Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرماهان معصومی، رتبه ششم کنکور سراسری رشته ریاضی ۱۴۰۱ که فارغ التحصیل دبیرستان استعدادهای درخشان شهید اژه‌ای یک از اصفهان است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مطالعه جدی برای آزمون کنکور را از اواخر مرداد ۱۴۰۰ شروع کردم و برنامه روزانه‌ام همیشه ثابت نبود، اما برنامه‌ای که در اکثر روزها اجرا می‌شد، این‌گونه بود که قبل از عید روزانه ۱۱ الی ۱۲ ساعت مطالعه می‌کردم؛ بعد از عید این مقدار را به ۱۴ ساعت رساندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در طول مدتی که درس می‌خواندم، همیشه در خانه بودم و به هیچ پانسیون و یا کتابخانه‌ای مراجعه نکردم، اهمیت مطالعه در خانه به آن بر می‌گردد که آرامش لازم برای مطالعه در ساعات طولانی، فقط در خانه وجود دارد و برقراری این آرامش قاعدتا توسط پدر و مادر اتفاق می‌افتد که از آنان، بابت زحماتی که در این سال برای من کشیدند، تشکر می‌کنم.

معصومی با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که در موفقیت من تأثیر داشت، «شانس» بود، عنوان کرد: شاید این سؤال ذهن شما را مشغول کند که چگونه می‌تواند چیزی مثل «شانس»، مهم‌ترین عامل موفقیت در کنکور باشد؛ منظور من از شانس این است که ممکن است در روز کنکور، برای شما هزاران اتفاق رخ‌ بدهد و یا شرایطی پیش بیاید که دانش‌آموز نتواند بهترین عملکرد خود را داشته‌باشد، این اتفاقات و شرایط در کنترل دانش‌آموز نیستند اما برای من در روز کنکور، شرایط مهیا بود و اتفاق ناخوشایندی هم رخ نداد، اما ممکن است با تعریف من از «شانس»، افراد دیگری وجود داشته باشند که در روز کنکور، «شانس»، یار آن‌ها نبوده‌ باشد.

رتبه شش کنکور ریاضی پیرامون اهمیت داشتن برنامه‌ریزی درسی، یادآور شد: در ابتدا نمی‌دانستم وارد چه مسیری می‌شوم اما درس‌خواندن را شروع کردم و به صورت جسته و گریخته، از منابع مختلف به مطالعه پرداختم و نهایتا بعد از گذشت چند هفته، با شناسایی ضعف‌ها و قوت‌هایم، بهترین روش را برای طی کردن مسیر کنکور، پیدا کردم و توانستم برنامۀ درسی خوبی را برای خودم تدوین کنم.

معصومی ادامه داد: در کلاس‌های اضافه شرکت نمی‌کردم و همین‌طور که قبلا گفتم، مشاور تحصیلی هم نداشتم اما برای دروس عمومی و تخصصی از کتاب‌های اضافه استفاده می‌کردم.

وی در خصوص رشتۀ تحصیلی انتخابی در دانشگاه، اضافه کرد: به احتمال زیاد، رشتۀ مهندسی کامپیوتر را برای ادامۀ فرایند تحصیل خود انتخاب می‌کنم؛ شرایط برای کسی که قصد دارد در کنکورهای بعدی شرکت کند، پیچیده شده‌است اما دانش‌آموزان می‌توانند بدون در نظر گرفتن حواشی کنکور و با تمرکز روی درس‌های تخصصی، فعالیت درسی خود را پیش‌ببرند.

معصومی ضمن بیان اینکه هر کس باید بر اساس شخصیت و توانمندی خود، برنامۀ مناسب خود را داشته‌باشد، گفت: این‌گونه نیست که یک برنامه برای همه دانش‌آموزان کارساز باشد، شاید افرادی نتوانند برای خود برنامۀ تحصیلی درستی تدوین کنند، برای این افراد، مشاوران و دیگر افرادی که در حوزۀ برنامه‌ریزی درسی سررشته دارند، مفید هستند؛ دانش‌آموز باید خودشناسی داشته‌باشد تا بفهمد با طی چه مسیری به بیش‌ترین بازدهی می‌رسد. 

رتبۀ ششم کنکور سراسری در رشته ریاضی ضمن اذعان به اینکه در سال کنکور، فعالیت‌های فوق برنامه و غیر درسی را کنار گذاشتم، در پایان تصریح کرد: قبل از این سال، با توجه به علاقۀ بسیاری که به ادبیات داشتم، شعر و رمان می‌خواندم و در حوزۀ موسیقی نیز فعالیت می‌کردم؛ در ده ماه منتهی به کنکور، فقط درس می‌خواندم و فعالیتی مازاد بر مطالعۀ درسی، انجام نمی‌دادم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: کنکور سراسری رشته ریاضی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای آذربایجان غربی به تشریح تمهیدات در نظر گرفته برای برگزاری کنکور سراسری در استان پرداخت و گفت: همزمان با سراسر کشور نخستین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی،  برگزار می‌شود.

سجاد چهرگانی با  بیان اینکه در این آزمون سراسری شصت درصد از شرکت کنندگان از خانم ها هستند افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پرن دارند.

وی گفت: داوطلبانی که تمایل دارند به صورت دانشجو معلم پذیرفته شوند، می‌توانند در این مرحله از کنکور شرکت کنند.

چهرگانی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری، تصریح کرد: مرحله اول کنکور سراسری در ۱۶ شهرستان استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از آزمون اندیشیده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: آغاز فرآیند کنکور سراسری ساعت ۸ صبح است و به داوطلبان توصیه می‌شود که نیم ساعت قبل از آغاز فرایند کنکور در محل حضور داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان