Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:34:52 GMT

تولید سالانه ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در جلگه رخ

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۲۸۵۳

تولید سالانه ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در جلگه رخ

نجفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ استخر پرورش ماهی سرد ابی در جلگه رخ فعال است، گفت: از این تعداد استخرهای کشاورزی سالانه ۲۰۰ تن ماهی سردآبی تولید می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد نجفی، رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: ایجاد و توسعه این مراکز در توسعه آبزی پروری و بالا بردن تولید گوشت سفید در کشور و اشتغالزایی نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منطقه رخ دارای ظرفیت بسیار خوبی در امر پرورش ماهی است افزود:  امیدواریم با توسعه طرح های پرورش ماهی به نقطه پایداری در این حوزه دست یابیم, چرا که توسعه مراکز پرورش آبزیان از مهم ترین سیاست های دولت  است.

نجفی بیان داشت: بخش رخ یکی از مهمترین مراکز پرورش ماهی سردآبی در تربت حیدریه به شمار می رود و بخش قابل توجهی از ماهی شهرستان و استان را تولید می کند و سالانه حدود ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در بخش رخ تولید، برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ هم گفت: با تولید سالانه بالغ بر ۲۰۰ تن ماهی، بخش رخ رتبه دوم شهرستان تربت حیدریه را در زمینه تولید ماهیان سردآبی به خود اختصاص داده، ضمن اینکه این بخش در سالهای گذشته رتبه اول شهرستان را داشته است و لیکن با توجه به اینکه غالب تولید ماهیان سردابی در بخش رخ در چاههای کشاورزی رشد می کنند به دلیل قطعی برق در سالهای اخیر در این منابع آبی که منجر به بالا رفتن ریسک پرورش ماهی در این مراکز می گردد، پرورش دهندگان اقبال کمتری به این امر نشان می دهند، لذا شایسته است که ادارات مربوطه همکاری لازم را جهت افزایش تولید و اشتغال زایی در این مراکز داشته باشند.

فرشیدی ، مدیر مرکز پرورش تولید ماهی در منطقه رخ نیز گفت: این مزرعه پرورش ماهی سرد آبی با مساحت یک هزار و یکصد مترمربع سالانه ظرفیت تولید ۴۵ تن ماهی سردآبی را داراست.

وی بیان کرد: در این مرکز در حال حاضر.برای دو نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده و این مرکز به عنوان مرکز مکانیزه ماهیان سردآبی در بخش رخ و شهرستان تربت حیدریه است.

شایان ذکر است در بخش رخ پرورش ماهی تنها از نوع قزل الاست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تن ماهی سردآبی تربت حیدریه ۲۰۰ تن ماهی پرورش ماهی بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس