Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@04:17:00 GMT

جلسه دبیر با کادر فنی تیم‌ های ملی کشتی​​​​​​​

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۰۴۸۲

علیرضا دبیر گفت: محمد بنا فقط افتخار کشتی فرنگی نیست بلکه افتخار کشتی ایران است

نشست مشترک رئیس فدراسیون کشتی با اعضای کادر فنی تیم‌های ملی برگزار شد.

به گزارش طرفداری و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، کمتر از 40 روز مانده به رقابت های جهانی صربستان، جلسه علیرضا دبیر و اعضای کادرهای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا دبیر ابتدا ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت و در ادامه اظهار داشت:

فاصله کمی تا اعزام رقابت های جهانی صربستان مانده است و به دنبال این هستیم که این جلسات هفته ای یا 10 روز یکبار ادامه داشته باشد. این جلسات به منظور حل مشکلات احتمالی برگزار می شود.

دبیر افزود:

مواردی همچون، اعزام، تغذیه، اسکان، امکانات و هر چیزی که فکر می کنید می توانیم آن را پیگیری کنم، به بنده انتقال دهید تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه تصریح کرد:

دوستان ما باید ثابت کنیم که به حق، ورزش اول ایران هستیم و آقایی خود را به دنیا اعلام کنیم. البته این کار با همدلی به وجود می آید و اینکه ما آزاد و فرنگی هستم را کنار بگذاریم، چراکه همه ما یکی هستیم و آن کشتی جمهوری اسلامی ایران و باید قدردان باشیم که کشتی می‌تواند در 20 وزن در رقابت های جهانی و 12 وزن در رقابت‌های المپیک شانس مدال داشته باشد.

دبیر تصریح کرد:

به دنبال این نباشیم که خود را مطرح کنیم و کار باید برای خدا باشد تا برکت کند و اگر روزی به دنبال این باشیم که خودی نشان دهیم، موفق نخواهیم شد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت:

من در فدراسیون کشتی 2 بزرگتر از خود دارم یکی محمد بنا و یکی محسن کاوه که رابطه ما مانند برادر بزرگ با برادر کوچک است و نظر این دو نفر برای من خیلی قابل احترام است.

دبیر افزود:

پس از این دو بزرگ، حمید سوریان و پژمان درستکار هستند که آنها نیز برای من قابل احترام و عزیز هستند و این 4 نفر در کنار من هستند و من در همه کارها از آن ها مشورت می گیرم.

وی تصریح کرد:

علی محمدی نیز بعنوان یک برادر کمک می کند و من قدردان زحمات این عزیزان هستم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه همانطور که گفتم کشتی آزاد و فرنگی را نباید از هم جدا بدانیم، گفت:

محمد بنا فقط افتخار کشتی فرنگی نیست بلکه افتخار کشتی ایران است، همانطور که جهان پهلوان تختی، حمید سوریان، عباس جدیدی، علیرضا حیدری، امید نوروزی، قاسم رضایی، برادران خادم، حسن یزدانی و برادران گرایی افتخار کشتی ایران هستند، این تفکر بسیار غلطی است که کشتی آزاد و فرنگی را با هم جدا بدانیم و تا روزی که بنده در فدراسیون هستم، کشتی یکی است. بنده نیز هرکاری که بتوانم برای کشتی انجام می دهم.

وی افزود:

از همه شما می خواهم که پشت هم باشید و در کارها هم با هم مشورت کنید و هم کمک. اگر اتفاقی هم که افتاد به یکدیگر انتقال دهید تا مشکل حل شود و دوست دارم که رفاقت جای رقابت را بگیرد، چرا که ما در اینجا رقیبب نیستیم بلکه همه یکی هستیم.

دبیر گفت:

من ایستاده‌ام که جلوی هرگونه استرس و مشکلی را بگیرم تا شما بتوانید در آسایش و آرامش تمرین کنید و انتظار دارم که شما نیز تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار ببندید.

دبیر با تشکر از زحمات محمد بنا و پژمان درستکار گفت:

واقعا ممنون این دو عزیز هستم که هیچ چیز برای خود نخواستند و هرچه خواستند برای مربیان و کشتی گیران بوده و من نیز وظیفه دارم که درخواست های آن ها را برآورده کنم.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای مطرح کشتی در دنیا دنیا امروز با آنالیز به موفقیت رسیده اند گفت:

یک اتاق آنالیز حرفه‌ای در  خانه کشتی شهید هادی آماده شده است و الان وقت دیدن فیلم و آنالیز کردن است و کار را به شب مسابقه نیندازید.

رئیس فدراسیون کشتی افزود:

اکثر کشتی‌گیران دوست ندارند که کشتی‌هایی که در آن باخته اند را ببنند، اما از آن ها بخواهید که فیلم کشتی را ببنید تا بتوانند نقاط ضعف را کاهش و نقاط قوت را افزایش دهند و این موضوع در نتیجه گیری بسیار مهم است.

دبیر بحث دور کردن کشتی گیران از استرس را بسیار مهم دانست و گفت:

بعد از تمرین کشتی گیران را به حال خود رها نکنید تا سریع به اتاق های خود بروند و وقت خود را صرف فضای مجازی کنند. کشتی گیر باید سختی و فشار تمرینات و استرس وارده را یکجا خالی کند، ما فضای سبز مناسب، استخر و بازی های سالم را کمپ تیم های ملی فراهم کرده ایم و از کشتی گیران بخواهید که چند ساعت از وقت خود را برای آن بگذارند، ضمن اینکه فضا را طوری فراهم کنید که برای صرف غذا یا میان وعده با هم باشند تا کمی از استرس ها و فشارهای روحی و روانی فاصله بگیرند.

در ادامه حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت:

یک موضوعی که من در مسابقات جهانی نروژ و رقابت های جهانی نوجوانان در ایتالیا شاهد آن بودم، پیشرفت پر سرعت کشتی در کشورهای مطرح دنیا بود.

وی گفت:

درست است که ما تمام تلاش خود را می کنیم اما بدانید که کشتی دنیا به سرعت در حال حرکت است و ما را نیز به خوبی آنالیز می کنند. ما هم باید سرعت خود را افزایش دهیم و کشتی آن ها را به خوبی آنالیز و تجزیه و تحلیل کنیم وگرنه جای خود را به سایر کشورها خواهیم داد و این یک واقعیت است.

دارنده 7 مدال طلای المپیک و جهان گفت:

برخی از کشورهای سرمایه گذاری خوبی در کشتی کرده اند و به واسطه ی علم روز و آنالیز کشتی به موفقیت دست یافته اند، کار ما بسیار سخت است اما می توانیم موفق شویم به شرطی که از تمامی ظرفیت ها استفاده لازم را داشته باشیم.

اخبار داغ 

برانکو: دراگان اسکوچیچ فکر می‌کند علیه او کار می‌کنم؛ او حتی تماس هایم را پاسخ نمی‌دهد ستاره فضای مجازی از سوی ریکاردو ساپینتو هم کنار گذاشته شد! رونمایی از شارل دکتلار با پیراهن شماره 90 میلان / عکس سلفی لیونل مسی با یک هوادار خردسال که قصد داشت با عبور از نیروهای امنیتی ورزشگاه به ستاره آرژانتینی نزدیک شود / فیلم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رئیس فدراسیون کشتی رقابت های جهانی آزاد و فرنگی افتخار کشتی کشتی گیران محمد بنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!

آفتاب‌‌نیوز :

حسن یزدانی، قهرمان پرآوازه کشتی ایران، تبدیل به سوژه داغی برای فضای ورزشی این روز‌های ایران شده است. دلیلش بازگشت او به تشک کشتی و ارائه فیلمی چندثانیه‌ای از تمرینش با کشتی‌گیری به مراتب سبک‌وزن‌تر از خودش است. او نشان داده بعد از عمل سنگینی که روی کتفش داشته، برگشته و مهیا است تا در المپیک پاریس به میدان برود.

یزدانی پیش از این در تلویزیون وعده‌ای با این مضمون داده بود که در پاریس، هم تیلور را می‌برد و هم طلا می‌گیرد. باوجوداین اتفاقاتی رخ داده که شاید با چنین شفافیتی نتوان درباره ادعای حسن یزدانی صحبت کرد. اولین آن‌ها غیبت دیوید تیلور، رقیب همیشگی یزدانی در پاریس است. او در یک شگفتی بزرگ در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا، مبارزه‌اش را به آرون بروکس ۲۳ ساله باخت و به همین سادگی از تیم ملی بیرون ماند.

داستان اول برای حسن یزدانی شیرین است. تیلور در سال‌های اخیر به‌خوبی نشان داده بود راه بردن یزدانی را فراگرفته و حتی او را در آخرین جدال، ضربه فنی هم کرد. آمار تقابل‌های این دو هم به‌خوبی گواه برتری تیلور در تقابل‌های رودررو است. حالا که جادوگر آمریکایی در پاریس غایب است، این بهترین فرصت برای حسن یزدانی است تا یک مدال دیگر المپیک به ویترین پررنگ و لعابش اضافه کند؛ ولی این‌ها همگی در گرو محقق‌شدن داستان دوم است که تلخ و دارک نشان می‌دهد.

یزدانی کتفش را به تیغ جراحان سپرده و به‌تازگی به تشک برگشته. او آن‌قدر درگیر فیزیوتراپی و آماده‌سازی است که حتی فرصت حضور در اردوی اول تیم ملی را از دست داده است. از آنجا که کمتر از سه ماه به بازی‌های المپیک مانده، این نگرانی وجود دارد که نکند به لحاظ جسمی و ریکاوری، در موعد مقرر آماده نشود و نتواند در المپیک کاری از پیش ببرد؛ به‌ویژه اینکه پیش‌تر علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هم ابراز نگرانی کرده و از این گفته که در ایران هر کشتی‌گیری که کتفش را عمل کرده، دیگر آن کشتی‌گیر سابق نشده است. پس، اتفاق بدتر برای حسن یزدانی، تصور این سناریو است که او نه‌تن‌ها شانسی برای گرفتن مدال در المپیک نداشته باشد؛ بلکه اصلا نتواند به این بازی‌ها اعزام شود.

در چنین فضایی است که فدراسیون کشتی تصمیم مهمی گرفته و به این نتیجه رسیده که یزدانی را در فاصله ۵۰ روز مانده به بازی‌های المپیک، به رقابت‌های کشتی مجارستان اعزام کند تا میزان آمادگی او و پاسخ‌دهی کتفش به عمل جراحی را بسنجد. تا به اینجا همه چیز منطقی به نظر می‌رسد؛ ولی در یکی، دو روز گذشته، چنین تصمیمی بخشی از جامعه کشتی را آشفته کرده و فریاد وا اسفا سر داده‌اند که حرمت قهرمان حفظ نشده است.

اینجا روایت‌ها کمی متفاوت است؛ مثلا خبرگزاری‌های نزدیک به دولت از این شایعه نوشته‌اند که یزدانی از مسئولان فدراسیون کشتی درخواست کرده بدون حضور در مسابقه‌ای، به پاریس اعزام شود که با پاسخ منفی اهالی فدراسیون مواجه شده است. پاره‌ای دیگر هم از این می‌گویند که رقابت‌های مجارستان برای حسن یزدانی سنگین است و نباید او را به چنین تورنمنتی اعزام کرد؛ به‌ویژه اینکه ممکن است آرون بروکس هم در مجارستان باشد و کار را برای حسن یزدانی سخت کند.

چنین تحلیل‌هایی باعث دوپاره شدن نظریات علاقه‌مندان به کشتی شده و حالا با حسن یزدانی به گونه‌ای رفتار می‌شود که گویی قرار است تبدیل به یک بحران ملی شود. در اینکه حسن یزدانی پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران است، تردیدی وجود ندارد؛ در اینکه شأن او باید حفظ شود، هم شکی وجود ندارد؛ ولی مشخص نیست اعزام او به یک تورنمنت خارجی چطور می‌تواند موارد بالا را نقض کند. چنین تفکراتی اهمیت بازی‌های المپیک و کسب افتخار را قربانی یک اسم می‌کنند؛ البته اسم حسن یزدانی اعتباری برای کشتی ایران است؛ ولی فرض محال، اگر یزدانی با ناآمادگی و بدون محک‌خوردن به المپیک برود و آنجا حتی قبل از رسیدن به فینال با نتیجه‌ای اسف‌بار به کارش در پاریس پایان دهد، آیا حرمتش حفظ شده است؟

ضمن اینکه چنین جریانی باید پاسخ‌گوی این پرسش مهم هم باشند که چرا حسن یزدانی حاضر نشد کتفش را زودتر عمل کند تا به‌موقع برای پاریس مهیا باشد؟ چرا یزدانی اجازه داد شایعاتی که می‌گفتند او برای رسیدن به پاداش بازی‌های آسیایی، جراحی‌اش را به بعد از هانگژو موکول کرد، شکل بگیرد؟ حالا آن‌ها باید پاسخ دهند که اگر المپیک برای یزدانی و اعتبار کشتی ایران اهمیت وافری داشت، چرا او کتف آسیب‌دیده‌اش را زودتر به تیغ جراحان نسپرد؟

این‌ها البته بخشی از این دوپارگی موجود است؛ چراکه باید آن روی سکه؛ یعنی کادر فنی را هم دید. حسن قرار است در فاصله ۵۰ روز مانده به المپیک به مسابقه‌ای خارجی اعزام شود؛ اگر او بدرخشد که حرف و حدیثی نیست و با شایستگی راهی پاریس می‌شود و بسیاری را امیدوار می‌کند که مدال دیگری برای کاروان ایران بگیرد؛ اما اگر ناآماده باشد، آیا ۵۰ روز، زمان کافی برای مهیاکردن یک کشتی‌گیر دیگر برای اعزام به پاریس خواهد بود؟

بدیهی است که این دوگانگی نیاز به ظرافت خاصی دارد که بدون دخیل‌شدن احساسات باید درباره‌اش تصمیم‌گیری شود. حسن هم تا رقابت‌های مجارستان به قدر کافی فرصت دارد تا توان از دست رفته‌اش را بازیابد و خودش را در غیاب گربه‌سیاه آمریکایی‌اش محکی جدی بزند. محکی که سربلند بیرون‌آمدن از آن می‌تواند تکلیفی جدی برایش قلمداد شود. یزدانی حمایت فدراسیون را دارد؛ ولی بعید است این فدراسیون هم حاضر شود چشم‌بسته روی کتف آسیب‌دیده حسن قمار کند.

منبع: شرق

دیگر خبرها

  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد