Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی در بازدید از روستای سیل زده کوثر ریز که بر اثر سیلاب تخریب شده گفت:  بیشترین خسارت در روستا‌های کوثرریز و همت آباد آگاه در رفسنجان از ناحیه سیل وارد شده و منازل این دو روستا به طور کامل و صد درصد تخریب شدند.

او گفت: بارندگی‌ها و بروز سیل در روز چهارشنبه هفته گذشته در رفسنجان آغاز شد و به بسیاری از بخش‌های مختلف از جمله منازل مسکونی، کشاورزی، زیرساخت‌های جاده ای، آب، برق، گاز تلفن خسارت شدید وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: از امروز که مناطق سیل زده از شرایط اضطرار بیرون آمده و حالت پایدار گرفته است کار آواربرداری منازل تخریبی در شهر و روستا‌های رفسنجان آغاز شده است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان می‌گوید: افراد که منازل مسکونی آن‌ها بر اثر سیلاب از بین رفته است بازسازی و منازلی هم که دچار آبگرفتگی شده و خسارت دیده اند نیز تعمیر خواهد شد.

حمید حدادزاده مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رفسنجان هم گفت: هر کجا سیل سرازیر و منازل مسکونی تخریب می‌شوند متولی ساخت و تعمیر خانه‌ها بر عهده بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی است.

به گفته او در رفسنجان سیل اخیر به بیشتر روستا‌ها آسیب زده و بیشترین خسارت‌ها به روستای کوثر ریز و همت آباد آگاه وارد شده که در کوثرریز ۴۰ منزل به طور کامل تخریب شده است.

حدادزاده بیان کرد: از امروز کار آواربرداری و ثبت آمار منازل تخریبی و آسیب دیده در شهر و روستا‌های رفسنجان که بیشترین خسارت در سطح استان از ناحیه سیل دیده اند آغاز شده است.

محمدی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمان هم در این بازدید گفت: سیل اخیر در چندین نقطه استان کرمان به وقوع پیوست و خسارت‌های زیادی به بخش منازل مسکونی وارد کرد.

او گفت: تیم‌های ارزیابی خسارت‌ها در کلیه شهر‌ها مستقر شده، ولی در رفسنجان به دلیل شدت بارندگی و بروز سیل و همچنین آبگرفتگی زیاد در بخش مرکی و کشکوئیه؛ تیم‌های ارزیاب بیشتری مستقر شدند.

محمدی با اشاره به آغاز آواربرداری از منازل مسکونی سیل زدگان رفسنجان گفت: آمار به دست آمده در اختیار مدیریت ستاد بحران استانداری قرار می‌گیرد تا بتوان برای جبران خسارت واحد‌های مسکونی تسهیلات ارزان قیمت و بازپرداخت بلندمدت ۲۰ ساله از دولت جذب و در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازسازی مناطق سیل زده بنیاد مسکن منازل مسکونی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد