Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@04:19:55 GMT

تولید قوی‌ترین داروی ضدقارچ دنیا در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۰۱۵۹

تولید قوی‌ترین داروی ضدقارچ دنیا در مشهد

ساخت و تولید قوی‌ترین داروی ضد قارچ دنیا توسط عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خبر مسرت‌بخشی است که نشان از توان بالای علمی و دانش داروسازی محققان کشور دارد.

به گزارش ایران آنلاین، مدیر گروه کنترل دارو دانشکده داروسازی شهید دیالمه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با استفاده از این دارو، مقاوم‌ترین قارچ‌های پوستی ظرف ۲ تا سه روز از سطح پوست محو می‌شوند، تصریح کرد: این دارو با نام تجاری "فونجیزون" در درمان سریع پوست نجات غریق‌هایی که برای مدت زیادی در معرض رطوبت زیاد فضای استخرهای سر پوشیده قرار دارند موفق بوده و مجوز و پروانه تولید را دریافت کرده و از آخر مردادماه امسال تولید رسمی اش با ظرفیت ۱۰ هزار واحد در ماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر امید رجبی ادامه داد: داروی دیگری که شرکت سازنده داروی فونجیزون تولید کرده داروی "اُزوپِد" است که به‌صورت اسپری برای از بین بردن شپش زنده تولید شده است و حتی تخم شپش تولیده شده و جنین داخل تخم را در همان ابتدا از بین می‌برد و اجازه رشد و آسیب‌رسانی به پوست و مو را نمی‌دهد و این محصول هم که مجوز و پروانه تولیدش دریافت شده از آخر مرداد با ظرفیت سه هزار واحد در ماه تولید می‌شود.
مدیر گروه کنترل دارو دانشکده داروسازی شهید دیالمه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه داروی ازوپد برای درمان زخم‌های جراحی نیز کاربرد دارد، تصریح کرد: این دارو، پس از باز کردن نخستین پانسمان استفاده می‌شود و کاربرد آن در ترمیم سریع زخم با افزایش فشار اکسیژن بافتی و ممانعت از رشد میکرواورگانیسم‌ها و از بین بردن عفونت‌های زخم، موفقیت‌آمیز بوده و در درمان زخم های بعد از اعمال جراحی و زخم بستر و زخم‌های ناشی از دیابت نیز استفاده می‌شود که تأثیر بسیار خوبی داشته است.
رجبی افزود: تاکنون مشتری‌هایی از عراق و تاجیکستان درخواست خود را برای دریافت این داروها تحویل داده‌اند و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید ماهانه این محصولات به موضوع صادرات اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این فرآورده‌ها تا سه سال ماندگاری دارد و نگرانی بابت اقلام باقی مانده در انبار نداریم، ضمن اینکه با توجه به نیازی که در جامعه است میزان ماندگاری در انباها زیاد نیست.
این محقق ادامه داد: ۲ داروی فونجیزون و ازوپد نتیجه تحقیقاتی است که از سال ۸۴ در زمینه ازون و ارتباط مستقیم آن با بهداشت آغاز شده که خروجی آن تولید این محصولات بوده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید