Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، اکبر محمدی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قروه اظهار داشت: در شهرستان‌ها توزیع اعتبارات براساس شاخص‌های علمی است و حدود 160 شاخص وجود دارد که سهم شهرستان قروه 140 میلیارد تومان از این محل است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از رشد 27 درصدی اعتبارات کردستان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات امسال کردستان نسبت به استان‌های دیگر رشد مناسبی داشته و به تبع آن در شهرستان‌ها هم شاهد این اعتبارات افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از اعتبارات محرومیت‌زدایی و توازن منطقه‌ای، شهرستان قروه نیز از آن سهم دارد، افزود: در بخش ملی به اندازه استانی، سهم قروه تخصیص پیدا کرده و در کنار اینها حدود 25 پروژه ملی در سطح استان وجود دارد که در این پروژه‌ها شهرستان قروه با پروژه شاخص انتقال آب لحاظ گشته است و اعتبار آن تامین شده است.
وی در ادامه اضافه کرد: در اعتبارات توازن منطقه‌ای و بخش ملی کل اعتبارات شهرستان برای انتقال آب به لحاظ اهمیتی که دارد، در نظر گرفته شده و یکسری ردیف‌های متمرکز و مشترک هم وجود دارد که سهم آنها توسط وزیر یا مدیران استانی مشخص می‌شود که باید مدیران استان آن را پیگیری کنند.

محمدی اذعان داشت: کل اعتبارات عمرانی، 85 درصد ملی و 15 درصد استانی است و این اعتبارات مبلغ ناچیزی است اما در قانون براساس تبصره 16 و 18 دو رقم خیلی درشت برای استان در نظر گرفته شده است که فقط در تبصره 18 اعتبار 2 هزار و 200 میلیارد تومان خاص برای کردستان است که برای این اعتبار با توجه به شعار سال باید ماهیت اقتصادی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی با بیان اینکه چالش در برخی از اعتبارات وجود دارد که درست و در جای خود هزینه نمی‌شود، تاکید کرد: پروژه کتابخانه ابوذر سال گذشته در اسفندماه 4 میلیارد و 300 میلیون تومان پول نقد از هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافت که اعتبار قابل توجهی بود و از منابع دیگر هم اعتبار داشت اما با این اعتبار، دستگاه مجری اعلام کرد که پروژه تمام خواهد شد اما هیچ کاری هم انجام ندادند.

محمدی در ادامه اضافه کرد: سال گذشته 30 تا 40 درصد اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها را به دلیل اهمیت به بخش فرهنگ و هنر و رسانه در نظر گرفته شد که کتابخانه ابوذر از پروژه‌های شاخص در همین زمینه بود و پروژه‌های دیگری به این شکل شاخص وجود ندارد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به دو سیاست امسال جهت اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس تخصیص اعتبارات افزود: یکی از اولویت‌بندی‌ها براساس پیشرفت فیزیکی بالای 70، 50 و 30 درصد دسته‌بندی شوند.

به گفته وی، پیشنهاد این بود که پروژه‌های بالای 70 درصد بر اساس اعتبارات حتماً امسال اتمام یابد و اگر برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی شود این پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

محمدی اظهار کرد: سیاست دوم امسال، بحث شعار سال است اینکه پروژه‌ها ماهیت اقتصادی و اشتغال داشته باشند چرا که هدف توازن نرخ رشد اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: شهرستان قروه باید 7.8 دهم درصد نرخ رشد اقتصادی داشته باشد که برای تحقق آن باید در سال جاری پروژه‌های با پیشرفت بالا و پروژه‌های دارای ماهیت اقتصادی و دانش‌بنیان به نتیجه برسند.

محمدی اذعان داشت: شهرداری قروه برای احداث جاده دسترسی شهرک تعمیرکاران می‌تواند از منابع خود استفاده کند و به ازای آن از محل اعتبارات دیگر برای پروژه‌های مجاز کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/2330/73

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد اعتبارات کردستان شهرستان قروه برنامه ریزی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات احداث پل روستای سوخته کلا پس از وقفه طولانی درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با عزم راسخ راهداران بعد از حدود ۱۰ سال صبوری قائمشهری‌ها پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با تلاش‌های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذار گردید در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانیان با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت، گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستا‌ها از اولویت‌های دولت مردمی است، افزود: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیاز‌های اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می‌باشد.

جهانیان گفت: طی یک سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری