Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جلالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد انصراف تیم ملی فوتبال امید از حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار داشت: شنیده‌ام به این دلیل که باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار نداده‌اند به این مسابقات نمی‌رود اما مشکل فعلی در 30 سال گذشته هم وجود داشته است. مشکلات تیم امید در تمام این سال‌ها مشترک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مواقع بازیکنان این تیم مشکل سربازی دارند و در زمانی دیگر بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال اختلافاتی در این مورد وجود دارد مثل اینکه مربی یا سرپرست را کدام یک از آنها انتخاب کنند. در تمام این سال‌ها چنین مواردی به تیم امید لطمه زد.

* از چهار سال قبل کار را شروع کنید لنگ بازیکن ندادن باشگاه‌ها نمی‌مانید

وی ادامه داد: باید برای در اختیار قرار ندادن بازیکنان توسط باشگاه‌ها راهکار پیدا کرد اما در شرایط فعلی به این دلیل که فدراسیون وضعیت ناپایداری دارد و باشگاه‌ها تقریبا قوی‌تر از فدراسیون هستند، بحث تیم امید خیلی حاد شد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم همواره 8-7 ماه مانده به مسابقات تیم امید را تشکیل می‌دهیم. اگر پس از پایان رقابت‌های المپیک  از فرصت چهار ساله برای برنامه ریزی استفاده کنید، در نهایت حدود 60 تا 100 بازیکن را شناسایی خواهید کرد و اگر این تعداد بازیکن را در اردوها و مسابقات متعدد ببینید، دیگر نسبت به اینکه باشگاه‌ها 10 بازیکن خود را به تیم امید ندهند، نگران نخواهید شد و لنگ نمی‌مانید.

سرمربی اسبق تیم ملی امید اضافه کرد: وقتی کار را دیر شروع می‌کنید مجبور هستید سراغ 40-30 بازیکنی بروید که در لیگ برتر و دسته اول بازی می‌کنند و تمام تمرکز خود را روی آنها می‌گذارید. در این حالت باشگاه‌ها 8-7 بازیکن را هم به تیم امید نمی‌دهند و همین چالش‌ها سبب می‌شود، تیم خوبی نداشته باشید. همه این مشکلات اگر به موقع فکر و برنامه‌ریزی کنید، قابل حل است.

* شاید به دلیل رای، مدیران نمی‌توانند بازیکنان را جریمه کنند

جلالی درمورد اینکه البته درمورد اخیر به نظر می‌رسد متمرکز بودن مدیران فدراسیون فوتبال روی انتخابات این فدراسیون، اردوی آماده سازی بعدی تیم ملی و ... هم بی‌تاثیر نبوده است، پاسخ داد: الان فدراسیون ما در همه زمینه‌ها در موضعی قوی‌ قرار ندارد. مدیران باشگاه‌ها هم باید در انتخابات فدراسیون رای بدهند. این مسائل هم در شرایط فعلی دست و پا گیر شده است و شاید مدیران فدراسیون نتوانند برای بازیکنان جرائمی در نظر بگیرند. ما می‌توانیم برای خود قواعد و قوانینی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: حدود 12 سال قبل علی کفاشیان پیشنهاد داد سرمربی تیم امید شوم. من شرح برنامه‌ای نوشتم که همچنان آن را در منزل خود دارم. در آن شرح پیش‌بینی کرده بودم امکان دارد برخی باشگاه‌ها، بازیکنان خود را به ما ندهند در شرایطی که باید دو ماه دیگر به مسابقات می‌رفتیم. در آن زمان برای باشگاه‌هایی که بازیکنان خود را در اختیار تیم امید می‌گذارند، شرایط تشویقی در نظر گرفته بودم که البته در نهایت، همکاری من با تیم امید میسر نشد. به هر حال می‌توان با برنامه ریزی این مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مارک ویلموتس تیم ملی فوتبال امید انصراف تیم امید مهدی تاج میرشاد ماجدی باشگاه ها تیم امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری تمام اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه شدند.

به گزارش العربیه، گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.

یک مقام ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که یک توافق روی میز وجود دارد و تقریبا تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند؛ در نتیجه آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از جنبش حماس درخواست کرده تا با توافق مذکور موافقت کند.

در متن این بیانیه مشترک آمده است: «ما قویاً از تلاش‌های میانجی‌گری برای بازگرداندن اسرا به خانه خود حمایت می‌کنیم. مجدداً از حماس درخواست می‌کنیم که گروگان‌ها را آزاد کند و اجازه دهد به این بحران پایان دهیم تا بتوانیم تلاش‌های خود را روی ایجاد صلح و ثبات در منطقه متمرکز کنیم».

این مقام دولت بایدن گفت که پیش از این تلاش‌ها برای انتشار یک بیانیه مشترک ناموفق بوده و اکنون این بیانیه «نمایش فوق‌العاده‌ای از اتفاق آرا از سوی بسیاری از رهبران در سراسر جهان» است.

کشور‌هایی که این بیانیه را امضا کردند عبارتند از: آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، تایلند، انگلیس و آمریکا.

این مقام دولت بایدن مدعی شد: «یک توافق روی میز وجود دارد که تقریباً تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند... و کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که این دسته آسیب‌پذیر از گروگان‌ها را آزاد کنند تا پیشرفت حاصل شود».

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که «برخی نشانه‌ها» وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا راهی برای توافق هست، اما تاکید کرد که همچنان از این امر مطمئن نیست. در مورد پیشنهاد کنونی که روز میز است، این مقام آمریکایی مدعی شد که آتش بس فوری و طولانی مدت در غزه و همچنین امکان بازگشت نامحدود فلسطینی‌ها به شمال غزه را فراهم می‌کند.

پیش از این، خلیل الحیه، یک مقام ارشد شاخه سیاسی حماس گفته بود که این جنبش در ازای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و آتش‌بس ۵ ساله یا بیشتر، حاضر به توافق خواهد بود.

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد. حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

دیگر خبرها

  • کلوپ: در رختکن با صلاح حرف زدیم، مشکل حل شد!
  • کلوپ: در رختکن با صلاح حرف زدیم، مشکل حل شد!‏
  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است