Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:21:55 GMT

آغاز به کار مدرسه تابستانی گردشگری

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۲۹۵

آغاز به کار مدرسه تابستانی گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهد شفیعی با بیان این خبر گفت: فراهم کردن امکان دسترسی به آموزش‌های کاربردی برای فعالین صنعت گردشگری و کسانی که قصد ورود به این صنعت را دارند، اصلی ترین وظیفه آموزش‌های کوتاه‌مدت گردشگری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا با هدف افزایش مهارت‌های نیروی انسانی شاغل در این حوزه، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب «مدرسه تابستانی گردشگری» سال ۱۴۰۱، در تابستان سال جاری، در دستور کار معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفته است.

او افزود: ثبت‌نام این دوره‌ها که شرکت در آن‌ها برای کلیه افراد فعال در بخش گردشگری اعم از راهنمایان، فعالان گردشگری روستایی، مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به این آموزش‌ها، آزاد و رایگان است از تاریخ ۱۲ مرداد ماه آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی education.mcth.ir برای شرکت در دوره‌ها ثبت نام کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری با بیان اینکه آغاز شروع کلاس‌ها که به صورت مجازی برگزار می‌شود ۲۲ مردادماه جاری خواهد بود، یادآور شد: این برنامه شامل ۴ دوره آموزشی مستقل از یکدیگر و با موضوعات مختلف است که مخاطبان می‌توانند در یک یا چند دوره شرکت کرده و پس از پایان دوره، گواهینامه مورد تأیید دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری را دریافت کنند.

شفیعی ادامه داد: برگزاری دوره‌های مذکور تحت عناوین ذیل و به صورت برخط این طور خواهد بود که در هر دوره مدرسین با تجربه، مهم‌ترین مباحث کاربردی موردنظر را برای فراگیران شرح داده و در جلسه پایانی نیز یکی از افراد موفق در زمینه مرتبط با موضوع، به بیان تجربیات خود برای شرکت‌کنندگان دوره می‌پردازد.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری عناوین دوره‌های آموزشی مدرسه تابستانی گردشگری ۱۴۰۱ عبارتند از ۴ دوره مجزا شامل تولید محتوای به‌روز و کارآمد در عرصه گردشگری، ملاحظات به‌روز راهنمایی گردشگران ورودی ایران، اقامتگاه بوم‌گردی؛ از ایده تا برند و توسعه پایدار گردشگری روستایی با مشارکت جوامع محلی.

کد خبر 5554144 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری مدرسه کارگاه آموزشی شهرداری تهران شورای شهر تهران محرم 1401 سیلاب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ماه محرم امام زاده داود شورای شهر سازمان هواشناسی سیل امامزاده داوود سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی سازمان بازرسی کل کشور مهدی چمران دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل

مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور امروز به میزبانی دانشگاه شمال آمل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسابقات والیبال دانشجویان امروز با حضور تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در محل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی برگزار شد و سرپرست تیم های شرکت‌کننده و تیم‌های مدعو از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رئیس دانشگاه شمال آمل به تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مسابقات هفت تیم از دانشگاه استان‌های مازندران، گیلان وگلستان شرکت کردند که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات در دو گروه سه و چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند و در نهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار خواهد شد یادآور شد: تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه 2 به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود می‌کند.

رئیس دانشگاه شمال آمل همچنین یادآور شد: این دانشگاه به واسطه برخورداری از امکانات زیرساختی و سالن های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.

وی گفت: وزارت علوم به درخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.

 رنجبر گفت: شهرستان آمل یکی از قطب‌های اصلی والیبال کشور بوده و والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات در سطح دانشجویی به شناسایی استعدادهای جدید و معرفی به تیم‌های شرکت کننده درلیگ  والیبال منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت