Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:45:01 GMT

قوانین باید با نگاه اجرایی تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۷۶۴۲

قوانین باید با نگاه اجرایی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد محوری دولت در استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی در اداره کشور اظهار کرد: در دولت سیزدهم یکی از مواردی که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده پرهیز از اقدامات موازی و بی‌ثمر و استفاده از یافته‌های پژوهشی انباشته و پراکنده در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور به منظور جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین خصوص در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش کرده‌ایم با ارتباط‌گیری با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی، از پژوهش‌هایی که در مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده صورت گرفته استفاده کنیم و در این زمینه در قالب امضای تفاهمنامه این رویه را گسترش داده‌ایم و سعی کرده‌ایم از این مسیر برای امور زنان و خانواده برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تاکید ما بر پژوهش‌های کاربردی است که قابلیت تبدیل به قانون و اجرایی شدن داشته باشد، تصریح کرد: در این راستا یکی از مراکزی که می‌تواند معاونت امور زنان و خانواده را در مسیر برنامه‌ریزی و تنطیم لوایح مؤثر در حوزه زنان و خانواده یاری کند، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی است که هم نگاهی ارزشی و اسلامی به مسائل دارد و هم یکی از بهترین و معتبر ترین منابع پژوهشی کشور است.

خزعلی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر پرهیز از مصوبات غیر قابل اجرا، گفت: بعضی از قوانین ممکن است به دلیل تعلل، بی انگیزگی یا ترک فعل مدیران اجرا نشده باشد؛ اما گاهی بعضی از قوانین با نگاهی اجرایی تدوین نشده و در نگارش آن زیرساخت‌های لازم برای اجرا پیش‌بینی نشده است، بنابراین ضروری است قوانین به صورت عملیاتی و قابل اجرا تدوین شود و برای به نتیجه رسیدن آن پیگیری، نظارت و ارزیابی صورت گیرد.

کد خبر 5554645

منبع: مهر

کلیدواژه: انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری پژوهش های کاربردی شهرداری تهران شورای شهر تهران محرم 1401 سیلاب شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سیل امامزاده داوود سازمان هواشناسی ماه محرم کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور آلودگی هوا مهدی چمران امور زنان و خانواده رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم