Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت : عالیه میرزایی رتبه ۷ کنکور تجربی متولد سال ۱۳۸۲ در شهرستان شهربابک از توابع استان کرمان است، وی در مدرسه فرزانگان درس خوانده است و امسال اولین سالی بود که در رقابت کنکور شرکت کرد.

این رتبه برتر کنکور به خبرنگار فارس که از وی پرسید روزانه چقدر درس می‌خواندی، گفت: ساعت‌های درس خواندنم متفاوت بود، سال دهم بین 6 تا 10 ساعت در روز درس می‌خواندم که در سال یازدهم به 12 ساعت در روز رسید و سال دوازدهم هم 14 ساعت در روز درس خواندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی درباره نحوه استفاده از کلاس‌های فوق برنامه کنکور تصریح کرد: سال دهم و یازدهم در موسسه کنکور و کلاس غیردرسی شرکت نکردم و در سال دوازدهم  از یک کلاس زیست حضوری بهره بردم و چند ماه هم جمع‌بندی دروس را به‌صورت آنلاین داشتم.

از آنجا که میرزایی نیز مانند سایر کنکوری‌های این دو، سه اخیر درگیر مسائل مربوط به شیوع کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس شده است در این باره اظهار داشت: به علت شیوع کرونا کلاس درس ما تعطیل شد و همه چیز مجازی بود و فکر می‌کنم کرونا سکوی پرتابی برای من بود زیرا وقت آزاد بیشتری داشتیم و دیگر قرار نبود، شش تا هشت ساعت در مدرسه باشیم و کلاس‌های آنلاین هم وقت زیادی از ما نمی‌گرفت و من از همین وقت استفاده کردم و موجب پیشرفتم شد.

میرزایی دارای خانواده پنج نفری است، دو خواهر دارد و پدر و مادرش فرهنگی هستند، وی نقش خانواده خود در موفقیتش را مهم خواند و بیان داشت: از آنجا که خواهر بزرگترم دو سال قبل کنکور داشت و خانواده من از همان موقع در مسیر کنکور بودند، بنابراین چالشی با خانواده نداشتم.

وی با اشاره به اینکه این را می‌دانستم حتما رتبه خوبی در کنکور به‌دست می‌آورم اما فکر نمی‌کردم رتبه‌ام تک‌رقمی شود، خاطرنشان کرد: قصد دارم درسم را در تهران ادامه دهم اما هنوز برای انتخاب رشته پزشکی یا دندان‌پزشکی تردید دارم.

میرزایی از اخبار ضد و نقیضی که درباره کنکور سال آینده به‌گوش می‌رسد هم سخن به‌میان آورد و اضافه کرد: کنکور 1402 شرایط خیلی متفاوت با کنکور امسال و قبل از آن دارد و هر روز حواشی کنکور بیشتر می‌شود، اما به بچه‌هایی که کنکور دارند، پیشنهاد می‌کنم، خودشان را درگیر این حواشی نکنند و تمرکزشان روی درس باشد و خود را با شرایط تطبیق دهند.

اما با توجه به اینکه میرزایی تصور نمی‌کرد، رتبه تک‌رقمی کنکور را کسب کند، ماجرای اطلاع از برتر شدن وی در آزمون سراسری نیز جالب و شنیدنی است، وی بیان داشت: تلویزیون را روشن کردم تا ببینم آیا شبکه خبر اعلام می‌کند، چه زمانی نتایج کنکور اعلام می‌شود که همان لحظه رئیس سازمان سنجش در حال اعلام نام رتبه‌های تک‌رقمی بود، با خودم گفتم نام 10 نفر برتر را که بخواند، بعد می‌گوید که شب نتایج کنکور می‌آید یا نه، ناگهان نام مرا هم اعلام کرد، مامان و خواهر کوچکم هم درخانه بودند، همه هیجان‌زده شدیم و تا یکی و دو ساعت هیجان داشتیم.

میرزایی تصریح کرد: شهربابک، شهر کوچکی‌ست و موسسه و کلاس‌های کنکور عجیب و غریبی ندارد، اما حالا که همه چیز به شکل آنلاین و در دسترس است، بنابراین کمبود امکانات به‌چشم نمی‌آید.

وی همچنین مهمترین عامل در موفقیت را تلاش آدم‌ها برشمرد و ادامه داد: اگر نقش مشاور، معلم و خانواده را کنار بگذاری، اولین چیزی که مهم است، تلاش فرد است زیرا اگر فردی، بهترین امکانات را هم داشته باشد، اما تلاش نکند به موفقیت نمی‌رسد و من از تلاش و همراهی پدر و مادر و خواهرانم برای کسب این موفقیت قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: علیه میرزایی کنکور1402

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: با حضور ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داوود قرونه در جمع خبرنگاران گفت: امروز به عنوان پرجمعیت‌ترین روز کنکور سراسری، 25 هزار و 262 زن و 12 هزار و 954 مرد در رشته تجربی و در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی، با هم رقابت کردند.

وی افزود: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در عصر همین روز برگزار شد و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم از صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده است. 

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: 91 هزار و 326 نفر از داوطلبان کنکور سراسری از خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در نوبت نخست این آزمون با هم رقابت می‌کنند.  

قروته خاطرنشان کرد: با حضور 38 هزار و 216 نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403 از صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش تسنیم، نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 هم روز‌های هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت هفت هزار و ۶۰۹ داوطلب قمی در کنکور علوم تجربی
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • واسه نونه... واسه نونه!