Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@00:07:17 GMT

آمریکا کشته‌شدن الظواهری را تاییدکرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۹۳۲۵

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی گفت کاخ سفید برای کشتن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در حمله پهپادی در کابل تأیید بصری دارد و نیازی به تأیید بیشتر نیست. ناطقان: «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی گفت کاخ سفید برای کشتن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در حمله پهپادی در کابل تأیید بصری دارد و نیازی به تأیید بیشتر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کربی به «سی‌ان‌ان» گفت: ما تأیید دی‌‌ان‌ای نداریم و قرار نیست این تأیید را بگیرم، چرا که بر اساس منابع و روش‌های متعددی که اطلاعات را جمع‌آوری کرد‌یم، به آن نیازی نداریم.

وی افزود: حضور الظواهری در کابل نقض توافقنامه دوحه است و حمله به آنها (طالبان) نشان می‌دهد ما چقدر در مورد تمایل خود برای اینکه افغانستان بار دیگر هرگز به پناهگاه امن برای شروع حملات علیه ما تبدیل نشود، جدی هستیم و به آنها نشان می‌دهد که تا چه حد می‌توانیم این کار را بدون حضور نظامی در میدان انجام دهیم.

کربی در حالی تصریح کرده که واشنگتن نیازی به تأیید دی‌‌ان‌ای الظواهری ندارد که مرگ سرکرده القاعده در رسانه‌های داخلی آمریکا نیز با ابهاماتی روبه‌رو است.

«فاکس نیوز» با ایجاد پرسش‌هایی درباره این حمله نوشت چرا این حمله اکنون اتفاق افتاد؟ بدون هیچ رسانه غربی در افغانستان، مردم آمریکا چگونه می‌توانند مطمئن باشند که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است؟ آیا می‌توانیم تأیید کنیم ایالات متحده واقعاً الظواهری را به هلاکت رسانده و اینکه تلفات غیرنظامی نداشته است؟

نکته مهمی دیگری که درباره این حمله مورد توجه منابع آمریکایی قرار گرفته است، اینکه زمان این حمله، به طور عجیبی مصادف است با یک سال پس از فرار و خروج فاجعه بار بایدن از افغانستان و سه ماه قبل از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر! منبع: تسنیم برچسب ها: کاخ سفید ، دی ان ای ، الظواهری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاخ سفید دی ان ای الظواهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری گزارش دادند که شمار کشته‌های حمله موشکی به پایگاه کرم ابو سالم به ۴ نفر افزایش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چهارمین نظامی این رژیم در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی کرم ابو سالم کشته شده است.

بنابر اعلام منابع عبری در این حمله در کل ۴ نظامی اسرائیلی کشته شدند و ۱۲ نظامی هم مجروح هستند.

این در حالی است که برخی منابع عبری روز گذشته از افزایش شمار نظامیان کشته شده اسرائیلی در حمله راکتی قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم به پنج نفر هم خبر داده بودند.

در پی این رخداد منابع عبری از سانسور شدید اخبار تلفات نظامی صهیونیست ها در این حمله از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

کد خبر 6098196 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس