Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@22:55:50 GMT

صدور مجوزهای کسب‌وکار در لرستان تسهیل شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۹۲۱۶

صدور مجوزهای کسب‌وکار در لرستان تسهیل شود

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان به لزوم تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در این استان تأکید کرد و گفت: وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور این مجوزها ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، الهام شادابفر صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان از الکترونیکی‌کردن صدور مجوزهای کسب‌وکار خبر داد و اظهار داشت: مراجع صدور مجوزهای کسب‌وکار برای تسهیل سرمایه‌گذاری موظف هستند که شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب‌وکار را ساده‌سازی کنند تا متقاضی بتواند در صورت ارائه کامل مدارک مصرح در درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavez.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی لرستان جهت تسریع در کار لازم است ترتیبی اتخاذ بدهند که متقاضیان درخواست‌های خود را از طریق سامانه mojavez.ir ثبت کنند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان عنوان کرد: سقف زمانی برای صدور مجوز توسط هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین و اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخذ مدارک کاغذی از متقاضیان ممنوع است، بیان کرد: دریافت مدارک و صدور مجوز باید به‌صورت کاملاً الکترونیکی و غیرحضوری باشد.

شادابفر با تأکید بر این‌که اخذ استعلام‌ها از سایر دستگاه‌ها به عهده دستگاه اصلی صادرکننده مجوز است، گفت: دستگاه صادرکننده مجوز باید مدارک لازم برای اخذ هر استعلام مانند دیگر مدارک لازم را در درگاه تخصصی خود از متقاضی دریافت و مجوز را در زمان معین صادر کند.

وی تصریح کرد: وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز که خارج از چارچوب این قانون باشد به دلایلی از قبیل اشباع بازار، محدودیت ظرفیت و حدود صنفی یا بر اساس تعداد و یا فاصله جغرافیایی دارندگان و یا متقاضیان آن مجوز ممنوع است.

عزم دولت برای حذف برگزاری سلیقه‌ای آزمون از شرایط صدور مجوز کسب و کار«وزارت صمت» کسب و کارهای دانش بنیان را توسعه دهد/از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال استفاده نشدهجرم و تخلف برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در صدور مجوزهای کسب و کار

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: در صورت محدودیت منابع طبیعی یا محیط زیستی، وضع محدودیت جدید به تشخیص نهادهای ذی‌ربط، منوط به تأیید هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار و با تصویب هیئت وزیران مجاز بوده و تا قبل از تصویب هیئت وزیران اعمال محدودیت‌های جدید نیز ممنوع است.

انتهای پیام/645/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صدور مجوزهای کسب وکار صدور مجوزهای کسب اقتصادی و دارایی صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدمحمد اعتماد اعجازی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تابه امروز موفق به اخذ مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز به صورت غیر حضوری و رایگان و دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.
فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل تا به امروز ۲۱/۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.
اعتماد اعجازی گفت: با توجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارائه خدمات اداری به صاحبان کسب وکار‌هایی است که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوان آنها در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

دیگر خبرها

  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد