Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ما کمک خواهیم کرد منطقه بیش از پیش گسترش پیدا کند و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم باید محور سرمایه‌گذاری مس و صندوق باشد.

دکتر علی رستمی شامگاه ۱۱ مردادماه در جلسه با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(علیه السلام) اظهار کرد:  بحث سرمایه‌گذاری قاعده خود را دارد و شما در این قاعده حرکت می‌کنید و برای ظرفیت‌سازی و آینده سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنید، سرمایه‌گذار هم از بین انتخاب‌های مختلف، تولید و آن هم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که خیلی از مناطق ویژه تعطیل و غیرفعال هستند و اینکه در این خطه ۱۰۰۰ اشتغال ایجاد شده و واحدهای تولیدی مستقر هستند، نشان می‌دهد کار جهادی و بزرگی انجام دادید، ادامه داد:  مجموعه مس هم باید کمک کند و شما هم باید متقابلا اندیشه‌های سرمایه‌گذاری را به همکاران ما در مس منتقل کنید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: ما در منطقه رفسنجان، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را داریم که مدیران آن همه درگیر بحث بهره‌برداری هستند و شاید کمتر فرصت پیدا می‌کنند که به امر مهم سرمایه‌گذاری بپردازند که ضرورت دارد شما با این مجموعه ارتباط بیشتری بگیرید و بتوانید سرمایه‌گذاری صنعت مس را در منطقه ویژه اقتصادی توسعه دهید.

وی از اجرای دو طرح نیروگاه خورشیدی در رفسنجان توسط شرکت مس یاد کرد که یکی از آن‌ها در منطقه ویژه است چون هم پست داخل منطقه هست، هم معافیت‌ها را داراست و هم امنیت دارد، افزود: زنجیره توسعه باید کامل شود که یکی از آنها کارخانه آهک است و ما باید آهک پروژه‌های توسعه را تأمین کنیم. تعمیر ماشین‌آلات معدنی و تعمیر قطعات و واردات مبحث بعدی است که می‌تواند در این منطقه دنبال شود و کارخانه شیمیایی هم کار خوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد: ما کمک خواهیم کرد منطقه بیش از پیش گسترش پیدا کند و شما هم باید لیدر سرمایه‌گذاری مس و صندوق باشید. بازار مس در حوزه معدن مس و صنایع پایین‌دستی مس را بررسی کنید و ما کمک می‌کنیم پیشنهادات مطرح شده را پشتیبانی کنیم.

وی درباره تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه رفسنجان هم گفت: توافق اولیه صورت گرفته که آب درآلو از منطقه ویژه تا کبوترخان و از کبوترخان به سمت بردسیر و درآلو منتقل شود که آب منطقه ویژه هم در مسیر تأمین خواهد شد.

وی یادآور شد: پروژه فاضلاب رفسنجان را هم شرکت مس انجام می‌دهد که پساب شهری را در صنعت مس استفاده کنیم و اگر منطقه ویژه مصارفی داشته باشد می‌توانیم به آن تخصیص دهیم.

رستمی در پایان متذکر شد: این ظرفیت در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان وجود دارد که قطب اقتصادی استان کرمان شود.

روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز در این نشست ضمن اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه اظهار کرد: در حال تقویت زیرساخت‌ها هستیم و در این راستا به حمایت شرکت مس نیاز داریم.

وی عنوان کرد: در بحث ماشین‌آلات معدنی؛ واردات، مونتاژ، تعمیر و قطعه‌سازی متقاضی زیادی داریم که با توجه به ظرفیتی که در حال ایجاد است، شهرک معدنی در منطقه ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با ذکر این مطلب که منطقه ویژه متعلق به مس است و توقع داریم در بحث زیرساخت‌ها و بودجه‌های عمرانی به منطقه کمک کند، افزود: شرکت مس نگاه ویژه و جدی به این مجموعه داشته باشد چراکه منطقه ویژه اقتصادی بهترین و مهم‌ترین نقطه برای صنایع پایین‌دستی مس است.

بهرام‌شاهی در ادامه خواستار تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شرکت ملی صنایع مس ایران منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان منطقه ویژه سرمایه گذاری شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود