Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان رستمیان، مدیر کل بنیاد شهید استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و جانبازان که در ادارات استان شاغل هستند، گفت: از سال گذشته ۳ هزار و ۴۶۰ نفر مشمول تبدیل وضعیت در کل حوزه استان بودند که از این تعداد  تا کنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

وی‌  در مورد  تبدیل وضعیت هزار و ۱۶۰ نفر از افراد باقیمانده که هنوز تبدیل وضعیت نشدند، گفت: در این خصوص تحلیل و تفسیر دستگاه‌های اداری از قانون با  ابهاماتی روبه روست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرداری‌ها افرادی که با شهرداری قرارداد مستقیم داشتند، تبدیل وضعیت شدند و احکام آنها صادر شد. اما در مورد افرادی که با شرکت‌های پیمانکاری قرارداد دارند، با توجه به مقطعی بودن قراردادشهرداری با شرکت‌ها و اینکه کارگران پیمانکاری  رابطه قراردادی مستقیم  با سازمان ندارند، شهرداری این افراد را مشمول قانون نمی‌داند، پیگیر انجام آن هستیم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در شهرداری‌ها افرادی که مدرک کارشناسی و بالاتر داشتند تبدیل وضعیت شدند و اما افرادی که دیپلم و زیر دیپلم هستند، فرآیند آن در دست پیگیری است. افرادی که تبدیل وضعیت آنها مشکل دارد به واحد اشتغال بنیاد شهید استان مراجعه کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. 

وی در مورد تبدیل وضعیت افراد مشمول در کارخانه سیمان نظرآباد، گفت: ۵۲ نفر واجد شرایط در این کارخانه هستند که  برخی از آنها با کارخانه، قرارداد مستقیم دارند و  تبدیل وضعیت آنها مشکلی ندارد. اما در مورد افرادی که در کوه با پیمانکاران کار می‌کنند،  کارخانه سیمان نیز به بهانه نبودن قرارداد مستقیم با این افراد در خصوص تبدیل وضعیت آنها اقدام نمی‌کند. با توجه به اینکه کارخانه سیمان نیمه دولتی است، در این راستا مکاتباتی با شستا انجام شده تا پاسخی قانع کننده در این خصوص بدهد. و همه باید تبدیل وضعیت شوند.

سلیمانی تصریح کرد: قانون تبدیل وضعیت شفاف و مشخص است و مشمول همه موضوعات می‌شود و دستگاه‌هایی که قانون را  اجرا نکنند، از مراجع مربوطه  پیگیری می‌کنیم، هرکسی مشمول قانون باشد، تبدیل وضعیت می‌شود؛ مگر کسانی که مشکل قانونی داشته باشند و یا قرارداد با پیمانکاران جزء و کوتاه مدت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران به بنیاد شهید مربوط نمی شود، گفت: فقط تبریل وضعیت فرزندان جانبازان و شهدا به بنیاد شهید  مربوط می‌شود.‌ ارتباط ایثارگران با نیروهای مسلح است که گردش کار و استعلامات آنها زمانبر است و هیچ ارتباطی با بنیاد شهید ندارد. ایثارگران برای دریافت کارت ایثارگری باید به واحد ایثارگران ارتش در لویزان مراجعه کنند. 

مدیرکل بنیاد شهید البرز با تاکید بر اینکه قوانین تعریف شده برای جانبازان برای همه جانبازان در سازمان‌های مختلف یکسان است، اظهار کرد: فرقی ندارد که جانباز  وابسته به کدام سازمان بوده، سپاهی یا ارتشی باشد، قانون برای همه جانبازان یکسان است.‌ 

وی اضافه کرد: قانون جامع خدمات رسانی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد شرایط خاصی تعریف کرده است.‌ برای استفاده از معیشت مستمری ماهیانه،  افرادی که بر اساس قانون توسعه پنجم و ماده ۸۷ توسعه ششم تحت پوشش قرار گرفتند، از دهک‌های بالا نباشند، شاغل نبوده و درآمد مستقل نداشته باشند، مشمول معسری می‌شوند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تبدیل وضعیت مدیریت شهری ایثارگران شهدا تبدیل وضعیت بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

دریافت 20 MB

«رائد صقر»؛ سخنگوی نیروهای دفاع شهری فلسطین: تاکنون نزدیک به ۱۸۵ تا ۱۹۰ شهید را در این گور دسته جمعی شناسایی کرده ایم. آمار دقیقی از تعداد شهدا در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این آمار از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شهید نیز فراتر خواهد رفت.

همزمان با عملیات تفحص شهدا، مادران فلسطینی با حلقه زدن در اطراف پیکر شهدا در آرزوی یافتن  پیکر فرزندان مفقود شده خود در گورهای دسته جمعی محوطه مرکز درمانی ناصر هستند.

یک مادر شهید که پس از دو ماه موفق به شناسایی پیکر فرزندش در این گورهای جمعی شد به خبرنگار تسنیم گفت: الان که پسرم را پیدا کرده ام، قلبم آرام گرفت. همه به من می گفتند به دنبال پیکر فرزندت نباش، معلوم نیست بتوانی جسد او را پیدا کنی، اما من می خواستم او را دفن کنم و برایش فاتحه بخوانم تا آرام شوم.

پس از پیدا شدن گورستان مخفی بیمارستان شفا در غزه، این دومین نمونه از گورهای دسته جمعی فلسطینیان است که نشانگر تلاش ارتش اسرائیل برای پنهان کردن آثار جنایات خود در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران