Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@02:28:56 GMT

قیمت عوارض آزادراهی ۱۴۰۱، تا ۱۰۱% افزایش قیمت!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۰۹۵۱

قیمت عوارض آزادراهی ۱۴۰۱، تا ۱۰۱% افزایش قیمت!

همانطور که می‌دانید هزینه ساخت و نگهداری از آزادراه‌ها بسیار بالاست و در بسیاری از کشورها مبلغی را به عنوان عوارض از تردد کنندگان دریافت می‌کنند. امروز وزیر راه و شهر سازی قیمت عوارضی در آزاردراه‌های مشارکتی در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

داستان عوارض آزادراهی و آزادراه‌های مشارکتی

به دلیل هزینه‌بر بودن احداث آزادراه‌ها، معمولا دولت با یک شرکت خصوصی برای ساخت و نگهداری همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادراه‌ها از نظر فنی استانداردهای بالاتری دارند و به‌همین علت باعث می‌شوند تا در مصرف سوخت و زمان صرفه‌جویی شود، البته ناگفته نماند که با احداث آزادراه‌ها حوادث جاده‌ای هم کمتر می‌شود. عوارض آزادراهی یعنی مبلغی که به‌ازای استفاده کردن از آن آزادراه باید پرداخت کنید؛ این مبلغ برای جبران هزینه بهره‌برداری، نگهداری و بازسازی دریافت می‌شود.

نرخ عوارض آزادراهی ۱۴۰۱

قیمت عوارضی در سال ۱۴۰۱ که براساس جدول زیر از ۱۰ مرداد اجرایی شده به شرح زیر است:

پرداخت عوارضی به‌صورت آنلاین

مدتی است که پرداخت عوارضی آنلاین شده و دیگر در برخی از آزادراه‌ها خبری از باجه‌های پرداخت عوارضی نیست. برای پرداخت عوارضی کافیست به اپلیکیشن‌های معتبر برای پرداخت عوارضی مراجعه کنید. تاپ، سوپر اپلیکیشن قدرت گرفته از بانک پارسیان یکی از معدود اپلیکیشن‌های ارائه دهنده سرویس پرداخت عوارض آزادراهی است. برای پرداخت عوارضی از طریق تاپ کافیست به بخش خودرو در تاپ مراجعه کنید و با لمس گزینه عوارض آزادراهی، پس از ثبت پلاک و مشاهده استعلام، مجموع خلافی خود را بدون کارمزد پرداخت کنید.

نکته مهم: با شارژ کیف پول خود در سوپر اپلیکیشن تاپ، در لحظه عبور از عوارضی، مبلغ عوارض به‌صورت خودکار از اعتبار کیف پولتان در امنیت کامل پرداخت می‌شود. کافیست کیف پولتان را فعال کنید و پلاک خودرو را در تاپ ثبت کنید تاپس از عبور از عوارضی، مبلغ در لحظه از اعتبار شما کسر شود.

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی

همانطور که گفتیم در بسیاری از آزادراه‌ها باجه‌ای برای پرداخت عوارض آزادراهی وجود ندارد و شما باید عوارض آزادراهی خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. عدم پرداخت عوارض آزادراهی شامل جریمه می‌شود. شما تا ۷ روز پس از گذر از عوارضی فرصت دارید تا بدون جریمه مبلغ عوارضی خود را از طریق تاپ پرداخت کنید، پس از ۷ روز براساس زمان دیگر باید مبلغ عوارض پلکانی را پرداخت کنید که مبلغ و نحوه محاسبه عوارض پلکانی در چند روز آتی اعلام می‌شود.

تاپ، چند اپلیکیشن در یک اپلیکیشن

سوپر اپلیکیشن یعنی نرم افزاری که ۰ تا ۱۰۰ خدمات مرتبط با یک حوزه مشخص را به کاربران ارائه می‌دهد. شما با نصب سوپر اپلیکیشن تاپ دیگر نیازی به دانلود چند اپلیکیشن پرداختی ندارید. تاپ با ارائه بیش از ۷۰ سرویس کاربردی در کنار سرویس پرداخت عوارض آزادراهی همراه شماست. کارت به کارت، خرید شارژ و بسته، موجودی، پرداخت قبوض، خلافی، طرح ترافیک و آلودگی هوا در کنار خدماتی مانند خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار، رزرو هتل و تور شما را از دانلود چندین اپلیکیشن بی‌نیاز می‌کند.

کد خبر 1658149

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پرداخت عوارض آزادراهی برای پرداخت عوارض پرداخت عوارضی سوپر اپلیکیشن پرداخت کنید آزادراه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی