Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:11:25 GMT

افتتاح ۱۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۶۱۴

افتتاح ۱۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یدالله بوعلی سه شنبه شب در حاشیه افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی این استان ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهید سردار عبدالله اسکندری گفت: به برکت این ایام که متعلق به سیدالشهدا (ع) است، قرارگاه محرومیت‌زدایی استان فارس و قرارگاه احمد بن موسی (ع) شیراز که متولی رفع محرومیت از محلات شیراز است، توانستند ۱۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی را به اتمام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ساخت منزل محرومین، مرمت منزل محرومین، انشعابات برخی از منازل محرومین، مرمت و ساخت مسجد، مرمت و تجهیز و ساخت سالن‌های ورزشی، خانه عالم و کتابخانه بودند که امروز در سطح استان فارس و شهر شیراز و محدوده مأموریت قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی (ع) اجرا شدند.

سردار بوعلی، ارزش این پروژه‌ها را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، کمیته امداد، نهادها و دستگاه‌ها و خیران تأمین شده‌اند و در نهایت کار به سرانجام رسید و امروز شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

فرمانده سپاه فجر فارس یادآور شد: سپاه در راستای محرومیت‌زدایی اقدامات متعددی را در سطح کشور اجرا می‌کند و به همین دلیل قرارگاه‌های متعددی را تشکیل داده است که این کار را به صورت وسیع و گسترده دنبال کنند، در استان فارس نیز با کمک ظرفیت ادارات و دولت قرارگاهی در سطح استان به ریاست استانداری و در شیراز به ریاست فرماندار و با مشارکت قرارگاه احمد بن موسی (ع) تشکیل دادیم که این قرارگاه در شیراز و مرکز استان به نام قرارگاه صیانت از سومین حرم اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند و تمام اداراتی که به نوعی می‌توانند در محرومیت‌زدایی نقش داشته باشند در آن عضو هستند و با یکدیگر هم‌افزایی و همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۳۲ محله را در شیراز شناسایی کردیم که نسبت به دیگر محلات کم برخوردار هستند و معضلاتی دارند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، گفت: رسیدگی به این محلات را در اولویت قرار دادیم و بین همین محلات هم اولویت‌بندی انجام دادیم و در بخش‌هایی ورود کردیم که توانستیم تغییراتی را در محلات ایجاد کنیم.

بوعلی با تصریح اینکه شعار ما ایجاد محلات اسلامی است، گفت: با همین رویکرد هم به عرصه محرومیت‌زدایی ورود کردیم که در ابعاد مختلف انجام می‌شود و صرفاً عمرانی نیست بلکه شامل ابعاد فرهنگی و اجتماعی است و در همین قالب طرح احرار را جرا می‌کنیم و کارهای مشاوره‌ای، آموزشی و توانمندسازی را دنبال می‌کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس از راه‌اندازی بیش از ۶۲ کارگاه اشتغال در سطح شیراز خبر داد و گفت: هر کارگاهی متشکل از حرفه‌های مختلف است که در آن‌ها توانمندسازی و تولید صورت می‌گیرد و نهایتاً کسانی که مسلط می‌شوند می‌توانند این حرفه را به سمت مشاغل خانگی ببرند که در این راستا موفق شدیم برای بیش از ۳ هزار نفر در شیراز اشتغال مستقیم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز از چند کارگاه اشتغالزایی بازدید شد، گفت: بحمد الهی ظرفیت‌های متعددی در استان فارس وجود دارد که اگر فضا برای آن‌ها فراهم شود می‌توانند به ایجاد اشتغال و تولید کمک کنند.

سردار بوعلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قرارگاه احمد بن موسی (ع) در سطح شیراز و قرارگاه سازندگی در سطح استان اقدامات محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد، گفت: متولی کار دو قرارگاه بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی هستند که هزاران پروژه را در سطح استان دنبال می‌کنند به عنوان مثال یکی از اقدامات جهاد آبرسانی است که آبرسانی به ۳۷۲ روستا را دربرمی‌گیرد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تصریح اینکه در موضوع ساخت مسکن محرومین نیز ۳ هزار مسکن هدف گذاری شده است، گفت: در حوزه اشتغال، آب مزارع، راه روستایی و غیره نیز به صورت وسیع و گسترده اقداماتی در حال انجام هستند.

کد خبر 5554643

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه فجر فارس محرومیت زدایی یدالله بوعلی سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا وقوع سیلاب کرمانشاه سیل کرمان بارش باران خطبه های نماز جمعه ایلام مدیریت بحران آمار کرونا مراسم عزاداری محرومیت زدایی سطح استان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح جهادی آبرسانی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۱۸۰ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 749338

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان