Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اولین دغدغه هر گردشگر در سفر به دل طبیعت و تماشای نقاط مختلف در دور دست‌ترین مناطق کشور، محل اقامت است و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی راهبردی هوشمندانه در رفع دغدغه اقامت گردشگران و افزایش مدت ماندگاری است.
ارزش‌آفرینی  از حضور گردشگر در یک منطقه زمانی معنا می‌یابد که گردشگر مدت زمان قابل قبولی در یک منطقه اقامت داشته باشد و ایجاد اقامتگاه بومگردی مدت ماندگاری گردشگر را در دل روستاها افزایش می‌دهد و از مزایای افزایش مدت ماندگاری استفاده گردشگران از محصولات تولیدی روستا و ایجاد بازار فروش است که موجب اشتغالزایی، تقویت گردش مالی و بهبود معیشت اهالی منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به نقشی که اقامتگاه‌های بومگردی می‌توانند در رونق گردشگری داشته باشند، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان امضا شد تا ۲۵۰ اقامتگاه به شمار اقامتگاه‌های بومگردی استان سمنان افزوده شود.

ایجاد ۲۵۰ اقامتگاه بومگردی در استان سمنان نتیجه امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:  براساس «تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان» ۲۵۰ اقامتگاه بومگردی در استان ایجاد می‌شود.
امیر کرم‌زاده اعلام کرد که تفاهم‌نامه همکاری با هدف توانمندسازی جوامع روستایی و نیازمندان با ایجاد فرصت­‌های کسب و کار جدید، ایجاد اشتغال در نقاط روستایی و عشایری، افزایش روند مهاجرت معکوس از نقاط شهری به روستاها امضا شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: احیاء، آموزش و تولید صنایع‌دستی در نقاط روستایی با هدف حضور گردشگران و رونق تولید و اشتغال، تأمین زیرساخت­‌های لازم برای معرفی قابلیت­‌های گردشگری روستایی و عشایری و ارتقاء و رونق گردشگری از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه مشترک است.
کرم‌زاده ادامه داد: اجرای تفاهم‌نامه همکاری در بهبود معیشت جوامع محلی، حفظ و احیاء خانه­‌های تاریخی و روستایی موثر است و بر اساس آن، کمیته امداد با پرداخت حمایت‌های مالی بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت نسبت به آماده‌سازی و ایجاد ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی برای تبدیل به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقدام می‌کند.
وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط پنج دهک پایین جامعه به کمیته امداد برای گرفتن تسهیلات و یا دریافت حمایت‌های مالی، برگزاری جشنواره­‌های گردشگری روستایی به منظور معرفی و فعال‌سازی، تسهیل روند صدور مجوز اقامتگاه­‌های بوم­گردی، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی متعهد است.

 کمیته امداد سمنان تسهیلات اشتغال برای احداث اقامتگاه بومگردی پرداخت می‌کند

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) استان سمنان نیز گفت: پشتیبانی فنی و آموزشی به مددجویان در اجرای طرح اشتغال بوم‌گردی و تقویت و توسعه گردشگری، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای انجام فعالیت‌های بوم‌گردی، کمک به گرفتن مجوز بهداشتی و تأمین استانداردهای لازم و معرفی واحدهای بوم‌گردی از طریق تولید محتوا و تبلیغات رسانه‌ای از جمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه است.
علی بحیرایی، کمک به برگزاری جشنواره‌های گردشگری روستایی و عشایری، حمایت مالی از واحدهای بوم‌گردی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، خوداشتغالی و بسته تشویقی بیمه سهم کارفرما و پرداخت تسهیلات به کارفرما برای بکارگیری افراد معرفی شده توسط کمیته امداد را از جمله تعهدات کمیته امداد استان عنوان کرد.

مشارکت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در زمینه آموزش جوامع محلی برای توسعه

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: آموزش روستائیان و جوامع محلی و حمایت از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی از اهداف مهم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه است و در این زمینه همکاری‌های لازم انجام می‌شود.
مهدی صمیمیان افزود: بر اساس تاکیدات استاندار سمنان، روستاها باید محل تولید ثروت باشند و امضای این تفاهم‌نامه مشترک زمینه‌ساز اشتغال پایدار، رشد گردشگری روستایی و رونق اقتصادی  است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۲۰ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند که در ۵۴۹ آبادی استقرار دارند و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها با ایجاد اقامتگاه بومگردی نقشی مهم در رونق گردشگری، اشتغالزایی، مهاجرت معکوس و بهبود معیشت روستائیان دارد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان در زمان حاضر مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها گردشگری سمنان میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سمنان اقامتگاه بوم گردی پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان میراث فرهنگی گردشگری سمنان میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سمنان اقامتگاه بوم گردی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اقامتگاه های بوم گردی اداره کل میراث فرهنگی تفاهم نامه همکاری اقامتگاه بومگردی گردشگری روستایی تفاهم نامه اقامتگاه بوم استان سمنان کمیته امداد صنایع دستی سمنان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

تفاهم‌‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر بیرجند (FTTX) توسط شهردار بیرجند و رئیس هیئت مدیره شرکت شاتل به عنوان شرکت مجری در  استانداری خراسان جنوبی امضا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، ظهر  امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی تفاهم‌‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) توسط مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساز رئیس هیئت مدیره شرکت شاتل به عنوان شرکت مجری روز در  استانداری خراسان جنوبی امضا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از 100 کیلومتر در همه معابر اصلی و فرعی شهر بیرجند اجرا می‌شود و که با انجام آن بستر اتصال 65 هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

مصطفی بهی با اشاره به اینکه ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتـل قراداد همکاری آن را امضا کردند حدود هزار میلیارد ریال است افزود: اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌‌شود.

بهی با ارائه گزارشی در زمینه آخرین وضعیت اجرای طرح ملی فیبر نوری از استان‌های کشور گفت: رئیس جمهور اجرای این طرح را در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی دیگر از پروژه‌های کلان ملی کشور برای هوشمند سازی شهرهای کشور اعلام کرده‌اند.

معاون راهبردی و توسعه بازار و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در ادامه گفت: این پروژه در کنار دیگر پروژه‌های این وزارتخانه در حال اجرا است و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهای که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

به گفته وی شهرداری‌ها با دریافت درخواست اپراتور مورد نظر ظرف 30 روز باید برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

معاون راهبردی و توسعه بازار و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید به همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور مورد نظر اجرای فیبر نوری را در کل شهر انجام خواهد داد.
روحانی‌نژاد  با اشاره به اینکه بودجه مورد نظر برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است افزود: متقاضیان استفاده از فیبر نوری برای اجرای این طرح تنها هزینه مدم را باید پرداخت کنند.

معاون راهبردی و توسعه بازار و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر آموزش و پرورش آمادگی خود را در این زمینه اعلام کند، وزارت ارتباطات این آمادگی را دارد که با پرداخت همه هزینه‌های مورد نظر از هزینه‌های مربوط به اجرای فیبر نوری، مدم و هزینه یک سال سرویس را بر عهده بگیرد.

روحانی‌نژاد بیان کرد: بر اساس تبصره 11 بودجه سال جاری شهرداری‌های کشور تکلیف قانونی برای اجرای این طرح را دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شاتل هم در ادامه این مراسم گفت: از همه عزم و اراده خود برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری در شهر بیرجند در چند ماه آینده استفاده خواهیم کرد.

محمدحسن شانه ساززاده با بیان اینکه برای تسریع در انجام این کار درخواست صدور مجوز توسط شهرداری بیرجند برای ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شایان ذکر است که عملیات اجرایی طرح فیبر نوری به منازل و کسب و کارها در شهر بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان در بلوار پاسداران بیرجند  آغاز شد.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند