Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:37:18 GMT

جایگاه دوم تاجیکستان در کسب تابعیت روسیه

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۴۴۱

جایگاه دوم تاجیکستان در کسب تابعیت روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شهروندان تاجیکستان از نظر تعداد افرادی که در نیمه اول امسال تابعیت روسیه را دریافت کردند، پس از اتباع اوکراین در مقام دوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش وزارت کشور روسیه، در 6 ماه اول سال جاری میلادی 74 هزار و 162 شهروند تاجیکستان ( تقریبا روزانه 410 نفر) تابعیت این کشور را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع در نیمه اول سال جاری حدود 287.5 هزار شهروند کشورهای خارجی تابعیت روسیه را دریافت کرده‌اند که 204 هزار و 820 نفر از آنها شهروندان کشورهای شوروی سابق هستند.

104 هزار و 168 نفر از افرادی که تابعیت روسیه را دریافت کرده‌اند، شهروندان اوکراین هستند. اتباع اوکراین از نظر دریافت شهروندی روسیه در جایگاه اول و شهروندان تاجیکستان در موقعیت دوم قرار دارند.

تعداد شهروندان ارمنستان که طی این مدت تابعیت روسیه را دریافت کردند، 223 هزار و 136 نفر اعلام شده است. به این ترتیب، «ایروان» در موقعیت سوم این لیست قرار گرفته است.

بعد از ارمنستان، قزاقستان با 21 هزار و 647 نفر، ازبکستان 13 هزار و 99، آذربایجان 12 هزار و 329، قرقیزستان 10 هزار و 632، بلاروس 8 هزار و 853، مولداوی 8 هزار و 239، گرجستان هزار و 840، ترکمنستان هزار و 549، لیتوانی 137 نفر، لتونی 134 نفر و استونی 57 نفر در موقعیت‌های بعدی قرار دارند.

قابل ذکر است که یک سال قبل تعداد شهروندان خارجی که تابعیت روسیه را دریافت کرده بودند به مقدار 64 هزار و 167 نفر بیشتر بود. این به آن معنی است که شمار شهروندان خارجی که در نیمه اول سال جاری میلادی تابعیت روسیه را دریافت کرده‌اند، نسبت به زمان مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

بنابر داده‌های وزارت کشور روسیه، تعداد اتباع خارجی ثبت نام شده در این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی افزایش داشته است به طوری که در 6 ماه اول امسال این شاخص نسبت به سال گذشته نزدیک به 3 میلیون نفر افزایش یافته و به بیش از 8 میلیون نفر رسیده است.

2 میلیون و 156 هزار و 25 شهروند تاجیکستان امروزه در در روسیه ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و 774 هزار و 34 نفر در جستجوی کار به روسیه آمده‌‌اند.

در 6 ماه سال 2022 میلادی 24 هزار و 698 شهروند تاجیکستان اجازه قامت موقت و 51 هزار و 463 تن دیگر اجازه اقامت در این کشور را دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت کشور روسیه، در سال 2021 میلادی 103 هزار و 681 شهروند تاجیکستان تابعیت این کشور را دریافت کرده‌ بودند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان تابعیت دریافت کرده اند شهروند تاجیکستان اول سال جاری نیمه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و تاجیکستان در دیدار رده بندی جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ در کشور تایلند به مصاف هم رفتند که این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی ۵ به ۵ به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به برتری برسد.

در این بازی تیم ملی ازبکستان موفق شد نیمه اول را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود به پایان برساند.

در نیمه دوم تاجیکستان توانست بازی را به تساوی ۲ به ۲ بکشاند. سپس ازبکستان با به ثمر رساندن ۲ گل دیگر بازی را ۴ بر ۲ کرد.

اما بازیکنان تاجیکستان به بازی برگشتند و عملکرد درخشانی به نمایش گذاشتند و با ۳ گل پیاپی با نتیجه ۵ بر ۴ از حریف خود پیش افتادند.

در حالی که کمتر از یک دقیقه به پایان این بازی باقی مانده بود ازبکستانی‌ها دست به پاورپلی زده بودند و توانستند بازی را به تساوی بکشانند و وقت‌های قانونی با تساوی ۵ به ۵ به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر میدان باشد.

در ضربات پنالتی هم تیم ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به برتری برسد و عنوان سومی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا را از آن خود کند.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها هم تیم ملی ایران از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف تایلند خواهد رفت.

کد خبر 6090893

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد