع آوری منطقه ۹ اجرا شد بر اساس ریل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد