Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@18:20:16 GMT

میدل‌باس به اصفهان می‌آید/ تدوین تقویم فرهنگی شهر

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۸۴۹

میدل‌باس به اصفهان می‌آید/ تدوین تقویم فرهنگی شهر

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به منظور تقویت و توسعه حمل‌ونقل عمومی طی هفته آینده قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس منعقد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان در یک برنامه برخط رادیویی، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یک نهاد اجتماعی است که اعضای آن به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شوند؛ مهم‌ترین وظیفه این نهاد انتخاب شهردار و نظارت بر فعالیت مدیریت شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در شورای اسلامی شهر، افزود: در هر کمیسیون مسائل و مشکلات حوزه و معاونت مربوطه شهرداری در قالب لایحه، طرح و نظارت مطرح می‌شود و پس از بررسی به کمیسیون تلفیق و در نهایت برای تصویب به صحن علنی شورای اسلامی شهر می‌آید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به منظور ارتباط مستقیم و رودررو با شهروندان و بررسی مشکلات محلات کمیته‌های نظارتی در مناطق پانزده‌گانه فعال شده است، در این راستا شهروندان می‌توانند از طریق سایت شورای اسلامی شهر اصفهان برای دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر در مناطق خود ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداران مناطق هر هفته ملاقات مردمی دارند و بسیاری از مسائل در این دیدارها رفع می‌شود، گفت: گاهی مردم با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که در حیطه اختیار شهرداری نیست و مشکلات رفع نشده باقی مانده است؛ از این رو فعالیت کمیته‌های نظارتی در این راستا و برای رفع مشکلاتی است که نیاز به تعامل با دیگر نهادها دارد.

رفع مشکل ۵۰ ساله محله علی‌آباد کلنگان

کلاهدوزان افزود: به طور مثال مهم‌ترین مشکل مردم منطقه ۱۴ خرید و فروش املاک قولنامه‌ای است که نیاز به پیگیری با دیگر نهادها دارد و حتی می‌توانیم با تهیه طرح و لایحه آن را تدبیر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته با بیشتر نهادهای دولتی مستقر در استان جلسات خوبی در راستای رفع مشکلات مردم برگزار شده است، تصریح کرد: در این راستا مشکل ۵۰ ساله منطقه ۱۲ و محله علی‌آباد کلنگان در سفر اخیر ریاست جمهوری به اصفهان و با تعامل بین بخشی رفع شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، خاطرنشان کرد: این کمیسیون با معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری که هفت سازمان زیر مجموعه خود دارد در ارتباط است.

وی با بیان اینکه حوزه خدمات شهری تا زمانی که فعالیت خود را به درستی و مطلوب انجام دهد، ارزش آن مشخص نیست، اما با یک تأخیر در ارائه خدمت نازیبایی‌های بسیاری در شهر رخ می‌دهد، ادامه داد: خدمات شهری حوزه متنوعی است، در این راستا یکی از طرح‌ها و اقدامات جدید در این حوزه تغییر زمان جمع‌آوری پسماند از درب خانه‌ها برای ایجاد نظم و ترتیب بیشتر است.

امیدوارم دولت ۱۷۳ دستگاه اتوبوس را هر چه سریع‌تر تحویل اصفهان دهد

کلاهدوزان حفظ فضای سبز موجود شهر را یکی از اقدامات مهم مدیریت شهر در حوزه محیط زیست دانست و گفت: نگهداری فضای سبز شهر با توجه به خشکسالی روند سختی دارد در این راستا با احداث تصفیه خانه سعی شده این میزان فضای سبز حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کاهش آلودگی هوا در قانون سهم و نقش هر ارگان و سازمانی مشخص شده است، اظهار کرد: توجه ویژه به حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است که تکمیل خط یک و اجرای عملیات ساخت خط دوم مترو در شهر با همین هدف در دستور کار قرار دارد در این زمینه قراردادها در این بخش منعقد شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی نیز سعی شده ناوگانی که در دوران شیوع کرونا از چرخه خارج شدند پس از نوسازی و بازسازی به ناوگان بازگردند، اضافه کرد: به منظور تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی طی هفته آینده قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه میدل باس منعقد می‌شود، همچنین سال گذشته ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده که امیدوارم دولت هر چه زودتر این اتوبوس را به کلانشهرها تحویل دهد.

وی گفت: در حوزه سلامت مدیریت شهری برای توسعه ورزش‌های همگانی با حمایت از ایستگاه‌های ورزشی اقدامات خوبی را انجام داده و رویدادهای فرهنگی و ورزشی متنوعی را تعریف کرده است که با استقبال مردم روبه‌رو شد.

کلاهدوزان توزیع عادلانه خدمات در مناطق را از اولویت‌های شورای ششم دانست و افزود: خدمات و حتی برگزاری رویدادها در سطح محلات باید به صورت عادلانه توزیع شود در این راستا میز خدمت به منظور رفع مشکلات مردم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر در نماز جمعه‌های چهارگانه در سطح شهر اصفهان برپا می‌شود.

حمایت از اقدامات فرهنگی در اولویت مدیریت شهری

وی از تدوین تقویم فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری حمایت از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی است که از سوی گروه‌های مردمی و سمن‌ها انجام می‌شود و مدیریت شهر در کنار آنها تنها وظیفه تسهیلگری دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه یکی از وظایف این نهاد تصویب بودجه شهرداری و سازمان‌های آن است، اضافه کرد: پایان هر سال با انتخاب حساب‌رس عملکرد مالی شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان‌ها بررسی می‌شود و نتایج آن گزارش به صورت شفاف به اطلاع مردم می‌رسد.

وی گفت: شورای اسلامی شهر حتی در بخش‌هایی که تکلیف قانونی برای شفاف‌سازی ندارد، به منظور افزایش آگاهی مردم اطلاعات را در سایت شفافیت بارگذاری می‌کند.

کلاهدوزان اشاره به اینکه نماینده بانوان شهر در شورای اسلامی شهر هستم، تصریح کرد: در این راستا با بانوان هر منطقه دیدار داشته و شنونده دغدغه‌های آنها هستم، شورای اسلامی شهر معتقد است بانوان در حوزه محله محوری و رفع مشکلات به مدیریت شهری کمک کنند.

کد خبر 593371

منبع: ایمنا

کلیدواژه: میدل باس عضو شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان شوراي شهر حمل و نقل عمومي برنامه های فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان شورای ششم اصفهان فضاي سبز شهري آلودگی هوای اصفهان حمل و نقل شهري مترو اصفهان خريد اتوبوس نوسازي اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی مدیریت شهری اصفهان معضلات شهري کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان کمیته نظارتی شورای شهر ملاقات مردمی خدمات شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت شهری خدمات شهری رفع مشکلات مدیریت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، احسان عابدی در مورد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای با سند یزد نوین اظهار کرد: سند یزد نوین ابتکار خوبی از سوی مسئولان اجرایی استان است که در حال حاضر به‌خوبی پیگیری می‌شود، برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد عنوان برنامه‌ای است که در رابطه با بخش فرهنگی سند یزد نوین در حال تدوین است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌هایی که استاندار و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد انجام شده، قرار است بخش فرهنگی سند به‌طور ویژه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برنامه پیشرفت فرهنگی استان هم‌ زمان به موازات برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پیش میرود، تاکنون به موازات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان کار را پیش برده‌ایم، پیش‌نویسی از نقشه مهندسی فرهنگی استان تهیه و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده تا متخصصان نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را ارائه دهند، مجدد در حال اصلاح و ویرایش آن هستیم و مراحل پایانی خود را میگذراند.

وی عنوان کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشوری، هر استان موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است، در این طرح، سیاست‌گذاری‌ها، طبق وضعیت فرهنگی هر استان، تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این برش باید از سال ۱۳۹۷ انجام می‌شد، اما تا سال ۱۴۰۱ انجام نشده بود، اکنون تدوین آن به پایان رسیده و در مرحله تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عابدی گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی یزد به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این دو برنامه از لحاظ مفاد تقریباً یکسان است، اما به خاطر اهمیت به ثمر رسیدن پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، برنامه پیشرفت فرهنگی استان بیشتر متناظر با رویکردهای یزد نوین در حال تدوین است. هر دو برنامه مراحل پایانی خود را دارند و به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی سند یزد نوین به طرح سامان خانواده پرداخته شده است، ادامه داد: از آنجایی‌که طرح سامان خانواده، بعد اجتماعی و فرهنگی دارد، این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اجتماعی و فرهنگی شرح وظیفه دارند، پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح سامان خانواده، کمیته‌هایی فعال شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، تقریباً در همه کمیته‌ها عضو بوده و بر طبق جمع‌بندی‌ها و مصوباتی کمیته‌ها دارند، اقداماتی را طی دو سال اخیر انجام داده‌ایم.

وی گفت: این وظایف بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع خانواده، ازدواج و جمعیت بوده است که اقداماتی صورت گرفته است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228253 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت فرهنگی عدالت فرهنگی برنامه فرهنگی

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم