Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماشاءاله ارویسی از خرید بیش از بیش از 514 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماشاءاله ارویسی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با آغاز برداشت گندم از مزارع سطح استان کرمانشاه تا کنون بیش از 514 هزار و556 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: از این مقدار بیش از 456هزار و 819 تن بصورت تضمینی و با قیمت مصوب توسط مراکز خرید تضمینی از پیش تعیین شده در سراسر استان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از57 هزار و737 تن نیز بصورت توافقی و با رقم 10 درصد بیشتر از نرخ خرید تضمینی تحویل مراکز خرید سطح مناطق گرمسیری استان جهت استفاده در صنایع ماکارونی سازی شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: این مقدار خرید تضمینی گندم  با نرخ مصوب اعلامی 105 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم،  صورت گرفته است و این در حالی است که مبلغ 10 هزار ریال به ازاء هر کیلو گرم گندم نیز به عنوان تشویق به کشاورزانی که گندم خود را به هر یک از مراکز خرید تضمینی تحویل نمایند پرداخت خواهد شد که نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان را به 115 هزار ریال به ازء هر کیلو گرم گندم می رساند .

این مقام مسئول همچنین در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان هم استانی نیز اظهار داشت: خوشبختانه تمامی کشاورزانی که تا تاریخ نوزدهم  تیر ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده اند 100 درصد مطالبات خود را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از دو هزار هفتصد و  و بیست  و چهار میلیارد و هفتصد و هشتاد و هفت میلیون تومان معادل 52 درصد لیست های اعلامی به بانک از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کرمانشاهی واریز شده است.

ارویسی نیاز مصرف سالیانه گندم در استان را حدود 250 هزار تن اعلام کرد و گفت: هم اکنون بیش از نیاز 2 سال مصرف در سیلوها و مراکز استاندارد ذخیره سازی گندم در استان ذخیره سازی شده است که با برنامه ریزی مسئولین شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی اصلی تامین و توزیع گندم و آرد کشور ، این حجم مازاد ذخیره سازی شده به سایر استان های نیازمند گندم با کیفیت ارسال خواهد شد.

وی تعداد کل مراکز خرید تضمینی سطح استان را 61 مرکز شامل 7 مرکز دولتی ، 40 سیلوی بخش خصوصی و 14 مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام کرد.

ارویسی گفت: در حال حاضر به غیر از مناطق گرمسیر استان، در تمامی شهرستان های استان عملیات خرید تضمینی گندم توسط مراکز از پیش تعیین شده در حال انجام می باشد و عملیات خرید تضمینی از کشاورزان تا برداشت  کامل محصول گندم در استان کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشاورزان کرمانشاهی مراکز خرید تضمینی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید

سید سعید راد مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین آغاز شد و تا صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت، بالغ بر ۸۵۵ هزارتُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد، افزود: از ۵۰ هزارتُن گندم باقی‌مانده در مراکز روباز با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تأکید بر اینکه صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از تمام امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، گفت: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل