Web Analytics Made Easy - Statcounter

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: به دنبال پژوهشی هستیم که منجر به قانونی شود تا قابلیت اجرا داشته باشد و با توجه به زیرساخت‌های و ظرفیت‌های اجرایی تدوین شده باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خزعلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد محوری دولت در استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی در اداره کشور اظهار کرد: در دولت سیزدهم یکی از مواردی که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده پرهیز از اقدامات موازی و بی‌ثمر و استفاده از یافته‌های پژوهشی انباشته و پراکنده در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور به منظور جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در همین خصوص در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش کرده‌ایم با ارتباط‌گیری با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی، از پژوهش‌هایی که در مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده صورت گرفته استفاده کنیم و در این زمینه در قالب امضای تفاهمنامه این رویه را گسترش داده‌ایم و سعی کرده‌ایم از این مسیر برای امور زنان و خانواده برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تاکید ما بر پژوهش‌های کاربردی است که قابلیت تبدیل به قانون و اجرایی شدن داشته باشد، تصریح کرد: در این راستا یکی از مراکزی که می‌تواند معاونت امور زنان و خانواده را در مسیر برنامه‌ریزی و تنطیم لوایح موثر در حوزه زنان و خانواده یاری کند، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی است که هم نگاهی ارزشی و اسلامی به مسائل دارد و هم یکی از بهترین و معتبر‌ترین منابع پژوهشی کشور است.

خزعلی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر پرهیز از مصوبات غیر قابل اجرا، گفت: بعضی از قوانین ممکن است به دلیل تعلل، بی انگیزگی یا ترک فعل مدیران اجرا نشده باشد؛ اما گاهی بعضی از قوانین با نگاهی اجرایی تدوین نشده و در نگارش آن زیرساخت‌های لازم برای اجرا پیش‌بینی نشده است بنابراین ضروری است قوانین به صورت عملیاتی و قابل اجرا تدوین شود و برای به نتیجه رسیدن آن پیگیری، نظارت و ارزیابی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژوهش تفاهم نامه لوایح امور زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حسین منافی در مراسم تجلیل از اساتید اهل‌سنت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسئله تقوا برای طلاب از همه چیز ضروری‌تر است و آنها باید به تهذیب نفس توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آموزشی حوزه، حجره‌محور است برای همین اخلاق، منش و رفتار استاد بر روی طلبه‌ها تاثیر فراوانی دارد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید علم به مقام حقیقی قرآن بدون طهارت نفس امکان‌پذیر نیست و با وجود اینکه مقام حقیقی طهارت نزد اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ع) است، اگر تقوا و طهارت نفسی وجود نداشته باشد این علم بلای خانمان‌سوزی است که امروز در آمریکا و اروپا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم و تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی امروز مردم را با آن قتل‌عام می‌کند حاصل علم است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته در بحث آموزش و پژوهش سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که مبلغ یک میلیارد و 600 هزار تومان آن صرف بسته ارزاق طلاب و اساتید شد.

حجت الاسلام منافی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه مرجع تفسیر علوم قرآنی در مرکز تحصصی راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت‌های امسال معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی، توانمندسازی طلاب و اساتید است که براین اساس، کارگاه روش تدریس جدید دو روزه در مهاباد برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی