Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@19:04:21 GMT

انتقاد کره شمالی از دخالت آمریکا در امور داخلی چین

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۹۸۹

انتقاد کره شمالی از دخالت آمریکا در امور داخلی چین

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت که این کشور "به شدت" دخالت هر نیروی خارجی در مساله تایوان را محکوم می‌کند و از چین "به طور کامل حمایت می‌نماید. "

وی افزود: این حق یک کشور مستقل است که در برابر اقدامات تحریک آمیز نیروهای خارجی که آشکارا در امور داخلی آن دخالت و تمامیت ارضی آن را نقض می‌کند، اقدامات متقابل اتخاذ نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه چین روز سه شنبه در اعتراض به سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، سفیر این کشور را احضار کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای که پس از ورود پلوسی به جزیره تایوان منتشر شد گفت که سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت بر روابط سیاسی چین و آمریکا تأثیر می‌گذارد.

در این بیانیه هشدار داده شده است: این یک عمل بسیار خطرناک، بازی با آتش است. هر که با آتش بازی کند خود را می‌سوزاند.

این وزارتخانه اضافه کرد که چین "قاطعانه با این سفر مخالفت می‌کند و به شدت آن را محکوم می‌کند" و خاطرنشان کرد که آمریکا به دنبال محدود کردن چین با کمک تایوان است.

با این حال جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نقض حاکمیت چین نیست.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر پلوسی به تایوان با او صحبت نکرده است. کربی درحالی که سعی کرد دیدار پلوسی به تایوان را کم اهمیت جلوه دهد گفت: سفر اعضای کنگره به تایوان غیرمعمول نیست. همچنین سفر رئیس مجلس نمایندگان به تایوان بی‌سابقه نیست.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از ورود به تایوان که در تاریکی شب مورد استقبال مقامات این جزیره قرار گرفت، با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که سفرش نقض بیانیه‌های مشترک آمریکا و چین نیست.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که شامگاه سه شنبه وارد تایوان شد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر ما یکی از چندین هیات کنگره به تایوان است - و به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده که بر اساس قانون روابط تایوان در سال ۱۹۷۹، بیانیه‌های مشترک ایالات متحده و چین و تضمین‌های شش گانه هدایت می‌شود، در تضاد نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم کره شمالی آمریکا مداخله چین تایوان محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم مجلس نمایندگان آمریکا رئیس مجلس نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد

سیدمحسن موسوی گفت : جانمایی و مشکلات اجتماعی از چالش‌های کارخانه کمپوست در محدوده روستای نجف آباد است، اما به نظر ما این جانمایی مناسب و مشکلات گذشته مبنی بر انتشار بوی نامساعد ناشی از فعالیت کارخانه برای مردم تکرار نمی‌شود.

او گفت : راه اندازی این کارخانه یکی از نیاز‌های اساسی برای مدیریت پسماند در استان و در این شهر است.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد درباره اقدامات انجام شده در کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: کلیات اجرای ۲۵ طرح شهری در این کمیسیون بررسی و مصوب شد که ۱۹ طرح به وسیله مشاور و ۶ طرح در شهرداری بررسی شده است.

او گفت : اکنون چهار پروژه شاخص و مهم سرمایه‌گذاری در دست پیگیری است که ایجاد شهرک خودرویی، پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی شهر، ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح در میدان خرمشهر و ایجاد مرکز کنترل ترافیک و شهربازی بجنورد از جمله آن است.

موسوی گفت : طرح گلدسیتی از طرح‌های مهم در دست پیگیری است که توان اقتصادی شهر را ارتقا می‌دهد، این مجتمع تجاری با سرمایه گذار داخلی اجرا می‌شود که پارکینگ آن در کوچه عکاسی پارس به صورت طبقاتی ساخته خواهد شد.

او گفت : شهرک خودرویی نیاز بجنورد است، سرمایه گذار افغانستانی کاملا توانمند بود و تجربه خوبی در مشهد برای اجرای طرح‌ها دارد که البته ورود این سرمایه گذار در این زمنیه مخالفانی در شورا داشت.

افزایش سرانه فضای سبز بجنورد به ۱۳ متر مربع

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد ارتقای سرانه سبز در شهر بجنورد را از دستاورد‌ها عنوان کرد و افزود: سرانه فضای سبز بجنورد در این دوره از شورای اسلامی شهر از چهار مترمربع به ۱۳ متر مربع افزایش یافت.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد