Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به در جریان بودن ۷۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان همدان از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای مرکز جامع سرطان در سفر رئیس‌جمهور و بهره‌برداری از این پروژه در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایران آنلاین، دکتر محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه فاز یک شیمی‌درمانی در مرکز جامع سرطان راه‌اندازی شده است، گفت: با اعتبار 2هزار و 500 میلیارد ریالی که در سفر رئیس‌جمهوری به تداوم روند احداث این پروژه اختصاص داده شد، مرکز رادیوتراپی در چند ماه آینده در مرکز جامع سرطان همدان افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رادیوتراپی مرکز جامع سرطان از پیشرفته‌ترین رادیوتراپی‌هاست که در چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و مشکلات بسیار زیادی را از دوش مردم بر می‌دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بخش‌های بستری، بدخیمی، سرطان، پیوند و سل‌درمانی در قالب فاز دو و سه بهره‌برداری می‌شود، گفت: سلول درمانی در مرکز جامع سرطان نیز در دو ماه آینده به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص دلایل توقف پروژه مرکز جامع سرطان نیز اظهار داشت: مدیریت جدید بعد از آغاز فعالیت با خانواده خیر بزرگوار مرحوم فرشچیان دیدار کرد و در این نشست مسائلی مرتبط با تورم و افزایش قیمت مصالح مطرح شد و ضمن اعلام آمادگی دانشگاه برای تزریق منابع، درخواست شد که کار آغاز شده توسط دانشگاه و بنیاد فرشچیان با همکاری هم تمام شود.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه با وجود برگزاری جلساتی با حضور استاندار همدان، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با هدف ادامه همکاری با خانواده مرحوم فرشچیان و تلاش برای پیشبرد کارها با یکدیگر این امر محقق نشد و به منظور جلوگیری از هدررفت زمان، مناقصه برای تأسیسات برگزار و اعتبار مورد نیاز در سفر رئیس‌جمهوری پیش‌بینی شد و با ابلاغ آن مناقصه ادامه پروژه به طور کلان انجام شده که سرانجام این پروژه در دولت سیزدهم بهره‌برداری خواهد شد.

افتتاح بیمارستان اکباتان گام بلند بعدی در تحقق پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  در مورد تکمیل مصوبات بهداشتی درمانی استان و شهرستان همدان و پروژه‌های در حال تکمیل اظهار داشت: هم‌اکنون بیمارستان اکباتان در مرحله محوطه‌سازی است و ۹۵ درصد کار انجام شده است و یک ماه آینده تکمیل تجهیزات به تدریج آغاز می‌شود و در حالت خوشبینانه پایان شهریورماه و در حالت بدبینانه در پاییز سال جاری افتتاحیه انجام می‌شود.

وی افتتاح بیمارستان ۱۵۰ تخت‌خوابی رزن را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و افزود: این بیمارستان جایگزین بیمارستان فعلی می‌شود.

این مسئول، همچنین از افتتاح بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی مجردی خبر داد و گفت: خوابگاه ۴۰۰ نفره ریحانه در پردیس دانشگاه امسال افتتاح می‌شود و بخشی از خوابگاه متاهلین نیز طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با یادآوری اینکه حدود ۷۰ پروژه در استان در دستورکار است، افزود: این موارد متناسب با درصد پیشرفت طی امسال تا سه سال آینده در دولت فعلی افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  با اشاره به در نظر گرفتن ردیف برای بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی افزود: بیمارستان یکهزار تختخوابی در مرحله تعیین زمین است و کار به محض تحویل زمین قابل کلنگ‌زنی است که امیدواریم بزودی تحقق یابد.

مشکلی در مورد تخت‌های بستری و دارو برای بیماران کرونایی وجود ندارد

این مسئول در خصوص شیوع مجدد بیماری گزارشی از وضعیت شهرستان‌های مختلف استان ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون رزن، درگزین و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، همدان و فامنین وضعیت نارنجی، بقیه شهرستان‌ها وضعیت زرد است و فقط شهرستان تویسرکان همچنان آبی باقی مانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کرونا بر اساس تغییرات در ویروس به سمت الگویی شبیه به آنفلوآنزا خواهد رفت، یادآور شد: آنفلوآنزا هر سال یک موج و هر ۱۰ سال نیز یک موج بزرگ دارد و به نظر می‌رسد کووید نیز وارد چنین فازی شده و ممکن است بر اساس نوع جهش قوی یا ضعیف شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی از نظر تخت‌های بستری و دارو برای بیماران کرونایی وجود ندارد، افزود: قابلیت سرایت سویه جدید کرونا زیاد است و شدت آن نسبت به ویروس دلتا ضعیف است اما چون فراوانی زیاد است، بنابراین موارد بستری سیر صعودی داشته و تخت‌های بیشتری در اختیار بیماران کرونا قرار گرفته است.

مجذوبی درخواست کرد که با توجه به ایام دهه محرم و انجام مراسم‌های مذهبی که برگزار می‌شود در فضاهای بسته از ماسک استفاده شود و موضوع واکسیناسیون به ویژه برای افراد بالای ۵۰ و۶۰ سال مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مرکز جامع سرطان بهره برداری ماه آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی

به گزارش خبرگزاری مهر، میترا قالیبافیان متخصص رادیوانکولوژی و مسئول فنی بخش رادیوانکولوژی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک، درباره اهمیت پرداختن به تومورهای شایع مغزی، افزود: طی سال‌های اخیر در بیمارستان محک کارگروه نوروانکولوژی بر درمان تومورهای مغزی متمرکز شده است. این کارگروه با جدیت هرچه تمام‌تر، برنامه‌های درمانی مؤثرتر و به‌روزتری را برای درمان تومورهای مغزی کودکان بر اساس علم مبتنی بر شواهد (evidence based medicine) و آموخته‌های توموربورد یا همایش‌های علمی، پیشنهاد می‌دهد. همچنین جلسات توموربورد بر خردِ جمعی و بررسی همه‌جانبه و هم‌زمان بیماری توسط گروه‌های مختلف درمانی متمرکز است و احتمال خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: تومورهای مغزی در کودکان به دلیل نوع تومور و درمان آن با تومورهای مغزی بزرگسالان متفاوت است و از این منظر هدف نخست کنگره نشان دادن تفاوت نوع تومورهای مغزی و درمان آن میان کودکان و بزرگسالان است.

هادی موسی‌خانی فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان، نیز با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد کودکان مبتلا به تومورهای مغزی کودکان در بیمارستان محک به صورت مستقیم درمان می‌شوند و بیماران دیگر نیز در ۴۱ مرکز درمانی در سراسر کشور تحت حمایت مؤسسه محک قرار دارند افزود: بر همین اساس کنگره با تمرکز بر رویکرد چند تخصصی در درمان تومورهای مغزی کودکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت پروفسور پروانه وثوق در حوزه انکولوژی کودکان در ایران بیان کرد: بسیاری از انکولوژیست‌ها در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاگرد پروفسور پروانه وثوق بودند و با توجه به نقش ایشان در درمان انکولوژی کودکان این کنگره با یادبود پروفسور پروانه وثوق برگزار می‌شود.

موسی خانی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان محک در پیگیری رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان در ایران پیشرو است افزود: گرچه در سایر مراکز درمانی به صورت غیرمستقیم رویکرد درمان چند تخصصی در انکولوژی کودکان دنبال می‌شود اما بیمارستان محک با برگزاری جلسات درمان چند تخصصی از سال ۱۴۰۱ تاکنون در این باره پیشگام است و امیدواریم که سایر مراکز درمانی نیز با الگوگیری از بیمارستان فوق تخصصی محک بتوانند رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان را به صورت مستقیم اجرا کنند.

کد خبر 6090555 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه / وای به حال دانشگاهی که بانوی اول عضو هیات جذب اساتیدش باشد
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی