Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که شک و تردیدها پیرامون کشته شدن رهبر القاعده در افغانستان افزایش یافته، سخنگوی کاخ سفید سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده هیچ تاییدیه‌ای از تجزیه و تحلیل DNA درباره کشته شدن ایمن الظواهری در کابل ندارد، اما هویت وی را از طریق منابع دیگر تایید کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از العربیه، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی ان ان، با اشاره به آنالیز DNA فرد کشته شده در حمله شنبه شب آمریکا به منطقه شیرپور در کابل افغانستان، گفت: ما تاییدی از طریق تجزیه و تحلیل DNA نداریم و نیازی به این مدرک نداریم چون از طرق مختلف آن را تایید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تاییدیه مشاهده و همچنین تاییدیه از منابع دیگر داریم.

کربی همچنین گفت که القاعده هنوز حضور کمرنگی در افغانستان دارد.

این اظهارات کربی در حالی ایراد شده که عبدالنافی تکور، سخنگوی وزارت کشور طالبان سه شنبه درباره حمله آمریکا گفت: «در این حمله خانه‌ای در محله شیرپور هدف یک راکت قرار گرفت. اما از آنجا که این خانه خالی بود، کسی کشته نشد.»

فهیم شاه یک شهروند ۶۶ ساله نیز که در کابل زندگی می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفت: "فکر نمی‌کنم این حقیقت باشد. این فقط یک کمپین تبلیغاتی است."

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه در سخنرانی تلویزیون از کشته شدن ایمن الظواهری، یکی از برجسته‌ترین تروریست‌های تحت تعقیب‌ در جهان خبر داد.

فهیم شاه به خبرگزاری فرانسه گفت: " من فکر نمی‌کنم او در اینجا کشته شده باشد."

عبدالکبیر، یکی دیگر از ساکنان پایتخت افغانستان، گفت اندکی پس از ساعت ۶:۱۵ صبح روز یکشنبه صدای انفجار را شنیده است اما برای اثبات ادعاهای مربوط به قتل الظواهری، که او به صحت آن شک دارد، شواهدی را درخواست کرد.

او گفت: "این امکان وجود دارد که آنها شخص دیگری را کشته‌اند و او را رهبر القاعده اعلام کرده‌اند. مکان‌های دیگری نیز وجود دارد. الظواهری ممکن است در پاکستان یا حتی عراق در آنجا مخفی شده باشد."

محمد بلال دانشجوی افغان نیز به نوبه خود این فرضیه را که رهبر القاعده در کابل مستقر شده است رد کرد. او گفت: این یک گروه تروریستی است و فکر نمی‌کنم رهبرشان را به افغانستان بفرستند.

بر اساس گزارش آمریکا، ایمن الظواهری در یک خانه سه طبقه در محله مرفه شیرپور در مرکز پایتخت افغانستان زندگی می کرد و در حالی که در بالکن خود بود کشته شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کشتن الظواهری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشتن الظواهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند