Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سید محمد حسینی در پانزدهمین نشست معاونان پارلمانی وزارت خانه ها و سازمان‌ها که با برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور به طور مشترک با اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با تاکید بر ضرورت هماهنگی های لازم برای تقویت بیش از پیش تعاملات قوه مجریه و مقننه گفت: دولت سیزدهم،‌ دولت اقدام، کار و تلاش برای رفع مشکلات کشور و برطرف کردن دغدغه های مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نامه ها و نظرات کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد:در برخی موارد ابهام وجود دارد که با ارائه توضیحات برطرف می شود، گاهی اشکال واقعی مطرح است که دستگاه مربوطه باید اشکال را برطرف و گزارش اقدام را ارائه دهد. حالت سوم زمانی است که فرد یا افرادی تخلف از قانون کرده یا سوء استفاده نموده‌اند که در این صورت طبق ضوابط و بدون توجیه کردن و ملاحظه کاری با متخلف باید برخورد شود و ما این اقدام را برای صیانت از حیثیت و اعتبار دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری می دانیم.

وی با بیان اینکه دولت از انتقاد و پاسخ به ابهامات استقبال می کند و در پی اجرای قانون است،‌ اظهارکرد: دولت به مصداق  «آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است»، طرفدار شفافیت، نظارت و اجرای قانون است و رئیس جمهور نسبت به پاسخگو بودن مسئولین حساس بوده و بر آن تاکید دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وظایف و مسئولیت های معاونان پارلمانی دستگاه های اجرای خاطرنشان کرد: ممکن است مدیر یا کارمندی به دستورالعمل یا آئین نامه‌ای آشنایی کامل نداشته باشد در این صورت مسئولان حقوقی و پارلمانی مسئولیت دارند،‌ اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و در حوزه پاسخگویی به موقع و دقیق عمل کنند تا برخی موارد جزیی با مطرح شدن در سطح  جامعه ، سبب یاس و ناامیدی نشود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در انجام وظایف خود کوتاهی و کم کاری نمی‌کند و در برخی بخش ها، اقدامات فراوانی انجام شده که قابل مقایسه با قبل نیست،‌ گفت: با توجه به این موضوع دولت نیز متقابلا انتظار دارد، عملکرد نمایندگان محترم هم در تراز تحقق توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری باشد و بعضا با بزرگنمایی برخی کاستی‌ها و یا طرح بعضی اشکالات غیر واقعی،‌ باعث ایجاد نگرانی و دغدغه خاطر در افکارعمومی نشوند.

حسینی تاکید کرد: این توقع از نمایندگان وجود دارد که در  نظارت بر اساس واقعیت‌ها و مصالح ملی عمل شود و منافع فردی ترجیح داده نشود و حتی المقدور با تعامل و گفت و گو ابهامات، برطرف شود و مردم شاهد همگرایی و به تعبیر مقام معظم رهبری همدلی و هم افزایی روزافزون دولت و مجلس باشند تا به آینده بهتر و رفع مشکلات امیدوار باشند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی مصمم است مشکلات مردم را با کار و تلاش بی وفقه برطرف کند و اگر حادثه غیرمترقبه‌ای مانند سیل پیش می آید بلافاصله با حضور میدانی به مدیریت اوضاع و رفع آسیب ها و خسارات می پردازد، بی تردید در آغاز چنین بحران‌هایی زمان مناسبی برای برجسته کردن علل وقوع این حوادث و تضعیف و تخریب فعالان در صحنه نیست، بلکه همه باید همراهی و همکاری کنند تا تلفات کاهش یابد، و به آسیب دیدگان کمک شود  البته پس از فروکش کردن حادثه باید به ریشه یابی مسئله و کاستی‌ها پرداخت و با تعلل و اهمال برخورد کرد و البته در همه جای دنیا حتی در کشورهایی که امکانات پیشرفته هم دارند در حادثه‌ای ممکن است افراد زیادی جان خود را از دست بدهند، بهرحال در جامعه اسلامی صیانت از جان و مال مردم اولویت نخست مسئولان است و جلوگیری از تکرار این حوادث مهم است.

حجت الاسلام والمسلیمن پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در این نشست با تقدیر از اهتمام دولت و معاونت پارلمانی رئیس جمهور برای تقویت تعامل و هماهنگی با مجلس گفت: با توجه به همگرایی موجود بین دو قوه‌، انتظار می رود دستگاه ها و وزارتخانه ها به مکاتبات مجلس در زمان مقرر پاسخ دهند.

وی همچنین گزارشی از میزان مکاتبات و پاسخ دستگاه های اجرایی ارائه کرد و بر هماهنگی بیشتر همه وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی با کمیسیون اصل نود تاکید کرد.

در این دیدار همچنین روسای کمیته های ۵ گانه، کمیسیون اصل نود در سخنانی دیدگاه ها، انتظارات و پیشنهادهای خود را برای تقویت تعامل و اجرای قانون بیان کردند.

در ادامه نشست نیز معاونان پارلمانی وزارتخانه ها و نهادها با طرح برخی از مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص بهبود و ارتقای تعاملات فی مابین مطرح کردند.

منبع: ایلنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سید محمد حسینی اخبار سیاسی اخبار مرتبط احمد علم‌ الهدی: سکوت در برابر مفاسد و بی حجابی‌ ها جامعه را به سمت یزیدی شدن می‌ برد ۱۴۰۱/۵/۱۱ وحیدی به مرزبانان افغانستانی هشدار داد ۱۴۰۱/۵/۱۰ علی مطهری: قرار انقلاب اسلامی قطع رابطه با آمریکا نبود ۱۴۰۱/۵/۱۰ اشکالات مصوبه‌ رتبه بندی معلمان رفع شده است ۱۴۰۱/۵/۱۰ ترور بیولوژیک امام خمینی دروغ است ۱۴۰۱/۵/۱۰ تکذیب انتصاب داماد وزیر آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۴۰۱/۵/۱۰ آخرین ویدیو ها کتک کاری ستاره سپاهان با خبرنگار ترکیه ای + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۴:۰۱ ماساژور معتمد و حرفه ای در منزل؛ دزد از آب در آمد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۳:۴۵ فیلم لحظه ربوده شدن مرد شیک پوش در هرمزگان ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۳:۳۷ ۵ خودروی مفهومی دیوانه کننده آینده ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۲:۵۲ این گل جایزه پوشکاش را رزرو کرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۲:۳۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۰۱ کتک کاری ستاره سپاهان با خبرنگار ترکیه ای + فیلم ۱۴:۰۱ قیمت جدید انواع روغن نباتی اعلام شد + جدول قیمت ها ۱۴:۰۱ معاون امور مجلس رییس جمهور: از طرح سوال و استیضاح نمایندگان نباید تلقی سیاسی کاری داشت ۱۳:۵۲ قالیباف: یارانه دارو هیچ گاه قطع نمی شود ۱۳:۴۹ تسهیلات بانک توسعه تعاون به نهاد های حمایتی از ۵۵۰۰ میلیارد ریال گذشت ۱۳:۴۹ نرخ جدید خرید تضمینی گندم، ۹۰ درصد قیمت گندم وارداتی خواهد بود ۱۳:۴۵ برنامه هسته‌ ای ایران محور دیدار گروسی و بلینکن ۱۳:۴۳ خرید بزرگ استقلال از لیگ پرتغال ۱۳:۳۷ زمان انتخاب رشته کنکور مشخص شد + جزییات ۱۳:۳۰ ماینینگ انفرادی یا پیوستن به استخرهای استخراج؛ کدام بهتر است؟ ۱۳:۲۷ تقدیر خانم سفیر از همایون شجریان + عکس ۱۳:۰۵ چند نفر در کنکور امسال مجاز به انتخاب رشته شدند؟ ۱۳:۰۰ اتریوم جایگاه بیت کوین را می گیرد؟ ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران سه شنبه یازدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳ بازگشت امید به کودکان SMA ۱۲:۵۲ ۵ خودروی مفهومی دیوانه کننده آینده ۱۲:۴۸ ابلاغ احکام مالیاتی اوراق مالی اسلامی ۱۲:۳۸ اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد ۱۲:۳۳ این گل جایزه پوشکاش را رزرو کرد + فیلم ۱۲:۳۳ افزایش سرمایه در فولاد مبارکه به منظور سرمایه گذاری در حوزه های زیرساختی صنعت فولاد کشور است ۱۲:۳۱ رویای بازگشت چشم بادامی ها به اوج ۱۲:۲۴ با این ترفندهای ساده در تابستان خیلی راحت لاغر می شوید ۱۲:۱۹ آشنایی با اعمال مخصوص شب چهارم محرم الحرام ۱۲:۱۸ تکذیب عرضه مرغ های تلف شده در سیل به کشتارگاه ها ۱۲:۱۴ چند درصد از بنزین مصرفی کشور به نرخ آزاد است؟ ۱۲:۱۲ تست بینایی؛ چند حیوان در تصویر می بینید؟ ۱۲:۱۱ چرا رشد اقتصاد ترکیه فریبنده است؟ ۱۲:۰۵ پای ایران خودرو و سایپا هم به بورس کالا باز شد ۱۲:۰۳ صعود تاریخی هندبال ایران به جمع ۱۶ تیم برتر جهان با حمایت ایرانسل ۱۱:۴۹ تولید همبرگر با استفاده از خاک اره! ۱۱:۴۶ قیمت نهایی واحدهای نهضت ملی مسکن مشخص شد؟ ۱۱:۴۴ ۶ راهکار فوری برای کنترل خونریزی بینی در تابستان ۱۱:۴۲ حقایق باورنکردنی درباره سیمکارت های میلیاردی؛ خرید خط ۰۹۱۲ چند تمام می شود؟ ۱۱:۳۶ چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟ +ویدئو ۱۱:۳۵ نرخ رسمی ۹ ارز افزایش یافت ۱۱:۳۴ فوت و فن خوشمزه و خوشرنگ شدن شربت آلبالو ۱۱:۳۴ صدور بیانیه آمریکا، فرانسه و انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران ۱۱:۳۲ بایدن: ایمن الظواهری را در افغانستان کشتیم ۱۱:۳۱ نتایج اولیه کنکور سراسری امشب اعلام می‌شود ۱۱:۳۰ قیمت طلا امروز یازدهم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۰ قیمت لیر امروز ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت یورو امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت دلار امروز ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت پوند امروز ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت درهم امروز ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۲۹ واکنش ایران به تحریم‌ های جدید واشنگتن ۱۱:۲۸ آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان ۱۱:۲۶ سومین کارت زرد مجلس به کابینه سیزدهم ۱۱:۲۳ احمد علم‌ الهدی: سکوت در برابر مفاسد و بی حجابی‌ ها جامعه را به سمت یزیدی شدن می‌ برد ۱۱:۱۹ دانلود نوحه و مداحی برای شب چهارم محرم ۱۴۰۱ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سید محمد حسینی اخبار سیاسی امروز ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱ کمیسیون اصل نود رئیس جمهور ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۱ دستگاه ها ۱۴۰۱ ۵ ۱۰ فیلم ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد