Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:18:43 GMT

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به مددجویان بهزیستی یزد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۹۹۶

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به مددجویان بهزیستی یزد

ایسنا/یزد مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: برآورد اولیه از خسارت‌های سیل به خانه‌های مددجویان کل استان به ۳۰۰ میلیارد ریال می‌رسد که باید اعتبارات آن از محل استانداری و اعتبارات ملی تأمین شود.

«رضا ابهت» به همراه رئیس بهزیستی ابرکوه و بخشدار بخش مرکزی این شهرستان، روز گذشته از مناطق سیل‌زده شهرستان ابرکوه از جمله روستای هروک بازدید و در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: تعدادی از منازل مددجویان در کل استان به ویژه در شهرستان‌های یزد، ابرکوه، خاتم و بافق به میزان ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بر اثر حجم سنگین سیلاب‌ها، تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از مددجویان به واسطه از بین رفتن اسباب و وسایل زندگی متضرر شده‌اند، تصریح کرد: تعداد خانواده‌هایی که خانه‌هایشان دچار آب‌گرفتگی و تخریب شده است، به ۲۰۰ خانوار در استان می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان با تأکید بر این که تلاش می‌کنیم به بهترین شکل، خسارت وارده به مددجویان را جبران کنیم، ادامه داد: درصورتی‌ که بتوانیم از توان محلی، معتمدان، هیئت‌های مذهبی، صاحبان صنایع، افراد صاحب نفوذ و معدن کاران نیز بهره‌مند شویم، در اسرع وقت شاهد بهبود وضعیت مددجویان خواهیم بود.

ابهت در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه دو خانوار تحت پوشش بهزیستی به شدت دچار آسیب شده و خانه‌هایشان قریب به ۱۰۰ درصد تخریب شده و چند خانواده نیز خسارت‌های کمتری دیده‌اند که در همین راستا ساماندهی اولیه صورت گرفته و در حال حاضر بسته‌های معیشتی به دست آنان می‌رسد تا در اولین فرصت با جذب اعتبارات، آنان را به زندگی عادی بازگردانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه سازمان بهزیستی استانی اجتماعی سیل یزد سیل تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله