Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به مصرف کاغذ بازیافتی به عنوان ماده اولیه اصلی تولید مقوا، مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان گام بزرگی را به منظور حفظ محیط زیست برداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان در سال ۹۵ با ظرفیت تولید اسمی ۲۲۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هدف بی نیازی کشور از واردات انواع کاغذ های کارتن سازی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به کمبود کشور در زمینه تولید مقوا به ویژه مقوای دوبلکس و ایندربرد، مجتمع کاغذ سازی راشا کاسپین در طرح و توسعه خود جهت بی‌نیازی کشور از واردات مقوا سرمایه گذاری و در فاز اول توسعه ، با نصب و راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه کوتینگ شروع به تولید انواع مقوا به میزان روزانه ۳۵۰ تن با قابلیت پنج لایه کوتینگ اقدام نمود.

مجتمع کاغذ سازی راشا کاسپین ایرانیان پس از حضور و تولید موفق کاغذهای صنایع بسته بندی و کارتن سازی در فاز دوم خود، با هدف خود کفایی کشور از واردات سالیانه بیش از 200 هزار تن کاغذ، از اردیبشهت ماه 1400 شروع به تولید انواع مقوا نظیر دوبلکس برد، ایندربرد، گلاسه براق و مات، مقوای ظروف و لیوان یکبار مصرف نموده که در حال حاضر از نظر کیفیت در جایگاه مناسبی قرار دارد.

خط تولید این مجتمع با دستگاه اندودکن که توانایی اندودکردن 5 لایه را دارد شروع و با خطوط برش مقوا که رول را به ورق تبدیل می کند ادامه می یابد.

​مهندس علیرضا رضویان ، مدیر پروژه های راشا کاسپین در یک  مصاحبه اختصاصی عمده ترین علت دریافت جایزه به عنوان صنعت پیشرو را  ایجاد طرح های توسعه و سرمایه گذاری عنوان کرد که با گذر هر یک و نیم تا دو سال در شش سالی که از بهره برداری این کارخانه می گذرد، بهره برداری فاز های جدید تولید دانست. وی به این مورد اشاره کرد که فازهای قبلی در واقع تکمیل فاز ۱ بودند که به تنوع محصولات تولیدی و افزودن محصولات جدید که قبلاً در ایران تولید نمی شدند منتج شده است که قطعاً کمک شایان توجهی به قطع وابستگی از واردات انواع مقوای صنعتی کرده است.

 وی خاطر نشان شد که فاز ۲ در حال نصب است و کارهای ساختمانی مربوط به آن تقریباً ۹۵ درصد پیش رفته و تکمیل شده است. عملیات نصب از هشت ماه گذشته آغاز شده و به امید خدا تا سال آینده به پایان خواهد رسید.

 این ماشین بزرگ ترین ماشین در تولید انواع مقوای بسته بندی، دوبلکس برد یا پشت طوسی و همچنین مقواهای این در ورد،ایبوری ایندر ورد، اچ بی بی و همینطور مقوای گلاسه که در صنایع بهداشتی و بسته بندی مواد غذایی و پودر شوینده استفاده می شود.

در حال حاضر ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن واردات سالیانه این محصولات است که تعداد کمی از  واحدهای تولیدی با تیراژ و تناژ کمتری این محصولات را تولید می کنند و کارخانه راشا کاسپین افتخار این را دارد که همین موارد را با کیفیت صادراتی برای پوشش کامل نیاز داخلی به بهره برداری رسانده و مازاد را صادر کند کما اینکه اکنون هم مقوای صنعتی که از فن آوری کاغذهای pm ۱ حاصل می شود به کشورهای مختلفی صادر کرده و بخشی هم در داخل کشور به مصرف می‌رسانیم.

 مطلب دوم اینکه با وجود این که خط تولید جدید سه برابر خط تولید قبلی آب مصرف می کند ولی افتخار داریم که کل آب مصرفی آن از پساب آب شهری تهیه می شود. اکنون که یک سال قبل از بهره برداری فاز دو هستیم این خط لوله را با همت مهندسین نصب کرده و یک ایستگاه پمپاژ تصفیه آب به یک خط انتقال ۲/۲ کیلومتری و یک سیستم اتوماسیون کامل که در واقع کل این فرایند انتقال را بر اساس سطوح مخازن، تحت کنترل دارد احداث نموده ایم. میزان توافق شده با آبفا ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز است ولی  کل این تاسیسات بگونه ای طراحی شده که امکان برداشت تا ۲۲ هزار متر مکعب بدون نیاز به اضافه کردن سخت افزار دیگری  وجود داشته باشد. صنایع وابسته به کارخانه راشا کاسپین عموماً در زنجیره ی تولید صنایع بسته بندی کشور استفاده می شود و ملزومات بسته بندی آنها را فراهم می کند به عنوان مثال کاغذ پایه لبنیات میهن و کارتن های بسته بندی آنها را تولید کرده که به مصرف میهن رسیده و الباقی به بازار آزاد ارائه می شود.در بخش صنایع مقوای سفید مشا بهش در ایران یک یا دو واحد موجود است که جدیداً در حال راه اندازی هستند ولی به لحاظ تناژ تولید و تنوع کیفی درسطح این کارخانه نیستند.

با راه اندازی واحد جدید، یک خط کاملاً فوق مدرن که در ایران و منطقه بی نظیر است راه اندازی خواهد شد که منجر به قطع کامل وابستگی در زمینه انواع مقوا های بسته بندی غذایی،بهداشتی و دارویی خواهد شد.  

 انتهای پیام

خبرنگار : داود خیری

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجتمع کاغذسازی آب مصرفی راشا کاسپین پساب آب شهری ظرفیت تولید اسمی بهره برداری انواع مقوا مجتمع کاغذ راه اندازی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)

عصر ایران - پژوهشگران دانشکده طراحی سوئیسی ÉCAL به تازگی مجموعه جالبی از مبلمان با بسته بندی تخت را معرفی کرده اند. آیتم های این مجموعه جذاب باید در آب غوطه ور شده تا به فرم نهایی خود برسند.

این مجموعه مبلمان که به نام "محلول های زیر فشار" (Under Pressure Solutions) یا به اختصار یو پی اس (UPS) شناخته می شود، از ورقه های نازک و فشرده ای از اسفنج سلولزی ساخته شده اند که امکان قرارگیری محصول در بسته بندی تخت را فراهم می کند. در حقیقت، برخی از اقلام این مجموعه به اندازه کافی فشرده هستند تا درون صندوق پست قرار بگیرند و از این طریق حمل و نقل کارآمدتر را تسهیل می کنند.

تبدیل ورقه اسفنج به مبلمان کاربردی با کمک آب!

محصولات این مجموعه مبلمان باید در آب خیس شوند که به آنها اجازه می دهد در چند ثانیه تا حدود 10 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند. سپس، آب اضافه اسفنج از طریق اعمال فشار گرفته شده و باید اجازه دهید تا خشک و سخت شود. در نهایت، فرمی از مبلمان محکم و بادوام تشکیل می شود که تحمل وزن انسان را دارد. این مجموعه مبلمان اسفنجی از نظر دوام نسبت به فوم پلاستیک معمولی عملکرد بهتری دارد.

به گفته کریستوف گوبران، پژوهشگر و طراح صنعتی ÉCAL، سلولز بخشی از طبیعت است، از این رو، مانند یک درخت، می تواند انعطاف پذیر و در عین حال قوی باشد. این اسفنج از طریق چوب تراشی استخراج می شود و استحکام آن از همان الیاف سلولزی که یک درخت برای تقویت تنه و شاخه های خود استفاده می کند، سرچشمه می گیرد.

برای ایجاد اسفنج، سلولز از طریق چوب تراشی حاصل می شود. سپس سلولز به صورت شیمیایی حل شده و با کمک فرآیندی که برای تولید ویسکوز و دیگر منسوجات سلولزی استفاده می شود، برای ایجاد ورق ها بازسازی می شود. سپس، نمک گلوبر به ترکیب اضافه می شود که در ایجاد منافذ اسفنج نقش داشته و توانایی سلولز برای جذب آب را افزایش می دهد. این ماده به عنوان ورق های استاندارد فروخته می شود که سپس فشرده شده و پسابیده می شود تا پشتیبان حمل و نقل راحت و آسان باشد.

با افزودن مقداری آب، قطعات مختلف مبلمان می توانند بار دیگر انعطاف پذیر شده و با هموار کردن هر گونه فرورفتگی قابل تعمیر هستند. هنگامی که چرخه عمر این مبلمان به پایان می رسد، می توان آن را بازیافت یا کمپوست کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مبلمان را این شکلی لوکس و زیبا می داند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)