Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@15:04:17 GMT

◄ نقص فنی علت ترکیدگی لاستیک پرواز سپهران

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۳۰۲۲

◄ نقص فنی علت ترکیدگی لاستیک پرواز سپهران

تین نیوز

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیما که روز گذشته در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اتفاق افتاد، گفت: نقص فنی علت ترکیدگی لاستیک پرواز سپهران در فرودگاه مشهد بوده است.

به گزارش تین نیوز؛ مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیما که روز گذشته در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اتفاق افتاد؛ گفت: نقص فنی علت ترکیدگی لاستیک پرواز سپهران در فرودگاه مشهد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه ای که به منظور بررسی علت بروز سانحه هواپیمای شرکت سپهران در فرودگاه مشهد با حضور فرشید گلیج معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها، حسن رضایی فر مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی و نماینده شرکت هواپیمایی سپهران برگزار شد، مدیرکل فرودگاه مشهد با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در سطوح پروازی گفت: از سال ۹۸، هجده مورد ممیزی سازمان هواپیمایی کشوری در سطوح پروازی انجام شده است و جلسات ایمنی سطوح پروازی بصورت منظم و هفتگی برگزار و بازدید از باند نیز بصورت روزانه انجام می شود.

در این جلسه گلیج، معاون عملیات فرودگاهی نیز گفت: در بازدید از باند فرودگاه مشهد مشکل خاصی را مشاهده نکردیم اما روکش باند در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها قرار دارد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری نیز پس از پایان این نشست گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تامین ایمنی و اطمینان مردم از سفرهای هوایی، در صورت مشاهده ناایمنی در محیط فرودگاهی یا شرکت های هواپیمایی به آن ها اجازه فعالیت نخواهد داد.

وی در خصوص حوادث واقع شده در فرودگاه مشهد عنوان کرد: تعداد حوادث و رویدادهایی که در این فرودگاه اتفاق افتاده است را باید باتوجه به تعداد پروازها مقایسه کنیم، این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ عنوان به دنبال مقصرسازی نیست و فقط به دنبال جلوگیری از وقوع چنین حوادثی هستیم.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امیدواریم فرودگاه مشهد استانداردهای حرفه ای را ارتقا دهد تاکید کرد: این نقص فنی به نگهداری و تعمیر هواپیما برمی گردد و ارتباطی با فرودگاه ندارد.

رضایی فر با اشاره به عدم دریافت گواهینامه فرودگاهی از سوی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۴۰۰ قوانین جدیدی وضع کرده تا فرودگاه ها را با ویژگی های جهانی مطابقت دهد. در حال حاضر  فرودگاهی مانند زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دریافت کردند و سایر فرودگاه ها نیز برای دریافت آن اقداماتی را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: پیش ممیزی از فرودگاه مشهد هم انجام شده و گزارشی از سازمان هواپیمایی کشوری به این فرودگاه ارسال شده و امید است با رسیدن به استانداردهای لازم موفق به دریافت گواهینامه شود.

این مسئول با بیان اینکه خیال مردم از بابت ایمنی پروازها راحت باشد تاکید کرد: هر فرودگاه ملزم به داشتن گواهینامه فرودگاهی نیست و این موضوع به معنای ایمن نبودن فرودگاه نیست و همه فرودگاه های کشور پروازها را به صورت ایمن انجام می دهند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضایی فر ضمن ابراز خرسندی از وضعیت فرودگاه مشهد گفت: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد یکی از فرودگاه‌های با سابقه در سیستم مدیریت ایمنی است و در بحث شناسایی مخاطرات، ارزیابی ریسک و اقدامات اصلاحی همواره پیش قدم بوده است.

وی ضمن اشاره به بحث کنده شدن رنگ آمیزی باند فرودگاه مشهد گفت: این مورد عامل تمام رویدادهای فرودگاه نبوده اما مشکلی است که به نظر می رسد با آغاز فصل سرما و خروج از بار ترافیکی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد برطرف شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری لاستیک مشهد تین معاون خراسان رضوی رنگ آمیزی بار ترافیکی سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه مشهد ترکیدگی لاستیک هواپیما شرکت هواپیمایی سپهران فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه مشهد ترکیدگی لاستیک فرودگاه ها نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه

پرواز استانبول-تهران به علت بدحال شدن یکی از مسافران، شب گذشته یعنی نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ارومیه شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: پرواز استانبول - تهران به دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.

محمدعلی نائل قراملکی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیروهای عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم