Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@03:26:05 GMT

پیکرهای مطهر شهیدان وارد مازندران شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۵۳۳۹

پیکرهای مطهر شهیدان وارد مازندران شد

به گزارش قدس آنلاین، پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم عصر سه شنبه با استقبال پرشور مردم شهیدپرور گلوگاه در شرق مازندران وارد استان شد و مردم منطقه از کبوتران خونین بال خان طومان همزمان با محرم حسینی استقبال کردند.

آئین استقبال از پیکرهای مطهر شهیدان مدافع حرم ورودی روستای مهدیرجه برگزار شد و این لاله‌های کربلایی را تا میدان نماز تشییع کردند تا اجتماع بزرگ عزاداران عاشورایی با حضور این شهیدان برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مراسم استقبال در شهرستان گلوگاه، پیکر شهیدان کابلی و اسکندری در ساعت ۲۱ شب یازدهم مرداد به شهرستان جویبار و پیکر شهیدان کریمیان، تاش موسی و آسمیه در همین ساعت به شهرستان بابل برای برگزاری مراسم استقبال منتقل می‌شوند.

در صبح روز چهارشنبه از پیکر شهید تاش موسی در کلاردشت و شهیدان کریمیان و آسمیه در شهرستان بابل و شهیدان کابلی و اسکندری به میاندرود استقبال می‌شود یپکر شهیدان کابلی و اسکندری در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه دوازدهم مردادماه به نکا و شهیدان کریمیان و آسمیه به فریدونکنار و شهید تاش موسی به عباس آباد منتقل می‌شوند تا مراسم استقبال از انان در این شهرستان‌ها برگزار شود.

شهرستان قائمشهر در شب چهارشنبه ۱۲ مرداد ساعت ۲۱ میزبان شهیدان کابلی و اسکندری بوده و در همین ساعت، شهرستان نور میزبان شهیدان کریمیان و آسمیه و تنکابن میزبان شهید تاش موسی است و پیکر همه این شهیدان در شامگاه چهارشنبه به تهران برای مراسم وداع و تشییع انتقال یافته ودر روز جمعه شانزدهم مرداد ماه پیکر سه شهید کریمیان، کابلی و تاش موسی به مازندران برمی گردد.

در ساعت ۹ صبح روز جمعه شهرستان چالوس میزبان شهید تاش موسی و شهرستان محمود اباد میزبان شهید کریمیان خواهد بود و همچنین در غروب جمعه مردم آمل، میزبان شهید کابلی هستند. پیکر شهید تاش موسی در غروب جمعه به شهرستان نوشهر منتقل می‌شود تا مردم این شهرستان مراسم وداع خویش را با این شهید برگزار کنند و پیکر شهید کریمیان نیز به شهرستان سیمرغ انتقال داده می‌شود.

مردم مازندران در شب جمعه در بوستان ولایت ساری با پیکر هر سه شهید وداع خواهند کرد و در ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۷ مردادماه پیکرهای این شهیدان به شهرستان‌های زادگاهشان یعنی بهشهر، بابلسر و رامسر منتقل می‌شوند تا مراسم وداع و تشییع انان برگزار شود.

پیکر شهید کابلی در صبح تاسوعای حسینی، پیکر شهید کریمیان در بعداز ظهر تاسوعا و پیکر شهید تاش موسی در صبح عاشورا در زادگاهشان تشییع و تدفین خواهند شد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهید مازندران شهیدان کریمیان شهید کریمیان میزبان شهید پیکر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس

گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.

کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.

با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • پیکر مطهر شهید «محمد شفیع فیضی زاده» وارد ایلام شد
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال
  • کشف پیکر مطهر یک شهید پس از ۴۰ سال
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال