Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، این درخواست یک روز پس از صدور دستور یک قاضی آرژانتینی برای خروج ۱۲ نفر از ۱۹ خدمه پروازی این هواپیما از آرژانتین منتشر شده است. این قاضی همچنین دستور داده است تا تحقیقات درباره چهار ایرانی و سه ونزوئلایی خدمه این هواپیما جهت بررسی احتمال ارتباط با «گروه‌های تروریستی» همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هواپیمای باری بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت امتراسور، زیرمجموعه خطوط هوایی کانویاسای ونزوئلا روز شش ژوئن (۱۶ خرداد) پس از ورود به آرژانتین در فرودگاهی بین‌المللی خارج از بوئنوس آیرس توقیف شد.

به دنبال توقیف این هواپیما٬ گذرنامه‌های خدمه هواپیما شامل ۱۴ ونزوئلایی و پنج ایرانی هم ضبط شد.

وزارت دادگستری آمریکا درخواست خود برای توقیف این هواپیما را روز سه‌شنبه ارسال کرده است. یک دادگاه فدرال در ناحیه واشینگتن دی‌سی هم ماه گذشته طی حکمی به دولت آمریکا تاکید کرده بود که این هواپیمای ساخت ایالات متحده به دلیل نقض قوانین کنترل صادرات این کشور توقیف شود.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید این هواپیما از شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده که از سوی ایالات متحده به همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران برای حمل سلاح متهم شده است. آمریکا شرکت ماهان را مورد تحریم قرار داده است.

خطوط هوایی کانویاسای ونزوئلا نیز تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید انتقال مالکیت این هواپیما از شرکت ماهان به شرکت ونزوئلایی در ماه اکتبر سال گذشته بدون مجوز قبلی دولت ایالات متحده بوده است و ماهان ایر دستور صادر شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا در سال ۲۰۰۸ را که کماکان پابرجاست، نقض کرده است.

متیو اولسن، رئیس بخش امنیت ملی وزارت دادگستری در بیانیه‌ای گفت: «وزارت دادگستری معاملاتی را که تحریم‌ها و قوانین صادرات ما را نقض می‌کند، تحمل نخواهد کرد.»

این مقام دادگستری آمریکا تصریح کرده است که ایالات متحده با همکاری شرکای خود در سرتاسر جهان، به دولت‌ها و نهادهای تحت حمایت دولت‌ها اجازه نخواهد داد که برای فعالیت‌های بدخواهانه خود، تحریم‌ها و نظام کنترل صادرات را دور بزنند.

قاضی آرژنتینی روز دوشنبه تنها به یک خدمه ایرانی این پرواز اجازه خروج از آرژانتین را داد.

منبع: انتخاب لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ایران و آمریکا اخبار بین الملل اخبار مرتبط واکنش ایران به ادعای آمریکا درباره فروش صدها پهپاد به روسیه ۱۴۰۱/۴/۲۱ چین، سفیر آمریکا را احضار کرد ۱۴۰۱/۵/۱۲ تحریم معشوقه پوتین توسط آمریکا ۱۴۰۱/۵/۱۲ بایدن حاضر نیست سپاه را از فهرست تروریستی خارج کند ۱۴۰۱/۵/۱۲ وزارت دفاع چین: با عملیات نظامی سفر پلوسی را پاسخ می دهیم ۱۴۰۱/۵/۱۱ رسانه های چین: چند جنگنده سوخو ۳۵ بر فراز تنگه تایوان پرواز کردند ۱۴۰۱/۵/۱۱ آخرین ویدیو ها جنجال حضور مجری برنامه مذهبی در کنسرت + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۰:۴۰ شوخی جالب هوتن شکیبا با آبمیوه خوردن پدرام شریفی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۰:۰۱ امکانات جذاب و شگفت انگیز در لندکروز جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۰۲:۵۳ گریه بازیگر نقش حرمله در مختارنامه؛ مادرم گفت دستت بشکنه! ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۳:۲۱ بی سوادی صبا راد در ترکیه سوژه خنده شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۳:۰۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۳۲ واشنگتن: انتقال هواپیما از ایران به ونزوئلا بدون مجوز انجام شده ۱۱:۳۱ درآمد عملیاتی حدود ۸۷.۰۰۰ میلیارد ریالی وبملت در ۴ماهه امسال ۱۱:۲۴ آشنایی با اعمال مخصوص شب پنجم محرم الحرام ۱۱:۱۸ از این ۱۲ خوراکی برای تقویت حافظه کودک غافل نشوید ۱۱:۰۶ لذت سرمایه گذاری در صندوق گسترش بانک آینده ۱۱:۰۱ هک گسترده سولانا ۸ میلیون دلار سرمایه به باد داد! ۱۱:۰۰ شاخص کل سوار بر خودرو / ارزش معاملات پاشنه آشیل بورس ۱۰:۵۸ اسامی ساختمان‌ های ناایمن تهران به روز رسانی می‎ شود ۱۰:۵۷ مهاجم ۲ میلیون یورویی در اردوی پرسپولیس؟ + فیلم ۱۰:۵۵ برترین های کنکور در چه مدرسه ای درس خوانده اند؟ + عکس ۱۰:۵۳ چین، سفیر آمریکا را احضار کرد ۱۰:۵۰ شناور حامل یک و نیم تن مواد مخدر در خلیج فارس توقیف شد ۱۰:۴۷ رنانی: روشنفکران به جای نقد حکومت ها از نقد خود آغاز کنند ۱۰:۴۶ انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از برخی مداحان و منبری ها ۱۰:۴۳ تحریم معشوقه پوتین توسط آمریکا ۱۰:۴۰ قیر رایگان مصوب بودجه ۱۴۰۱ از شنبه تخصیص می یابد ۱۰:۳۵ عضو کمیسیون قضایی مجلس: عمل گشت ارشاد را تایید می کنم ۱۰:۳۱ بازدید وزیر حمل و نقل ونزوئلا از گروه خودروسازی سایپا ۱۰:۲۵ دانلود نوحه و مداحی برای شب پنجم محرم ۱۴۰۱ ۱۰:۲۱ نرخ رسمی ۲۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۱۷ حمایت شستا و تاپیکو از صنعت سلولزی ادامه دارد ۱۰:۰۸ مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تمدید شد ۱۰:۰۵ دسترسی بخش خصوصی به نماینده حقوقی در ایستگاه پایانی/ وکلا می‌توانند قانون را دور بزنند؟ ۱۰:۰۴ پایان جنجال خودرو و بورس؛ سایپا هم به میدان آمد ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۶۰ متری مرکز تهران چند؟ ۰۹:۵۳ توقف نفت در ایستگاه ۱۰۰ دلاری ۰۹:۵۰ تضعیف دلار قیمت طلا را بالا برد ۰۹:۴۱ بایدن حاضر نیست سپاه را از فهرست تروریستی خارج کند ۰۹:۳۱ پرداخت بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال وام فرزندآوری توسط موسسه اعتباری ملل ۰۹:۳۰ قیمت بیت کوین همچنان در کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۱۶ در فضا می توان پیتزا درست کرد؟ ۰۹:۱۱ سود سهام عدالت ۲ برابر شد ۰۹:۰۷ ترافیک سنگین در بخش های غربی پایتخت ۰۸:۵۸ سفرهای زیارتی و سیاحتی برای افراد پرخطر ممنوع! ۰۸:۲۷ احتمال وقوع سیل در ۸ استان ۰۷:۳۰ ۷ شب سفر به آلانیا چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۳:۱۵ تست شخصیت؛ رازهایی که شکل ناخن های شما فاش می کند ۰۳:۰۴ علت لرزش ماشین در شروع حرکت و در هنگام نیم کلاچ چیه؟ ۰۲:۵۳ امکانات جذاب و شگفت انگیز در لندکروز جدید + فیلم ۰۲:۳۷ فواید و دلایل جالب جیغ زدن ۰۱:۱۲ اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ / انتخاب رشته از ۱۷ مرداد آغاز می شود ۰۰:۴۶ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۱ طرز تهیه چای ماسالا با شیر و قهوه ۰۰:۳۶ فال ابجد روزانه امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۱۴ فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۰۰:۰۸ فال روزانه شخصی ۱۲ مرداد ۲۳:۵۳ وزارت دفاع چین: با عملیات نظامی سفر پلوسی را پاسخ می دهیم ۲۳:۴۶ می دونی عطر ماه تولدت چیه؟ + معرفی ۲۳:۳۳ براساس ماه تولد ورزش کن تا لذت ببری ۲۳:۲۳ فراخوان ثبت‌ احوال برای ثبت آخرین نشانی سکونت افراد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا اخبار بین الملل دادگستری آمریکا وزارت دادگستری ایالات متحده ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اسفندماه سال گذشته حدود ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در شعب تشکیل و رسیدگی شده است که ۳۸.۵ درصد ورودی استان در اسفندماه را شامل می‌شود و این روند به صورت شتابنده‌ای در حال افزایش است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دادرسی بدون کاغذ در استان مرکزی، اظهار داشت: بنا به رویکرد سند تحول قضایی و حرکت دستگاه قضایی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از استعلامات آنلاین با سازمان‌ها و بانک‌ها و عدم نیاز به مراجعه مردم جهت پیگیری استعلام، ارتقاء مدیریت قضائی و برنامه‌ریزی بهتر در تعیین راهبردها از طریق نظارت‌های سیستمی و شفافیت هر چه بیشتر عملکرد، آزادسازی فضائی فیزیکی، عدم نیاز به بایگانی اوراق و پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های آرشیو الکترونیک، صرفه جویی در مصرف در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اجرای طرح دادرسی بدون کاغذ موجب سرعت بخشیدن و چابک سازی در ارائه خدمات حقوقی و قضائی، مدیریت زمان و کاهش هزینه‌های قضائی، کاهش مراجعات مردم به دادگستری می‌شود. اسفندماه سال گذشته حدود 12 هزار پرونده بدون کاغذ در شعب تشکیل و رسیدگی شده است که 38.5 درصد ورودی استان در اسفند ماه را شامل می‌شود و این روند به صورت شتابنده‌ای در حال افزایش است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی قوه قضائیه و اجرای سامانه ارجاع هوشمند کارشناسی در دستگاه قضایی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر میزان ارجاع به کارشناسان رسمی توسط قرعه کشی هوشمند در حوزه‌های قضایی استان مرکزی حدود 72% است که از این حیث استان مرکزی در بین سه استان برتر کشور قرار گرفته است، این سامانه موجب توزیع عادلانه ارجاع به امر کارشناسی، حذف فساد احتمالی و اعمال نفوذ، جلوگیری از اطاله دادرسی و سرعت در وصول نظریات کارشناسی می‌گردد.

جزائی از راه‌اندازی سامانه مزایده الکترونیک در دستگاه قضایی خبرداد و گفت: در راستای کاهش هزینه‌های قوه قضائیه از طریق ارتقاء بهره‌وری، پیشگیری از وقوع جرم و الکترونیکی کردن فرآیندها، برگزاری الکترونیکی مزایده‌های شعب اجرای احکام، دوایر اجرائیه ثبت و تصفیه امور‌ ورشکستگی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام می‌گیرد. همچنین افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به 27 دفتر و افتتاح 16 باجه دفتر خدمات قضایی در زندان‌های استان به نحوی که تقریباً در تمامی ندامتگاه‌های استان باجه خدمات قضایی فعال است از دیگر اقدامات دادگستری استان مرکزی در حوزه هوشمند سازی است. همچنین 4 دفتر خدمات الکترونیک قضایی نیز در شرف تأسیس است.

وی عنوان کرد: برگزاری جلسات رسیدگی علنی بصورت آنلاین در راستای شفاف سازی فرایند دادرسی ها و استفاده آموزشی دانشجویان، راه اندازی سامانه تحلیل و نقد آراء دادگستری (تناد) جهت مطالعه آراء قضائی صادره در محاکم و بهره برداری‌های آموزشی، همچنین امکان ارائه نظر و پیشنهاد برای هر رأی توسط مردم، وکلا، کارشناسان و صاحب‌نظران و راه‌اندازی سامانه احراز هویت برخط قوه قضائیه در راستای ثبت نام ثنای غیرحضوری اشخاص و احراز هویت برخط بدون نیاز به مراجع قضائی و دفاتر خدمات الکترونیک قضائی از دیگر اقدامات مؤثر و مفید در حوزه هوشمندسازی دستگاه قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان بیان کرد: در بحث انجام دادرسی‌های الکترنیکی و آنلاین، دادگستری استان مرکزی با برگزاری جلسات تحقیق و رسیدگی مجازی و غیرحضوری با زندانیان در سال 1402 با قریب به انجام  100درصد دادرسی الکترونیک در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.

 جزائی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجل محکومین مالی در دادگستری استان خاطرنشان کرد: مردم با استفاده از این سامانه می‌توانند در معاملات اقتصادی و مالی با رضایت طرف معامله، به‌صورت برخط از سوابق محکومیت‌های مالی او مطلع شوند و به این ترتیب از معامله با افراد دارای سوء‌سابقه خودداری کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما