Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه غربی از شک و تردید شهروندان افغانستان نسبت به صحت کشتن سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، بسیاری از شهروندان افغاستان روز سه‌شنبه نسبت به خبر کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در کابل در اثر حمله پهپادی آمریکا ابراز تردید کردند و گفتند که نمی‌توانند باور کنند ایمن الظواهری در بین آنها در نقطه‌ای از «کابل» پنهان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه، (۲ آگوست)  درباره حمله پهپادی روز یکشنبه به هدفی در کابل، پایتخت افغانستان توضیح داد و در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود.»

«خبرگزاری فرانسه» در گزارشی در این باره نوشت  جو بایدن ترور الظواهری را اعلام کرد و گفت: «عدالت در قبال این مصری با ۲۵ میلیون دلار جایزه برای سر او برقرار شده است.»

یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفت که این پیرمرد ۷۱ ساله در بالکن یک خانه سه طبقه در محله مجلل  «شرپور» اقامت داشت بود که با دو موشک هلفایر هدف قرار گرفت.

طالبان اوایل سه‌شنبه اعتراف کرد که ایالات متحده یک حمله هواپیمای بدون سرنشین انجام داده است، اما جزئیاتی از تلفات آن ارائه نکرد و نامی از الظواهری نبرد.

وزارت کشور افغانستان روز یکشنبه گزارش‌ها درباره حمله هواپیمای بدون سرنشین را رد کرده بود، اما «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز سه‌شنبه گفت که تحقیقات در این زمینه در حال اجراست.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در کابل به سراغ شهروندان افغانستان رفته و نظر آن‌ها را در این زمینه جویا شد.«فهیم شاه» یکی از شهروندان افغانستانی گفت: «ما از گذشته تاکنون چنین تبلیغاتی را تجربه کرده ایم و آن‌ها وقعیت  نداشتند.در واقع، من فکر نمی‌کنم او اینجا کشته شده باشد.»

«عبدالکبیر» ساکن کابل نیز گفت که صبح یکشنبه صدای حمله را شنید. او  از ایالات متحده خواست که ثابت کند چه کسی کشته شده است.

او گفت: «آنها باید به مردم و به دنیا نشان دهند که «ما این مرد را هدف قرار دادیم و این شواهد موجود است.ما فکر می‌کنیم که آنها شخص دیگری را کشتند و اعلام کردند که این رئیس القاعده است. مکان‌های زیادی وجود دارد که او می‌توانست پنهان شود در پاکستان یا حتی در عراق.»

«محمد بلال» از دانشجویان افغانستانی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که بعید می‌داند الظواهری در کابل زندگی می‌کرده است.

بلال گفت: «این یک گروه تروریستی است و فکر نمی‌کنم آنها رهبر خود را به افغانستان بفرستند. سران بیشتر گروه‌های تروریستی، از جمله طالبان، زمانی که با نیروهای سابق افغانستان درگیر بودند، یا در پاکستان یا در امارات زندگی می‌کردند.»

یک زن خانه دار در کابل که خواست نامش فاش نشود، گفت که از شنیدن خبر قتل الظواهری شوکه شده است. او گفت: «خیلی ناراحت کننده است که بدانیم او اینجا زندگی می‌کرده است.»

یک مغازه دار ساکن کابل که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که چندان تعجبی نکرده است. وی توضیح داد: «هر گروه تروریستی می‌تواند وارد سرزمین ما شود، از آن استفاده کند و به راحتی خارج شود. ما دولت خوبی نداریم، ما نمی‌توانیم از خود، خاک و دارایی خود محافظت کنیم.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ایالات متحده آمریکا افغانستان ایمن الظواهری سرکرده القاعده حمله پهپادی کابل 11 سپتامبر خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شهروندان افغانستان گروه تروریستی سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است