Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@18:04:09 GMT

در نشست امروز کمیسیون‌های مجلس چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۶۶۱۶

در نشست امروز کمیسیون‌های مجلس چه گذشت؟

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز سه‌شنبه (11 مرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون درباره انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بود که علی خضریان، مهدی باقری، نصرالله پژمانفر، غلامحسین رضوانی، روح الله ایزدخواه، سید البرز حسینی، مهدی شریفیان، سمیه محمودی، محسن فتحی، مهدی طغیانی، سید ناصر موسوی، اصغر سلیمی، انور حبیب زاده، محمد باقری بناب، محمد علیپور انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی افراد انتخاب شده به عنوان اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در میان خود اعضای هیات رئیسه را انتخاب و با حکم رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت را آغاز می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستور کار بعدی کمیسیون اقتصادی انتخاب و معرفی کاندیدها برای انتخاب ناظران مجلس شورای اسلامی در مجامع و شوراهای مرتبط با این کمیسیون بود که شامل هیات نظارت اندوخته اسکناس، شورای پول و اعتبار، شورای اقتصاد، هیات نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار، هیات امناء صندوق توسعه ملی، شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پول‌شویی و تامین مالی تروریسم، شورای رقابت، شورای مرکزی زکات، شورای فقهی، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، هیات عالی نظارت بر سازمان‌‎های صنفی کشور، مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، هیات امنای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمانی و شورای عالی بیمه می‌شود.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پس از نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در تشریح این جلسه، گفت: در نشست امروز 3 سوال مطرح شد که عمدتا در خصوص رفع مشکلات آموزش و پرورش بود. نمایندگان واسط بین مردم و حاکمیت هستند که از همین طریق سوالات مردم را به دولت به عنوان دستگاه مجری منتقل می کنند و در نشست امروز مشکلات اصلی حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از پاسخ ما به نمایندگان سوال کننده ناظر به اقداماتی بود که تاکنون انجام شده و بخشی دیگر در خصوص مواردی بود که ناظر به آینده است.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی، گفت: آئین نامه قانون رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات هیات تطبیق مصوبات طی دو جلسه مطرح و این ایرادات برطرف شد.

نوری تاکید کرد: در واقع از فردا سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان راه اندازی خواهد شد و برای اجرای این قانون میزکاری تشکیل خواهد شد تا ضمن راه اندازی هیات های ممیزه، اجرای رتبه بندی براساس آئین نامه تصویب شده برای همکاران فرهنگی کلید بخورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا برای مشمول شدن معلمانی که 30 سال خدمت کرده اند و به آن ها گفته شده باید 2 سال دیگر در آموزش و پرورش بمانند تا مشمول رتبه بندی شوند، چاره اندیشی شده یا خیر، گفت: این موضوع مورد ایراد کمیسیون تطبیق مصوبات نیز واقع و پس از بررسی در دولت برطرف شد، لذا نگرانی از این جهت برای همکاران فرهنگی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره رفع 15 ایراد آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان در دولت گفت: طی جلساتی که در دولت برگزار شد، 10 ایراد آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در هیات دولت به هیات تطبیق مصوبات اعلام شد. برهمین اساس اجرای قانون رتبه بندی معلمان از فردا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای قانون رتبه بندی ابتدا لازم است هیات های ممیزه ارزیابی و تشکیل و سپس مطابق آیین نامه اجرایی کانون‌های ارزیابی نظرات خود را عنوان کنند. به طور طبیعی رتبه‌بندی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش زمان‌بر خواهد بود ولی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نسبت به ارتقای تعلیم و تربیت در کشور دقت لازم را به خرج دهیم.

همچنین احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس رسانه ملی گزارشی را از اقدامات این سازمان در حوزه تولید و پخش صوت و تصویر فراگیر به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون خواستار افزایش توان سازمان صدا و سیما برای اعمال نظارت خود بر تولید و پخش صوت و تصویر فراگیر شدند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: رئیس رسانه ملی در این جلسه متعهد شد که از طریق افزایش توان صدا و سیما در حوزه ساترا نظارت این سازمان بر تولید و پخش صوت و تصویر فراگیر را اعمال کند.

راستینه به خاطر نشان کرد: در جلسه امروز همچنین اعضای کمیسیون وارد بررسی جزئیات لایحه نظام جامع باشگاه داری شدند و ماده یک آن را به تصویب رساندند.

وی در پایان گفت: ماده یک لایحه نظام جامع باشگاه داری مربوط به تعاریف اصطلاحات و عبارات به کار رفته در متن لایحه است.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان تفحص از شستا نشست امروز کمیسیون مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان قانون رتبه بندی سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 848125 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری