Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:55:56 GMT

آب شرب زنجان به فلزات سنگین آلوده نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۸۰۳

آب شرب زنجان به فلزات سنگین آلوده نیست

به گزارش خبرنگار مهر، کبری اترک ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب شهر زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان مجهز به دستگاه‌هایی است که داده‌های ارائه شده از آن مبنای تصمیم‌گیری هستند، گفت: اگر این داده‌ها درست نباشند به حتم تصمیمات درست نخواهند بود.

وی اظهار کرد: دیتاهایی که از این دستگاه‌ها خارج می‌شود مطابق با استانداردها بوده و دارای سطح اطمینان بالای ۹۵ درصد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: در بحث فلزات سنگین در آزمایشگاه ۱۰ عنصر از جمله سرب، روی، کادمیم، جیوه، آرسنیک اندازه‌گیری می‌شود.

اترک تاکید کرد: استاندارد اندازه‌گیری فلزات سنگین طبق دستورالعمل هر سه سال یک بار است اما در استان زنجان آب‌هایی که در نزدیک شهرک سرب و روی هستند را هر فصل اندازه‌گیری می‌شود.

اترک با اشاره به اینکه هر سال، ۴ بار اندازه‌گیری فلزات سنگین در آب انجام می‌شود، ابراز کرد: از سال ۸۹ مستندات موجود در زمینه عدم آلودگی آب استان به فلزات سنگین موجود است.

وی افزود: خوشبختانه در طول این ۱۲ سال هیچ موردی از آلودگی به فلزات سنگین در آب استان مشاهده نشده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه استاندارد ملی آب شرب در کشور ۱۰۵۳ است، گفت: پارامترهایی که در آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب زنجان نیز اندازه‌گیری می‌شود بر طبق همان استاندارد است.

اترک افزود: اندازه گیری فلزات سنگین طبق دستورالعملی‌هایی که از شرکت فنی و مهندسی ارسال می‌شود انجام می‌گیرد، با این وجود با تعدادی چاه که نزدیک سرب و روی وجود دارد میزان تبادل را به حداقل رسانده‌ایم.

وی تصریح کرد: آب شرب زنجان مطابق با استاندارد است و هیچ گونه آلودگی با فلزات سنگین ندارد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه فلزات سنگین با پساب‌های صنایع در ارتباط است، افزود: اگر شرایط محیط زیستی رعایت نشود و منابع آبی در نزدیکی این آب‌ها باشند این عوامل تاثیرگذار بر آلودگی آب خواهد بود.

کد خبر 5554269

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شرب تامین آب شرب سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم وقوع سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه سیل کرمان بارش باران مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری آمار کرونا ایلام آب و فاضلاب استان استان زنجان فلزات سنگین اندازه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی و آسیب به منازل و خودروها + ویدئو | اندازه تگرگ ها را ببینید

دریافت 741 KB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو تصاویری از بارش تگرگ و خسارت های وارد شده را می توانید ببینید.

کد خبر 849205 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران استان خراسان جنوبی

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • بارش شدید تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی و آسیب به منازل و خودروها + ویدئو | اندازه تگرگ ها را ببینید
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده